Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Daarvoor zullen we wel weer op een volgend software update moet wachten.....
Badge
Reactie op info van ThomasP ( een vijftal dagen geleden ) :

1. Waar staat dat het verboden is content van tv op te nemen op een eigen recorder . Ook voor 4 K zie ik nergens zo'n officiëel verbod . Het is natuurlijk zo dat bepaalde content ( films op aanvraag enz. ) beschermd dient te worden en niet kopiëerbaar mag zijn. Maar normale programma's mogen zeker op eigen recorder opgenomen worden, voor eigen gebruik . Trouwens 4K uitzendingen zijn uitzondering, praktisch alle kanalen zenden nog niet uit in 4K resolutie .
2. Support om dergelijke kopiergedrag mogelijk te maken, dienen we wel van onze provider te krijgen. Het lijkt me niet logisch dat men gewoon technisch gaat verhinderen om zo wie zo kopies te maken . Het lijkt me ook niet logisch om een produkt op de markt te brengen ( V6 ) die zo'n transactie totaal verhinderd. Dit lijkt met niet klantvriendelijk.
3.Trouwens in het verleden stond de procedure en configuratie om programma's op te nemen op externe recorder in de brochure van Belgacom "Hulp nodig ( versie 11/2011 ) . Zie bijlagen .

Bijgevolg het zou toch sterk aangewezen zijn dat Proximus wel degelijk support geeft om op recorder programma's op te nemen, ook al werken deze recorders nog met scart aansluitingen . En niet de consument laten "experimenteren" tot er een oplossing gevonden wordt . Hier gaan we dan terug naar de periode van de piraterij ...
Dan zou de V6 decoder zelf de circuits moeten hebben die 4k content HDCP2.2 ontsleutelt en die dan doorstuurt, maar mogen ze dit wel op 4K resolutie ter beschikking stellen en moeten ze het dan waarschijnlijk in lager resolutie uitsturen net zoals het bij de oude decoder V5 het geval was en het in dit geval naar de scart uitgestuurd werd in lagere resolutie!
Reputatie 6
Badge +3
Wordt in de V6 eindelijk ook het aloude probleem (V1, V2, V3, V4, V5) van het doorspoelen eindelijk aangepakt?
- te weinig verschillende snelheden
- onmogelijk in te schatten wanneer je opnieuw op play zou moeten duwen
- niet mogelijk ondertiteling te volgen door onnodig breed paarse afdekking (waarom niet extra smal en bovenaan het scherm?)
- paarse balk blijft te lang staan na drukken op Play (en verbergt de ondertitels)

Een nieuwe klant overgekomen van Telenet haalt het ook al aan nl. Hier :

https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/het-grootste-nadeel-van-proximus-tv-sinds-overstap-van-t-net-43825/index1.html#post603557

Zo hoort u het ook eens van iemand anders.
Reputatie 7
Badge +6
Jan23, zoals eerder gezegd, de fabrikant en de broadcaster laten dit niet toe. Zij leveren de content en zij bepalen wat ermee mag gebeuren. Je moet hier verder niets achter zoeken.
Reputatie 7
Badge +6
@Frank, op het doorspoelen wordt inderdaad heel wat focus gelegd! Ook op de decoders (V5 & V5c) wordt hier hard aan gewerkt om dit te optimaliseren. Voor de V5 & V5c staat er trouwens al een update zo goed als klaar om dit te verbeteren.
Jan23, zoals eerder gezegd, de fabrikant en de broadcaster laten dit niet toe. Zij leveren de content en zij bepalen wat ermee mag gebeuren. Je moet hier verder niets achter zoeken.
Maar laten de fabricant en de broadcaster dan niet toe dat er in lagere resolutie, bv SD kwaliteit, gekopieerd kan worden zoals het bij de V5 bv via de scart stekker het geval is.
Badge
ThomasP,

Zie ik dat nu helemaal verkeerd ?
Hoeveel tv kanalen zijn er die 4k uitzenden ...
Verhinderen al die tv kanalen dat er mag opgenomen worden ?
Op basis van welke wetgeving is dat ?

Consument is nog altijd vrij om iets op te nemen voor eigen gebruik en in eigen huiskamer .

Natuurlijk gemakkelijk als de wet het niet verhindert, het technisch zo maken dat het onmogelijk wordt.
Dit is niet klantvriendelijk.

We gaan dit verder laten nazien.
Ik zoek er niets achter, ik zoek een oplossing . En zoals Martin stelt je zou toch nog altijd in een lagere resolutie moeten kunnen registreren.
Reputatie 5
Badge +3
Hoeveel tv kanalen er in 4K uitzenden? Hoeveel zenden er vandaag in full HD uit (1080p) laat staan in 4K!
Bij live tv heb ik soms nog een hapering in het beeld op de v6.
die haperingen valle frequenter voor als je naar opnames kijkt dan in live waar het bij mij maar heel sporadisch eens voorkomt
Hier voor de eerste keer ook geen synchroon beeld en geluid bij bekijken opnames.
Na pauzeren en terug afspelen normaal.
Het geluid van Netflix is nog steeds te stil en de afstandsbediening reageert niet goed wanneer het netflix kanaal opstaat( stop knop reageert niet op afstandsbediening).
Ik dacht dat dit opgelost was tijdens de vorige update?
Kennelijk worden signalen niet goed van de servers gehaald, ondanks snelle verbinding.
hello all

hoewel ik een slechte internet verbinding heb (40xspeedtest :10 Mb dwnload en 0.15 up) verliepen de eerste testen goed. (via rj45 kable geen wIFI)
na ook internet connectie problemen en alle bbbox3 en huawei STB fabrieksresetten met tandenstoker
slechts tijdelijk soelaas brachten terug overgeschakeld weinig def. soelaas brachten in de TV-kanaal keuze onderbrekingen ben ik na 2 welen terug overgeschakeld op dezelfde rj 45 kabel en bbox3 kabel op de oude cisco STB.

deze was dus een viertien dagen niet meer online geweest en wat bleek dat de software automatisch werd geupdate naar een versie NTE_9244 welke mij voldoet daar de oude reeds meer dan een jaar gemelde fout omtrent het verwijderen van oude geplande serie -opnamens nu eindelijk kon verwijderd worden .
ik heb dus eindelijk alle geplande reeksen kunnen verwijderen en ook alle opnames.

terug naar de nieuwe geschakeld en ook daar zag ik geen oude reeksen meer die ongewenst werden opgenomen.

hopende dat de belasting op de binnenkomende signaal bandbreedt nu wat zou verminderen werd er echter geen verbetering wastgesteld met de Versie 6

bij omschakelen van kanaal 1 naar 1>2>3456 tot 10 , traag verloor ik regelmatig beeld , klank en dan zwart en dan verbinding die soms terugkwam na een tiental seconden wat echter niet klopte want zodra je TV guide drukt was de info er en kon je verder.

een speedtest op dat moeilijk moment gaf geen slechter cijfer of beter(geen opnames bezig)

als je met de zogenaamd slechte verbindigs onmiddelijk overschakeld naar de cisco dus met zelfde kabel en poort bbox 3 is er geen probleem

de fout zit hem dacht ik op de server waar de emulatie van de versie 6 gebeurd naast die van de vijf cisco

na enige helpdesk meldingen waar denk ik dat er een profiel kan gereset zijn op de server.
hoe dan ook heb ik zelf nu mijn pc kabel Rj 45 genomen om beide n dus op verschillende poorten kort aan te sluiten. nu moet ik slechts overschakelenop mijn tv tussen de 2 HDMI aansluitingen en wat bleek
dat het bnu ineens wel ok is .
en ook blijft als ik het terug met een een dezelde kabel en poort bbox 3 omwissel

ik denk dat het profiel in de server in de knoop geraakt omdat sommige udp profielen in upload voor de kanaal keuzes niet toekomen door mijn te lage upload snelheid van mijn internet verbinding.
waarschijnlijk zit er dius een verschil in de upload kanaalkeuzes UDP paketten van de oude cisco geupdate STB tov de nieuwe huawai V6 kanaal keuzepaketten die gevoeliger is voor een slechte uploadkwaliteit

hieronder enige uitleg gevonden op google:
https://www.tvtechnology.com/expertise/iptv-revolutionizing-the-tv-industry

TCP And UDP
IP defines two protocols for sending messages within IP packets. Transmission Control Protocol (TCP) is a reliable, connection-oriented protocol that guarantees reception and in-order delivery of data from a sender to a receiver. For example, if a packet doesn't arrive in time and is assumed lost, the sender will receive a request to resend that packet. Using the postcard analogy, with IP, some postcards are duplicated, and some are lost. TCP puts the postcards back in order, throws away duplicates and requests the missing ones. This is important to the delivery of compressed digital video, where the loss of a single byte can affect video and audio quality.

User Datagram Protocol (UDP), on the other hand, is a connectionless protocol that provides a best effort in getting the data to its final destination. For many real-time, time-sensitive applications, such as streaming A/V, UDP is often used instead of TCP. UDP minimizes overhead and is not affected by network data loss or delays. However, unlike TCP, UDP is not a guaranteed transport mechanism. If a packet gets lost anywhere along the line, the destination application will simply never get that data.

Why would IPTV use UDP if packets can get lost? Broadcast IPTV services using IP multicast are a good example of how UDP might be preferred over TCP. A typical MPEG-2 compressed bit stream might deliver millions of bits per second, contained in thousands of IP packets. The sending device broadcasts these thousands of packets to potentially hundreds of devices in the multicast group simultaneously. If a packet gets lost and is not received by one of the viewers, it would not make sense to halt the transmission while a request is made to resend that missing packet.

Unicast Vs. Multicast
IP is primarily a unicast protocol. It was designed to convey messages from a single source device to a single destination device. IP, however, also defines multicast addresses: destination addresses that represent more than one destination device. Internet Group Management Protocol (IGMP) manages multicast data flows.


From an IPTV perspective, VOD is an example of a unicast application. Data is sent from a single source — the VOD server — to a single destination — a consumer's home. For each unicast VOD session, there is a separate stream of content on the network. Each stream could be 5Mb/s for SD or up to 15Mb/s for HD video. That could add up to a huge amount of bandwidth within the network.

Figure 2 shows a broadband network with three homes playing a VOD movie. Each home has an active unicast session with a VOD server in the headend. There are three separate video bit streams flowing from the headend/VOD server to each house, along with a back channel for trick mode support, such as pause, play, fast forward and rewind.

With multicast, a single source sends data to multiple destinations at a single time. Each broadcast television channel would have a unique IP multicast group, for example. Using IGMP protocol, clients can receive the broadcast packets and enable the routing of the broadcast stream to their network device through the network. Multicast saves much more network bandwidth than unicast, but there is no reliability mechanism so lost packets stay lost.

Figure 3 shows a broadband network with three homes currently playing the same broadcast video stream of the 2006 Winter Olympics. Each home has an active multicast session receiving the same video bit stream, which originates from the headend.

Multimedia Over IP
Multimedia and networking is core to IPTV. Multimedia applications use various media types, such as text, graphics, animations, audio and video. There are many network-based multimedia applications today. Furthermore, there are many bright and imaginative minds working on ideas for applications intended for high-speed bidirectional networks.

Networked multimedia applications are important, so it is critical for the IPTV network architect or content creator to understand the issues associated with multimedia networking as well as understand what tools can enable effective and compelling new applications.

Within the network, multimedia data can be affected in the following ways: dropped packets, jitter between packet delivery times, delayed packets and data corruption. Even when the TCP protocol is used, the effectiveness of the IPTV service can be affected by the reliability and speed of the network.

The goal of quality of service (QoS) is to make sure the network can deliver end-to-end data with expected and predicted results. This includes latency, error rates, up-time, bandwidth and network traffic loads.

QoS can be extremely important to a successful IPTV service within a congested network. Only service operators that also own and manage the IP network to homes can guarantee QoS for the service. IPTV services that use the general Internet are not guaranteed the QoS necessary for a good user experience.

Real-Time Transport Protocol
IP networks were not designed for real-time delivery of data and can have unpredictable jitter and delay. The multimedia data that travels on the IP networks must arrive on time and in the same order it was sent. Real-time Transport Protocol (RTP) addresses the time-critical requirement of multimedia bit streams. It provides a timestamp and sequence number to IP packets containing media data. These can be used by the receiving device to synchronize playback and manage buffers for network jitter.

Encapsulating Media Data Into IP Packets
Delivery of media bit streams over IP requires several layers of encapsulation. MPEG-2 transport streams, for example, consist of a series of 188-byte packets. These are grouped together and wrapped within an RTP packet. Finally, the RTP packet is encapsulated within a TCP or UDP datagram, forming an IP packet.


Figure 4 shows an RTP packet containing several MPEG-2 transport packets within its payload, all encapsulated using UDP in an IP packet. This diagram shows seven 188-byte transport packets that constitute the RTP payload.

Each encapsulation adds additional header data and therefore reduces the bandwidth efficiency. If the network has sufficient QoS, it is possible to deliver media packets without the overhead of RTP. The packets are instead inserted directly into UDP packets. Figure 5 shows how MPEG-2 transport stream packets can be encapsulated within a UDP/IP packet.

Sending MPEG-2 transport stream packets over UDP is used extensively within the private networks of cable and telephone companies to deliver MPEG-2 transport streams throughout the system. For general delivery over the unmanaged Internet without QoS guarantees, streaming protocols such as RTP need to be used, but even then, packets may be lost in delivery, resulting in artifacts in the media presentation.

There are other system layer standards besides MPEG-2 and next-generation compression methods such as AVC H.264. While the encapsulation methods may differ slightly, they all require either strong QoS or overhead to ensure timely delivery of media packets.

Summary
Delivering TV and movie services over IP promises to revolutionize almost every component of the television industry. Just as the Internet changed the way we shop, read the news and personally interact, television services over IP could change how we integrate television entertainment into our daily lives. Decades old business models may change as a result of this technological shift to IPTV.

The Internet and the protocols used within it were not designed for the real-time delivery of multimedia content. Assuring the required QoS over a network may require additional protocols and additional bandwidth to overcome the inherent limitations of IP.

Tom Newberry is product development manager for Thomson, and Joseph Weber, Ph. D., is director of product management for TiVo.


By TOM NEWBERRY AND JOSEPH WEBER
verwonderd mij niet dat je problemen hebt met 10 Mb dwnload en 0.15 up !
Als je testen doet met je V6 heb je dan wel de oude decoder van de lijn gedeactiveerd.
Welke minimum lijnsnelheid zou je normaal moeten hebben > test hier
Reputatie 7
Badge +6
Kilo, van snelheid zou je eigenlijk een goede lijn moeten hebben. Ik ga even wat testen doen op je lijn. Deze zal mogelijks enkele malen kort onderbreken. Mijn excuses hiervoor. Ik laat je het resultaat nadien weten.
thomasP

ondertussen hebben onze acties elkaar doorkruist

ook bbox 3 zelf gereset en alle kabels eraf

opnieuw kabel per kabel erop

steeds probleem met v6 normaal STBox per set top box op zelfde kabel nu elk een kabel maar wel spanning af

ben nu terug op settopbox cisco want huawei v6 opnieuw slecht

stop ermee voor vandaag
aan de heer thomas P

speedtest 42 tests 9.41 geinstalleerd op laptop nu 9.41 up , 0.3

de bbox 3 kon vroeger door hacker uitgelezen worden nu nog door polling heb ik gevonden op het net

jullie weten dus exact zelf wel hoe de situatie in een stad in werkelijkheid is , alleen
weet de client dit zelf niet en koopt dus appels voor peren.

het is dus nutteloos dat ik mij een 4k televisie aankoop zonder tegelijkertijd surfen mogelijk te maken.

upgraden is niet mogelijk .Wij hebben net een nieuw voetpad en asfalt in de straat komt er volgende week .

laat dus maar zitten . telenet kan ook niet meer want ze hebben er een camion rest-beton over gegoten

ik zit dus gebetonneerd in de 20 eeuw .
Wachten op elon musk zijn nieuw netwerk.

groet
Reputatie 7
Badge +6
Kilo, ik heb je lijn even uitgemeten en in principe heb je dus een goede verbinding maar je zit met een storing welke het meeste impact heeft op je upload maar ook op je download. Van download krijg je momenteel 70Mbps binnen op de bbox, maar de upload is zeer laag. De reden van de storing is moeilijk te zeggen. Kan van alles zijn. Kan binnen bij je thuis zijn, zoals oxidatie op je invoerdoos, maar ook buiten.

Ik stel voor dat we hiervoor eens een technicus langs sturen om dit na te kijken. Let wel op! Dit heeft eigenlijk niet rechtstreeks te maken met je TV. Dit kan impact hebben, maar is niet zeker. Hoe dan ook zit je met een storing welke natuurlijk nooit ten goede komt. 🙂
Voor een afspraak te maken kan je ons even telefonisch contacteren via 0800 22 800 of via privébericht naar Het Proximus Team.
Beste thomas P

een klein jaar geleden werd om mij onbekende redenen aan de aansluitingen op straat gewerkt

gevolg : alleen analoge telefoon

met geluk vond ik nog de technici aan het werk en dat werd dan in orde gebracht

nu zijn wij 6 maanden straat- en rioleringswerken verder en alles ligt bijna toe en dus moet er ergens weer putjes gemaakt worden .

ik begrijp echter niet hoe cisco V5 kan werken en de nieuwe v6 bijna niet

ik kan de v6 best missen en zal binnen een veertien dagen na mijn terugkeer van dringend familie bezoek

eens een bezoekje aanvragen , tis nu toch te laat .

bedankt voor het voorstel

groet
Beste Thomas P

zoals gemeld was ik terug omgeschakeld naar de cisco V5 met soft
NTE_9244

hier was het vroeger niet mogelijk om geplande reeksen opnames te wissen.

ik had dan ook als eerste test met de V6 huawei dit getest en zag dat het goed was.
door een tweetal weken later eens om te schakelen zag ik de cisco een nieuwe versie va, programma installeren en ik dacht daarna dat ook hier et probleem was opgelost.

dit blijkt dus deze namiddag niet het geval te zijn .

ik zie hier terug de montalbanos en andere geplande opnames die ik niet meer wenste.
ik zal morgen nog eens alles wissenen ook de opnames en de geplande opnames en zien of deze vanzelf terugkomen .

nu valt mijn frank dus ook : als je en de nieuwe versie V6 en de oude cisco met V5 gebruikt op een bbbox 3 dan leidt dit zeker tot botsingen op de server want de een kent de opnames niet die de andere heeft gewist en wil deze dus terugplaatsen.

kan u mij bevestigen dat men nooit mag terugschakelen en ook de tweede Huawei V6 niet samen met
de V5 cisco gebruiken op hetzelfde netwerk ?
Hartelijk dank
Ter aanvullende info: ik heb een V5C en een nieuwe v6 op mijn lijn aangesloten, de opnames lopen synchroon op beide decoders, gelijk waar op welke decoder ik een opname wis, verdwijnt die ook in de lijst van de andere en gelijk op welke decoder ik een opname doe komt die ook in de lijst van de andere.
besten

ik weet niet goed hoe men de versie 5C identifieerd.
ik heb een cisco met sotware NTE_9.2.4.4 deze nacht vooraan op "veille "gezet en er is geen update gebeurd

nochtans in de test periode met mij nieuwe huawei V6 had ik dus ook eens de oude terug opgestart en gezien dat deze een update deed naar nieuwe soft bij het onder spanning zetten.

dit moet dus de versie hierboven zijn die opgeladen werd en dus de laatste versie was voor deze decoder.

groot was mijn genoegen toen ik nog een heleboel video kon wissen en eindelijk ook oude geplande opnames.

na dus enige tijd op de nieuwe gewerkt te hebben ben ik terug op de oude cisco en kan ik deze wat nauwkeuriger bekijken.

het is dus Ballekens !!!!!!!!!!!!!


men kan bijna alle geplande opnames wissen behalve drie die ontoegankelijk zijn

france 5, discovery en nog een france 2

alle andere(20+ zijn gewist en ook alle video's die reeds opgenomen waren jaar geleden nogmaals gewist.

ik dacht met pittige zekerheid dit reeds in februari te hebben gedaan en gecheckt maar moest dus nu vaststellen dat ze er terug waren.opnames 30+ meerdere episodes

ik vermoed dus dat bij reset van profilen op de server er een ouder profiel terug geactiveerd. zoniet is er dus slechts in de nieuwste sofware slechts een beperkte wis mogelijkheid voor de geplande opnames en opnieuw zal de harde schijf vol-lopen met oude rommel.

ik wacht nu drie dagen en zie wel wat er terugkomt.

blijkbaar hebben de debuggers geen ervaring met dit mini probleem...

ik zou dus graag hebben dat het forum ook een aparte groepen heeft per hardware en software versie
want zoals het nu evolueert wordt het nog moeilijker.
Dat is juist het probleem om dit in groepen te splitsen want hoeveel procent die een probleem hier op het forum melden gaan hier iedere keer de hardware en software versie vermelden van hun toestel waarmee ze problemen hebben je mag al content zijn dat ze bv het type reeds vermelden want de meesten melden bv ik heb dit of dat probleem met mijn bbox of dit of dat probleem met mijn decoder ........wat ook begrijpelijk is, maar op zich is dat totaal geen probleem want het is in feite proximus die moet weten over welke type software en hardware het probleem gaat om het kunnen analyseren en op te lossen en dat weten ze want iedereen die hier iets meldt daarvan kunnen ze direct natrekken wat voor type toestellen ze hebben en daarbij wet ze al heel lang dat er problemen zijn met die opnames alleen is het precies complexer dan dat wij het ons voorstellen want het zal niet alleen software zijn op de decoders die meespeelt, enfin draait en keert het zoals je wilt het is tenslotte aan Proximus en hun ondersteunende leveranciers van hard- en soft ware om het op te lossen en daar wachten wij nog altijd op als klant.
Reputatie 7
Badge +6
Kilo, het probleem dat je voor hebt met je serie opnames die telkens terugkomen is inderdaad een gekend probleem (op decoder V5). Een fix zit in een volgende software welke momenteel in test is.
Ik heb alvast het probleem momenteel (tijdelijk) voor je opgelost. Je kan dus nu je opnames correct verwijderen. Helaas kan dit in de toekomst terugkomen. Maar goed nieuws, de oplossing is in zicht en zal spoedig volgen.

In verband met het combineren van V6 en andere decoders. Dit is geen probleem. Er zijn hiervoor geen conflicten op onze servers. De netwerk opnames staan centraal en zijn dus beschikbaar voor al je decoder. Let wel op dat je mogelijks ook nog enkele opnames op je harde schijf hebt staan op je V5 decoder. Deze staan dus vanzelfsprekend niet op je V6.
besten
zoals martin dus schrijft:

"die opnames alleen is het precies complexer dan dat wij het ons voorstellen want het zal niet alleen software zijn op de decoders die meespeelt,"


en zoals ik elders op het forum heb geschreven wordt de weinig rekening gehouden met slechte punten op het netwerk en trage UDP paketten verdwijnen door end of life time en geraken niet op de server.

de software testers zouden moeten rekenig houden met latenc , e,d of life en AKN (handshaking)
server-settopbox en nadenken
buiten hun ideale labo omgeving .

in feite hebben de providers alle mogelijkheden om via error paketten continu alle punten op hun netwerk te evalueren en dus zonder menselijke tussenkomst een idee te hebben van de hoogte van hun service.
Kilo schreef: [.... wordt er weinig rekening gehouden met slechte punten op het netwerk en trage UDP pakketten verdwijnen door end of life time en geraken niet op de server. ]

Maar ik vermoed toch dat wat in de richting decoder -> server aan data (request/responce ...) in TCP gebeurt en dat het alleen de iptv (video) stream is die naar de decoder verstuurt wordt in udp (multicast/monocast) gebeurt.