Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Beste,

Over volgend probleem vind ik sporadisch iets terug in dit topic. Maar zonder oplossing.

Wanneer ik mijn AV-versterker (Onkyo TX-NR676) tussen de V6 decoder en mijn 1080p televisie zet verschijnt de melding '...not HDCP 2.2 compliant'.

Ik vermoed dat dit te maken heeft dat de AV-receiver wel HDCP 2.2 doet en de decoder dit dan zo doorstuurt. En mijn 1080p tv is dit niet. Zou er geen signaal terug moeten gaan van de tv naar de decoder dat het niet HDCP is?

Het rechtstreeks aansluiten van de decoder aan de tv is trouwens geen probleem. Een workaround is om de decoder dus rechtstreeks aan te sluiten op de tv en een optical out te gebruiken naar de AV-receiver.

Maar dit is geen ideale opstelling omdat ik ook de decoder wil gebruiken op mijn projector en dus nu constant hdmi kabels zal moeten versteken.

Hebben jullie hier een oplossing voor (buiten het kopen van een nieuwe HDCP compliant televisie 😁 )

groetjes
ik heb er zelf geen praktische ervaring mee, maar vraag mij af of > HDMI ARC mss een oplossing zou kunnen bieden voor je probleem
ik heb er zelf geen praktische ervaring mee, maar vraag mij af of > HDMI ARC mss een oplossing zou kunnen bieden voor je probleem
Dank je voor je antwoord. Ik denk niet dat dat de oplossing zal zijn. Audio Return Channel heeft volgens mij niet veel te maken met de HDCP compatibiliteit. Wel met de mogelijkheid om het audio signaal van de tv over hdmi terug te sturen naar de av-receiver.

Het probleem is dat wanneer ik een non-HDCP 2.2 aansluit op een AV-Receiver die wel HDCP 2.2 compliant is, dat het signaal niet naar de tv kan. Het lijkt erop dat de decoder in samenwerking met de av-receiver niet door heeft dat hij 'geen' HDCP 2.2 mag doorgeven.
Ik dacht dat HDMI ARC mss toch ook zou het TV signaal dat tenslotte uit je decoder komt ook zou doorgeven, maar dat zal verkeerd gedacht zijn zeker ☺️
Het betreft hier in de woonkamer V4 versie met harddisk, zoals ik kan uitmaken op proximus website.
Gegevens in het toestel:
HW-versie:IPTV cisco.sais B6030
SW:Leon-batch 2_15_21.0.30
Zal op een dal momentje eens de procedure uitvoeren voor het doorpushen van de laatste nieuwe software.
Op de V6 staat SW B125
Alvast bedankt
Ik dacht dat HDMI ARC mss toch ook zou het TV signaal dat tenslotte uit je decoder komt ook zou doorgeven, maar dat zal verkeerd gedacht zijn zeker ☺️
Voor diegene die hetzelfde probleem zou hebben, zou er ook een andere workaround zijn dan de decoder direct te koppelen aan de tv én een optische audiokabel te gebruiken voor het geluid naar de AV-Receiver.

Namelijk een HDMI splitter. Deze neemt het signaal 'met' HDCP 2.2 en zet het om naar 1.4 HDCP.
Kijk naar (de toen nog jonge 😶 ) Linus: https://www.youtube.com/watch?v=_SbaPvL4Wjc

Hopelijk heb ik nu iemand geholpen! Ik ga het alvast proberen.

Fingers crossed... 🤞🏽
Je kunt inderdaad zelf toestelletjes vinden om die HD kopieer detectie te omzeilen......
V6 decoder geeft nog steeds zwart scherm voor tv beelden na opzetten via afstandsbediening, geluid en menu werken wel, SW is B125, telkens manueel op en afzetten met schakelaar op decoder is momenteel het enige dat werkt. Decoder staat in slaapkamer en wordt gebruikt als 2de decoder via plc adapters.
Meermaals resetten helpt niet, ook de volledige procedure uitvoeren is een maatstaf voor niets. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Komt hier nog een software update voor, of is de decoder zelf de oorzaak?
Ik vraag mij af indien je de decoder rechtstreeks zou aansluiten op de bbox ipv via de plc's of je het dan ook nog zou hebben!
Moest je een lange netwerkkabel voor de hand hebben dan zou je voorlopig deze eens kunnen gebruiken om de v6 eens zo direct te verbinden met de bbox of mss je decoder beneden en deze boven eens van plaats wisselen indien je twee decoders hebt.
Nog steeds zwart beeld op decoder V6 met rechtstreeks een utp kabel van 20 meter te gebruiken op de bbox 2, heel af en toe wel beeld, maar dat was met plc adapters ook het geval. Enkel geluid en menu werken. Daarvoor eventjes een decoder V5 mini gehad als 2de decoder, daar geen enkel probleem mee gehad. Die hadden ze verkeerd opgestuurd als een swap, dus was niet compleet met kabels en afstandsbediening en terug moeten binnen leveren in ruil voor een andere, decoder V6 complete set.
't zal inderdaad niks te maken hebben met de homeplugs , want stel vast dat er nog zijn die dit probleem hebben met de V6, er is nog altijd wat werk aan de Proximus winkel blijkbaar 😉
Reputatie 7
Badge +4
Er is een issue met de v6 decoder en bepaalde tv toestellen waarmee je een zwart beeld kan hebben. Als je andere tv van een ander merk is, kan je je decoder even herzetten om te testen. Kan je mij in elk geval het merk en model van je toestel bezorgen? Dan laat ik het nakijken en vraag ik of er een nieuwe software naar je decoder kan gepusht worden.
Bedankt KimB voor deze verheldering 👍
Vanmiddag nog eens telefonisch contact gehad met Proximus, begin volgende week ontvang ik een bbox 3, zou aan de verouderde bbox 2 kunnen liggen, we shall see ;-)
De tv is een oudere lcd 32’ van Samsung
Als ik het goed voor heb hadden er ook het probleem met de bbox3 , ben benieuwd!
Beste KimB,

Er is inderdaad een probleem i.v.m. de compatibiliteit van de decoder V6 en bepaalde (oudere) types van tv toestellen. Soms wel beeld, soms niet, wel steeds menu en geluid aanwezig. Alle mogelijke instellingen geprobeerd op decoder en tv toestel, maar resultaat bleef terugkomen.

Bij mij gaat het om een samung LE32R83B (LE32R83BX/XEC)
Reputatie 7
Badge +4
ok, ik geef dit door naar ons engineering team en hou je op de hoogte
Wat zijn de exacte afmetingen van de v6 decoder? Ik zou deze graag verticaal tussen de muur en mijn tv plaatsen (en tv zo dicht mogelijk tegen de muur hangen met een beugel).

Vriendelijk bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
de afmetingen van de V6 :



Lengte: 200 mm
  • Breedte: 170 mm
  • Hoogte: 50,5 mm
  • Gewicht: 436,5 gr
  • Bij mij geeft hij geen beeld wanneer ik de decoder aansluit op mijn AV receiver/versterker. Probleem is dat de decoder telkens 2160p als resolutie afspreekt op autosync terwijl mijn versterker enkel 1080p ondersteund. Hierdoor heb ik dus telkens zwart beeld. Enige optie is dan de decoder rechtstreeks aansluiten op mijn TV (die wel 4K ondersteund) en dan manueel de resolutie van de decoder aanpassen naar 1080p. Hierna kan ik hem dan weer aansluiten op de versterker en werkt het weer tot ik de decoder uitzet. Wanneer ik de decoder terug aanzet is de beeldinstelling weer vanzelf teruggesprongen naar autosync waarna hij opnieuw 2160p afspreekt met de TV (wellicht door de HDMI passthrough functie op mijn versterker) en ik opnieuw zwart beeld heb omdat de versterker niet omkan met die res.
    Ik heb al getest met de decoder in ECO modus of normaal te zetten, maar hij blijft de instelling verliezen na heropstart.
    Ook heb ik het eens getest wanneer hij rechtstreek aan de tv hangt en ook daar verliest hij telkens de ingestelde resolutie en zet hij het terug naar autosync na heropstarten. Hij blijft het enkel behouden zolang de tv aanstaat, zet ik de tv uit en herstart ik de decoder staat de resolutie opnieuw terug op autosync (Alleen is het daar niet zo'n probleem omdat de tv wel omkan met 2160p.)
    Ik heb ook al eens geprobeerd de automatische HDMI selectie aan of uit te zetten, maar ook dat helpt niet (is dit trouwens een verdoken CEC functie ofzo? Want ook het automatisch aanzetten van andere apparaten krijg ik hier niet mee aan de praat enkel het juist zetten van het HDMI kanaal)

    Ik heb hiervoor al meermaals naar de helpdesk gebeld maar daar blijven ze beweren dat het probleem niet bij de decoder ligt. Nu gaan ze hem omruilen naar een nieuwe maar ik vrees dat ik dan opnieuw hetzelfde probleem ga hebben, daarom post ik het hier eens, misschien heb ik via deze weg meer geluk :)

    Mijn apparaten:

    TV (LG 55UH615V)
    Versterker (Marantz NR1504)

    Dank alvast voor jullie feedback en hulp!
    Reputatie 7
    Badge +4
    Kan je even de decoder herstarten ?
    de software staat klaar voor je decoder
    Welke is de nieuwe software versie nu voor de v6 ?
    Ter bijkomende info: bij mijn v5-c heeft CEC functie ook nooit goed gewerkt !
    Kan je even de decoder herstarten ?
    de software staat klaar voor je decoder


    Bedankt voor je snelle reply Jonathan! Wat een hemelsbreed verschil met de helpdesk, :)

    Moest die nieuwe firmware het probleem oplossen mag ik dan de huidige decoder behouden? Want ik heb nu wel zo'n swap formulier toegestuurd gekregen van de helpdesk waarin staat dat ik de huidige decoder voor 18 september moet terug sturen.
    Wil je eens kijken welke software versie je nu hebt , dank u
    Martin.
    Reputatie 7
    Badge +4
    je mag deze dan inderdaad behouden