Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Reputatie 2
Badge
Hier hetzelfde probleem als bij Artie,na een reset geen verbetering.
De v5 terug geactiveerd en aangesloten op dezelfde tv deze werkt prima direkt beeld en klank.
Ps de keuze tussen v5 en v6 eind volgende maand wordt moeilijk.
Groetjes
Reputatie 7
Badge +3
Witte Herder als u de decoder afsluit zet u die dan in ecostand? of laat u hem volledig afsluiten? groeten Els
Hier ook sinds vorige week ofzo hetzelfde probleem.
Decoder afsluiten(niet eco) en bij het opnieuw starten gaan alle lampjes mooi branden. Krijg je het logo van proximus en dan startscherm met de zender. En dan ineens 'boem' compleet zwart scherm.

Decoder afsluiten en terug opstarten en dan is het probleem verholpen. Ook al 2 keer een reset gedaan, maar lijkt niet te helpen. Had dat probleem daarvoor eigenlijk nooit. Is pas recent opgedoken.
Reputatie 5
Badge +1
Gisteren bij opstarten tv en V6 , gewoon zwart beeld ... niks ...
Heb moeten resetten . Dat duurt dan een "eeuwigheid" bij wijze van spreken, voor alles gecontroleerd is en beginscherm met Proximus verschijnt en dan terug tv beeld .
Wat kan hiervoor de aanleiding zijn ?

Ro
Er moet toch ergens een bug in de v6 zitten want met de v5 heb ik dit niet zoals bij de v6!
Reputatie 2
Badge
Eco stand nog nooit gebruikt
Groetjes
Na een maand in het buitenland, in het weekend decoder terug opgestart en inderdaad moet ik nu de decoder dikwijls 2 x opstarten om beeld te krijgen, vroeger nooit een probleem mee gehad.
De tv-gids en proximus menu verschijnen normaal.
Is er gedurende mijn maand afwezigheid een update geweest van de software op de decoder ?
Reputatie 7
Badge +3
Hallo, je mag me via deze link je klantnummer of telefoonnummer even doorgeven dan kijken we dit na.

groeten Geert
Geert, ik heb een berichtje achtergelaten.
mvg
Patrick
Reputatie 7
Badge +4
Pbelgacom, er is geen nieuwe firmware op je decoder gezet.
Bij mij mag de v5 terug geactiveerd worden zodat ik terug beeld heb op mijn tweede tv

Bedankt
Reputatie 7
Badge +4
Om deze te activeren, mag je deze aansluiten en dan zal je op de TV de mogelijkheid krijgen om het lijnnummer en de pincode in te voeren. Daarmee zal de decoder terug geactiveerd zijn. Grtjs, Charlotte.
Bedankt
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Het is doorgegeven aan de bevoegde dienst onder dossiernummer 34646955.


Zij nemen ook zelf terug contact met u op van zodra het nagekeken is.


Excuses dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.

Groetjes,Joël
Reputatie 2
Ook problemen met opstarten decoder V6. Meestal 2x decoder aan/uit vooraleer ik beeld heb. Ook geprobeerd met de automatische HDMI keuze uitgeschakeld.
Badge
Youtube app op de V6 werkt goed hier.
Kan je ook casten vanaf je laptop (Youtube) ? Vanaf Android telefoon gaat het wel.
Is er een mogelijkheid om een toetsenbord (USB) aan te sluiten op de V6? Dat vergemakkelijkt het zoeken op Youtube.
maar eigenlijk vraag ik mij ook af wat de meerwaarde nog is van deze app op de v6 aangezien je YT ook kunt casten op je tv vanuit een mobiel toestel of laptop 
..?
en zoals je zelf aanhaalt is het invoeren van tekst niet zo gemakkelijk en zelf al zou je een usb toetsenbord kunnen aansluiten (eventueel in de toekomst) zit je nog eens met een bijkomen toestel dat je moet aansluiten...
Reputatie 7
Badge +6
maar eigenlijk vraag ik mij ook af wat de meerwaarde nog is van deze app op de v6 aangezien je YT ook kunt casten op je tv vanuit een mobiel toestel of laptop 
..?
en zoals je zelf aanhaalt is het invoeren van tekst niet zo gemakkelijk en zelf al zou je een usb toetsenbord kunnen aansluiten (eventueel in de toekomst) zit je nog eens met een bijkomen toestel dat je moet aansluiten...

Inderdaad en alweer volgens de franstalige userbase en het forum is Youtube via de decoder v 6 gewoon in 720p, ook al betreft het 4K demo's. Met gelijk welke smart tv doe je beter en via een 4K smart al helemaal.
Volens zepatko:



Met dank aan zepatko: fr.forum.proximus.be/le-labo-proximus-35/le-decodeur-v6-qu-en-pensez-vous-45086
Bye bye again
Reputatie 2
Badge
Beste
Ik heb papieren gekregen voor terugzenden V5.
Wordt deze automatisch gedeactiveerd?
Zoniet wilt u het dan voor mij doen en eveneens het uhd kanaal terug inschakelen.
Dank u.
Reputatie 7
Badge +4
Witte Herder, bij deze is de V5 gedeactiveerd.
Reputatie 2
Badge
Ik heb de V6 nu enkele maanden kunnen testen. Op het feit na dat ik de gevoeligheid van de bijgeleverde (doch veel beter gestructureerde) afstandsbediening te hoog vind, had ik tot eergisteren geen enkel probleem.
Toen kreeg ik plots verschillende zenders op 1 kanaal te zien in mijn tv-gids. Dat ging zo over een stuk of 4 kanalen. De kanalen selecteren via de numerieke toetsen gaf geen probleem. Via de P-up en down toetsen kreeg je beide zenders op hetzelfde kanaal te zien.
In mijn 'settings','zenders hernummeren' waren enkele zenders gewoon verdwenen in mijn lijst, hoewel ik ze wel gewoon kon selecteren via de afstandsbediening.
Raad gevraagd... Paar keer stroom afgezet, BBox3 ook. Paar keer complete reset gedaan van de V6 decoder - zeer veel tijdsverlies dus... Geen oplossing.
Gelukkig had ik nog een V5 decoder liggen (tot wanneer die terug gestuurd kan worden), en die heb ik opnieuw aangesloten, en daar had ik geen enkel probleem met zenders, kanalen en/of zenderlijsten.
24u later sloot ik de V6 opnieuw aan (de stroom was lang genoeg uitgezet, dacht ik). De dubbele zenders waren wel verdwenen, maar vele zenders waren gewoon hernummerd.
Nu wou ik enkele zenders toch hernummeren, en ja hoor... Na de 4e of 5e hernummering was het weer prijs : enkele zenders zijn gewoon weer verdwenen uit mijn voorkeurslijstje... Ze staan wel op het correcte kanaal en ik kan ze selecteren via afstandsbediening. Maar in de lijst zijn ze verdwenen, wat het moeilijk maakt om de rest ook te hernummeren.

Misschien een kleine hint : na het hernummeren van de eerste zenders, gebruikte ik de up- en down-toets van de afstandsbediening. Toen ik een zender moest gaan zoeken op plaats 300-en zoveel, gebruikte ik de numerieke toetsen van de afstandsbediening om die op de correcte plaats te krijgen. Toen was de zenderlijst om zeep.
Er zit dus waarschijnlijk nog een redelijke bug in de V6-software.

Nu heb ik de V5 opnieuw aangesloten en die werkt weer normaal. De overige hernummerde zenders zal ik wel weer moeten zoeken en op de juiste plaats zetten.
Dus ik ga de V5 niet inleveren, maar wel de V6!!!
Reputatie 1
Het is inderdaad al even geleden sinds we een update hebben gedaan, maar dat wilt zeker niet zeggen dat we hebben stilgezeten! 😉
Binnenkort, na het WK voetbal is er bijvoorbeeld een update gepland. Deze bevat verschillende bugfixes alsook enkele nieuwe features. Verschillende zaken die hier worden aangehaald zijn hierin opgelost.


Ik kreeg deze week de mail om de decoder terug te sturen maar aangezien de test periode tot 31 juli loopt had ik graag nog even de update kunnen bekijken waar een maand terug door ThomasP over gesproken werd . đŸ€“
Of komt er geen update, met bugfixes meer en kan ik de decoder evengoed nu al terugsturen??đŸ€”
Ik heb sinds gisterenavond een V6, ter vervanging van een kapot gegane V4. Installatie ging vlot, en de V6 werkt zeer snel, maar ik had al 2 keer een zwart scherm, waarbij ik het geluid wél hoorde. Ik lees in deze topic dat dit een gekend probleem is.
De decoder meerdere keren uit-en aanzetten bracht geen oplossing, we hadden pas opnieuw beeld resetten bbox3.
Wat is de huidige stand van zaken inzake oplossing?
Beste groeten.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo,

ik laat het bekijken door onze engineers en laat je weten als het in orde is.

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +4
Ons engineering team wilt weten welke tv (merk/model) je precies hebt. Alsook is je decoder niet bereikbaar, kan je deze eens herstarten met schakelaar achterkant?