Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Badge
Goede middag
V6-decoder bevalt prima hier. Al vanalles uitgetest.
Er is maar één probleempje: dikwijls stotterend beelden (geluid blijft OK) bij afspelen opgenomen programma's. (Precies vooral bij VT4HD.) Dat had ik met mijn V5mini nooit.
Zie bijlage voor filmpje van het gestotter. (In het begin van het filmpje goed zichtbaar.)
Is inderdaad een gekend probleem van de V6 nu wachten op de software update die dit zal oplossen 😉
Bij mij gaat het met de v6 decoder van kwaad naar erger. Beeld valt steeds vaker uit.
Verbinding v6 decoder via DENON AVR of rechtstreeks Samsung TV maakt niet uit, verschillende hdmi kabels getest en probleem blijft. Geluid is ok want via optische toslink naar AVR.
Heb net terug de v5 aangesloten en hiermee geen enkel probleem na uren kijken gewoon tv of netflix.
Reputatie 7
Badge +4
Johan, kan je me via een privé bericht even je gegevens bezorgen (zoals je klantennummer of je lijnnummer)? Dan laat ik dit even voor je nakijken. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Kleine vraag ivm de V6: is het mogelijk om de Bluetooth functie van de afstandsbediening te importeren in de Logitech Hub?

Wij werken nog met een Harmony One, die enkel via infrarood werkt. Daar de ontvangst van IR-signalen werkelijk verschrikkelijk is bij de V6, zou het overschakelen naar een nieuwe Logitech Harmony met Hub eventueel een optie zijn, daar deze ook met Bluetooth kan werken. Op voorwaarde natuurlijk dat het mogelijk is dat de Hub de Bluetooth signalen van de V6 decoder kan herkennen en versturen? Anders valt die terug op IR-signalen (die mooi in de Logitech database zitten), wat geen optie is.

@Proximus: wordt er nog iets gedaan aan de IR-ontvangst van het V6-toestel?
Staat je v6 decoder dan ergens in een kast of verborgen opgesteld, want bij mij werkt op de v6 zowel de IR en de BT goed.
Hey Martin,
De decoder staat in een gesloten kast, maar krijgt de IR signalen via IR-blasters die her en der staan. Met de V5 mini ging dit perfect, en de decoder staat op exact dezelfde plaats. Heb je een idee waar de IR-ontvanger zit op de V5 mini en op de V6? Misschien zit deze op een minder gunstige plaats op het toestel?
Alle overige toestellen die in deze kast zitten en aangestuurd worden met dezelfde IR-blasters werken even vlot als voorheen.
Tnx alvast!
Neen voor de V5-mini en de V6 weet ik niet juist waar het oog zit maar lijkt mij wel gevoelig te zijn want de v6 staat achter de TV opgesteld en toch reageert die nog op de IR signalen van de oude V5 remote dus bv als ik de v5 wil aanzetten met de IR v5 remote dan gaat de v6 ook aan en dit kan enkel door reflecties op muur of plafond gebeuren.

Hopelijk kan iemand van proximus ons vertellen waar dit IR oog zit van de v5-compact en de V6 !

PS: Voorde v5-compact moet die ongeveer op 9,5 cm gemeten vanaf de linker kant zitten, opgezocht door met een dik karton het frontpaneel goed af te dekken en dan eens van links te verschuiven naar rechts tot hij reageert op de remote en dan van recht schuiven naar links tot hij reageert en het midden van die twee ligt ongeveer op 9.5 van liks.
De V6 modem werkt niet op mijn tv, krijg gewoon zwart beeld.
Ik heb al verschillende keren met de technische dienst gebeld en niemand blijkt hier een oplossing voor te hebben.
Probeer het zo, en probeer het zo, man man toch, niemand weet er iets over.
Ik wil die modem terug bezorgen aan Proximus, maar ook daar weet niemand hoe en waar ik hem kan terug bezorgen.
Weet er iemand raad !!!
is het de originele HDMI kabel die je gebruikt die bij de V6 decoder in de doos inbegrepen was.
waarschijnlijk zal je al eens een reset van de decoder V6 geprobeerd hebben
toestel terug sturen kan als volgt:
klik hier
Ik heb alle bijgeleverde kabels gebruikt voor de aansluiting. Het rare is dat niemand mij kan helpen. Ik begin de service van Proximus echt beu te worden. Je mag het testen, maar het werkt niet, trek je plan maar.
Daarom dat er in de e-mail van Prox stond van best de oude decoder bij te houden tijdens de V6 testperiode ☺️
Goede middag
V6-decoder bevalt prima hier. Al vanalles uitgetest.
Er is maar één probleempje: dikwijls stotterend beelden (geluid blijft OK) bij afspelen opgenomen programma's. (Precies vooral bij VT4HD.) Dat had ik met mijn V5mini nooit.
Zie bijlage voor filmpje van het gestotter. (In het begin van het filmpje goed zichtbaar.)

----------------------------------------------------------------------
Even nog ontdekken hoe dat hier allemaal werkt om een reactie te plaatsen :-)

Wij hebben ook bovenstaand probleem en worden er horendol van van dat haperend beeld en stotterend geluid. ggrrr
Dit gebeurt vooral als we live terugspoelen of even live hebben gepauzeerd voor een toiletpauze ofzo.

Maar het is dus een gekend probleem als ik het goed begrijp?

Dat die up-date dan maar snel komt en hopelijk dan ook geen vervelende dagen na die up-date want bij een eerste up-date viel enkele dagen de TV zomaar uit en deed niets meer...
Na weer enkele up-dates of zoiets werkt het weer prima... buiten bovenstaand probleempje dan.
Voor de rest werkt hij prima heb ik de indruk.
Dat gestotter merk ik ook nog altijd af en toe op maar het meest bij afspelen van opgenomen programma's, hopelijk krijgen ze dit binnenkort opgelost.
Ik weet niet of dit aan de test decoder ligt, maar sinds deze decoder worden onze opnames niet meer gesynchroniseerd met de mobiele TV app.
Soms kijk ik via TV naar opnames en soms mobiel.

Vroeger als ik een programma mobiel wiste dan was die ook gewist bij de opnames via TV. En omgekeerd.
Nu wis ik een programma of via mobiel of via TV, maar moet deze dan ook nog eens wissen mobiel of via TV want die staat er nog steeds tussen...
Dit is dus zeer vervelend! Want zo geraken we in de war wat wel of niet gezien...

Ik heb al eens de mobiele app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen.

Weet iemand hier een antwoord op?
Zoals je hier op het forum kunt zien zijn er heel veel probleemmeldingen ivm ProximusTV-app en daar is Proximus van op de hoogte en proberen dit op te lossen, ik ondervind nu ook de laatste tijd problemen met de TV-app, dus ik hoop dat het binnenkort weer allemaal weer mooi ronddraait.
Zoals je hier op het forum kunt zien zijn er heel veel probleemmeldingen ivm ProximusTV-app en daar is Proximus van op de hoogte en proberen dit op te lossen, ik ondervind nu ook de laatste tijd problemen met de TV-app, dus ik hoop dat het binnenkort weer allemaal weer mooi ronddraait.
---------------------------------------------------------------------------

Martin, reageer je nu op mijn vraag?
Dat is me niet zo duidelijk. Ik heb dit forum nog niet zo uitgebreid bekeken en bestudeerd.

Dat er heel veel probleemmeldingen zijn met de mobiele TV app, wist ik dus niet.
Bij deze dan nu wel, als je reactie voor mij bedoelt is 🙂
ja en nog als bijkomende info:
dit is de reactie van een proximus medewerker die gepost onlangs vandaag nog gepost geweest is :
Hallo, momenteel zijn er algemene problemen met de tv applicaties, we doen het nodige om deze zo snel mogelijk op te lossen. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Groeten Geert
Reputatie 7
Badge +6
Zeker niet veralgemenen. Het bericht van medewerker Geert is betreffende een zeer specifiek probleem met de TV app welke slechts enkele klanten impacteert.
We proberen dit soort berichten eigenlijk te vermijden om zo veralgemening te voorkomen.
Voor het gross van de klanten zijn er geen problemen.

Ivm de vraag van SilviaDc, dit lijkt een probleem te zijn met je decoder. De opnames staan op onze server maar je decoder moet 'bereikbaar' zijn zodat de opnames gesynchroniseerd zijn. Zet je je decoder in diepe slaap of schakel je deze snachts volledig uit dmv de stroomschakelaar?
Indien niet, raad ik aan eens een volledige reset te doen dmv de resetknop achteraan. Deze dien je 10 seconden ingedrukt te houden met een puntig voorwerp.
Bedankt voor de verduidelijking ThomasP.

Maar ik heb groot vermoeden dat de V6 decoder ook bij gewone slaapstand niet meer bereikbaar is voor synchronisatie, wat bv. wel het geval is bij de v5 en v5c, mss eens doorgeven aan de specialisten of ze dit even checken.
Zeker niet veralgemenen. Het bericht van medewerker Geert is betreffende een zeer specifiek probleem met de TV app welke slechts enkele klanten impacteert.
We proberen dit soort berichten eigenlijk te vermijden om zo veralgemening te voorkomen.
Voor het gross van de klanten zijn er geen problemen.

Ivm de vraag van SilviaDc, dit lijkt een probleem te zijn met je decoder. De opnames staan op onze server maar je decoder moet 'bereikbaar' zijn zodat de opnames gesynchroniseerd zijn. Zet je je decoder in diepe slaap of schakel je deze snachts volledig uit dmv de stroomschakelaar?
Indien niet, raad ik aan eens een volledige reset te doen dmv de resetknop achteraan. Deze dien je 10 seconden ingedrukt te houden met een puntig voorwerp.

----------------------------------------------------------------
Wij hebben de decoder geïnstalleerd en vervolgens niet meer aangeweest.
Een stroomschakelaar zetten wij niet uit. En diepe slaapstand... euhm... geen idee hoe je dat doet.. ?

Ik zal dan eens een reset doen, dit zal dan wel voor het weekend zijn.
Dat hebben we nog niet geprobeerd.

Dankje alvast voor je antwoord 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Die blonde dame die in de Tv-gids opduikt, wat stelt dat voor?
Waar zie jij ergens die dame staan in de TV gids op de V6 decoder!
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad Martin, op de V6, ook in de menu functies komt ze tevoorschijn, nooit gezien, wel aangename verschijning, kan er absoluut mee leven.😉
Reputatie 5
Badge +3
Hier die mystery girl:


Nu verschijnt ze niet meer, heel raar...