Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Reputatie 7
Badge +6
In het geval van deze piloot is de uitrol voor iedereen. Wel hebben we al gemerkt dat de update niet altijd automatisch gebeurt. Kan je eens even rebooten en kijken of je na de reboot de software wel hebt?
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Martin, mijn vraagje ging wel over de sms die we gekregen hebben en de melding hierboven :
quote Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan. unquote .
Dit is dus niet een upgrade naar B121 maar enkel een update van enkele details ....

Ro
ik heb nu na een reset (na reboot niet) nu ook de B125 binnengekregen 👍

In het geval van deze piloot is de uitrol voor iedereen. Wel hebben we al gemerkt dat de update niet altijd automatisch gebeurd. Kan je eens even rebooten en kijken of je na de reboot de software wel hebt?
niet iedereen heeft de B121 binnengekregen zelf niet na reboot en ook niet na reset.
Reputatie 5
Badge +1
Hey Martin, met rebooten voor V6 wil je toch zeggen , het knopje achteraan decoder indrukken, zodat stroom onderbroken wordt, tijdje wachten en terug indrukken om op te starten . Juist ?
rebooten is gewoon via zijn on/of schakelaar achteraan (of natuurlijk door zijn netstekker uit te trekken)
reset is via zijn verzonken reset knopje achteraan.
Nu bijna een maand verder,alleen bij het opstarten effe het proximuslogo,maar verder geen problemen

[Edit ThomasP: Samengevoegd met bestaande V6 topic.]
Ter bijkomende info:
dat kan inderdaad eens mislukken dat je zelf al laat je de decoder in standby staan
*****(en uiteraard ook niet vergeten dat de bbox en eventueel draadloze toestellen
*****die er tussen staan,ook niet moge uitgezet worden)
dat die software toch niet binnenkomt maar dit geldt niet alleen voor de V6, maar kan ook bij bv de v5 gebeuren.
In dit geval kun je nog proberen deze zelf binnen te trekken door een reboot (even stroomloos zetten)
en eventueel als dit ook niet lukt een reset doen via verzonken reset knopje achteraan.
Indien het dan ook niet lukt wil dit zeggen dat Proximus die software nog niet klaar gezet heeft om op je decoder te laten pushen.
Zonet een update gekregen. Software versie B125 is nu probleemloos geïnstalleerd . We testen verder ?
Reputatie 5
Badge +3
Decoder herstart en is geüpdatet naar de B125 SW. Tv schakelt niet automatisch aan als de V6 uit de standby wordt gehaald, staat op een normale start, dus geen eco. Alhoewel voor mij hoeft dat niet, als ik de decoder opzet voor radio moet de TV daarvoor niet worden ingeschakeld.

mvg
.
Reputatie 7
Badge +6
Kleine update: De nieuwe software is B125 en was gepushed afgelopen nacht 27/02 op 28/02. Indien je de software niet hebt binnen gehaald is het voldoende om even de decoder herstarten dmv de stroomschakelaar. Een factory reset is niet nodig.
Mijn excuses voor de verwarring.
schakelde die wel aan bij de v5 bij u?
want op je tv moet de instelling ook zo staan dat die op HDMI ingangssignaal moet reageren.

NB: bij mij kwam de B125 er niet op via reboot met schakelaar, heb dit ook al voorgehad met de v5 dat het pas na reset lukte (in de meest gevalle lukt het wel na reboot) , enfin als het uiteindelijk lukt zonder reset zoveel te beter.....
V6 versie 125
Aan allen

Vergeten Standby in te schakelen gisteren avond.
deze middag dus power off met voedingsstekker en dan OK en met wat geduld nieuwe software geladen en laten installeren > alles verloopt vlot maar met de nodige herhaling en reboot.
best zou men meer moeten aangeven hoelang ongedurige mensen "even geduld " moeten hebben .

Daarna de teleurstelling : operationeel het menu keuze veld onder de OK toets van de diverse kanalen is nog steeds niet homogeen ! dwz de eerste zenders op 1 ,2, 3 hebben

in FRANS bij mij want mijnechtgenote is française en (kent ook nederlands )
chaine 1 :menu ok VRT1 :
-regarder
-reprendre au début
-enregistrer
- enregistrer la serie
-cataloge de la chaine

chaine 3 : menu VTM :

idem ok en ook per prog als ze er zijn "sous titres"

schakel nu naar CNN 270
daar krijg je onder ok menu : pause >>>>>>>>>de Franstaligen >>moet" regarder" worden
en alleen enregistrer

dat is alles ! dus kan je geen series opnemen !
zelfde probleem voor BBC world 271
alle kanalen moeten homogeen zijn !!! of is er een technische limitering dat jullie sommige kanalen
minder keuzes geven !
ik heb dit een tiental dagen geleden telephonisch gemeld.

graag kreeg ik een email adres of telefoon waar ik aan de experts een foutmelding kan doorgeven in een dienst waar ze een V6 decoder en tv staan hebben zodat ze dit direct zelf kunnen vaststellen.
de helpdesk doet zijn best maar kan niets zelf nazien > nogal wiedes dat je zo nog jaren verder kan. ik heb wat ervaring met sofware updates oa Y2K
groet en dank
Zouden de experts dan echt hier dit topic niet lezen volgens u als we hier iets posten, dan zou dat toch zonde zijn want zo kan iedereen er toch iets van opsteken, ook forumleden en niet alleen experts?
Reputatie 7
Badge +6
Hey Kilo, bedankt voor je bevindingen. Dit is excact de bedoeling van dit topic, je bevindingen en problemen vermelden zodat wij, vanuit Proximus, dit kunnen nakijken en doorgeven aan de ontwikkelaars. Alsook bevindingen delen met andere gebruikers.

In verband met de menu: De keuzes in de menu zijn afhankelijk van:
  • De zender
  • Het geselecteerde programma
Waarom is dit?
Eerst en vooral kunnen de keuzes verschillenden afhankelijk van de programmatie. Als je een serie hebt zijn de keuzes bijvoorbeeld anders dan een film. Verder is het ook nog eens afhankelijk of TV Replay beschikbaar is voor deze programmatie. Bij TV Replay zal je de uitzending namelijk kunnen (her)starten wat bij een niet-replay programmatie niet kan natuurlijk. Het beschikbaar zijn van Replay is afhankelijk van de uitzendrechten. Hier heeft Proximus dus niet veel over te zeggen.

Verder kunnen de keuzes verschillen per zender. Dit heeft dan voornamelijk te maken met de audio en ondertitels. Bij sommige zenders kunnen we de audio wijzigen alsook de ondertitels. Deze laatste kunnen we dan ook activeren en desactiveren. Dit is nog niet mogelijk op alle zenders.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt waarom de keuzemenu kan verschillen.
Thomas

niet akkoord

als je bvb nieuws wil opnemen of een specifiek post -nieuws item op VRT, VTM denk ik niet dat er problemen zijn op met het in serie opnemen daar men ook individueel wel kan opnemen

dus waarom zou het nieuws op CNN en BBC wel individueel kunnen opgenomen worden en niet in serie automatisch ?

tv replay ed zijn bij-zaak daar je zonder abonnement op replay je wel een opname rustig kunt afspelen zonder door te spoelen voorwaarts.

hetzelfde geldt voor het menu "kijken" die op sommige zenders "pause" is >wat is dat absurd.
op de ene "kijk" je zo en op de ander moet je op "pause" drukken tweemaal om te kunnen kijken !

dit was vroeger zo overal op alle zenders reeds 1 jaar + en nu maar ten dele gewijzigd ! naar "kijken" & "regarder"

ondertitels ken ik wel en daar heb ik wat eeerrrvaring mee.

Ik heb zo de indruk dat jullie de moeilijke zaken oplossen maar de totale gebruiksvriendelijkheid van eenvoudige zaken wat uit het oog verliezen.

hou de moed erin .
groet
Reputatie 7
Badge +6
hetzelfde geldt voor het menu "kijken" die op sommige zenders "pause" is >wat is dat absurd.
op de ene "kijk" je zo en op de ander moet je op "pause" drukken tweemaal om te kunnen kijken !

Kan je eens een printscreen delen eventueel zodat ik dit in detail kan bekijken? Er zal vermoedelijk wel een logische verklaring voor zijn. Indien niet, zal ik het aankaarten bij de ontwikkelaars om dit te onderzoeken.

als je bvb nieuws wil opnemen of een specifiek post -nieuws item op VRT, VTM denk ik niet dat er problemen zijn op met het in serie opnemen daar men ook individueel wel kan opnemen
dus waarom zou het nieuws op CNN en BBC wel individueel kunnen opgenomen worden en niet in serie automatisch ?

Je kan niet op alle uitzendingen een 'serie' opname plannen. Ivm het nieuws op CNN ben ik niet zeker van. Dit moet ik controleren. Ik kom hier dus nog op terug.

Update: Heb even getest en inderdaad het is niet mogelijk een serie opname te doen van het nieuws op CNN en BBS. Ik heb meteen ook even geverifieerd en dit heeft te maken met 'legal'. Niet alle zenders laten serie-opnames toe. Net zoals TV Replay niet mogelijk is op alle uitzendingen.
Thomas ga nu even kanaal 22 npo3 serie die bezig is en kijk naar het programma
de vampierzusjes en kijk naar het ok menu daar zie je nu staan
pauze , regarder, enregistrer,sous titres

dit is nieuw ! eigenlijk is het nog gecompliceerder en daar kom ik strkas op terug
ok nu heb ik het begrepen:

zo je normaal kijkt naar een programma zie je pause staan in het ok menu en het programma loopt door

zo je met de "pause" toets stopt en je wacht een tiental seconden dan is het programma verder gelopen en dan krijg je twee keuzes onder de ok knop dus" regarder" komt erbij en dit is om over te schakelen naar de directe uitzending en je slaat dus een stuk over .

Dus is dit geen fout ,

dank
Reputatie 5
Badge +1
Alhoewel modem en decoder niet uitgeschakeld waren deze nacht, geen B125 binnengekregen.
Deze namiddag V6 rebooted .
Gaf aan dat er nieuwe software ter beschikking was en het verloop begint, tot de vermelding SOFTWARE DOWNLOADEN. Het balkje bleef grijs. Na 15 min nog geen beweging.
Terug stroom onderbroken van V6 ... verloop van binnenhalen software begint weer opnieuw. Nu gaat het systeem door bij SOFTWARE DOWNLOADEN zodat het balkje van grijs naar blauw verandert.
Uiteindelijk is de software dan geïnstalleerd.

Het enige wat ik nu ervaar is dat bij het opstarten van de V6 mijn Samsung tv ook automatisch start. Dit is mooi meegenomen.
Andere features heb ik nog niet kunnen testen en/of ervaren.


Ro
Dan zou het goed kunnen dat de volgende keer je TV aanspringt 's nachts bij een push van nieuwe software.
Reputatie 5
Badge +1
Ja Martin als de IT mensen dit zo voorzien hebben, moeten ze maar zorgen dat zoiets niet kan gebeuren. Wat is de reactie van support op het statement van Martin ?
Als het antwoord maar niet is van je kunt > dit uitschakelen, maar dat is geen echte oplossing
Reputatie 1
Ook hier geen automatische update en ook nooit een sms of ander bericht gekregen.
Het is pas door op dit forum te komen kijken dat ik ergens van wist.
--->
Doordat ik vandaag maar geen beeld kreeg kwam ik hier kijken of er soms iets bekend was.
Daarom maar de V6 eens af en dan weer opgezet waarna ik kon kiezen of ik al dan niet nu een update wilde.
Deze doorgevoerd en dan 44 minuten moeten wachten vóór we weer iets te zien kregen.
Ik was al bijna de wanhoop nabij toen het plots terug ging.
De voorbij 2 dagen had ik geregeld bij aanvang van de V6 tot dat die zo'n 10 minuten aan het week was dat de uren verkeerd waren.
Iedere keer we hem aanzette was het op t scherm 23 uur en kregen we de programmatie info voor 23 uur te zien en dan na zo n 10 minuten was t plots weer correct
😏
Reputatie 1
Allé, gisteren dan toch maar de bbox3 geïnstalleerd en hierbij de eerste bevindingen:

direct de update naar 125 binnengekregen

+ beeld is kwalitatief beter

- opgenomen programma's haperen om de haverklap, was onmogelijk af te spelen, alternatief was de replay te gebruiken, als is dit een alternatief op korte termijnals je iets opneemt om een De replay werkt zonder problemen terwijl een opname hapert ... is toch hetzelfde uiteindelijk wat je hier doet ? behalve dat de opname in mijn stukje cloud zal zitten dan ? => ondanks 2-3 meldingen hier in dit topic komt er nergens geen respons op van PROXIMUS HALLO ???
- doorspoelen is ellendig lastig met deze decoder ...
- zappen is niet altijd even soepel, als je constant zapt gaat dit soms vlotter dan even kijken en dan verder zappen ...

op zich ben ik wel tevreden, al moet ik wel inventief zijn om de opnames te bekijken (replay) maar als je een paar dagen later wil bekijken ben je eraan voor de moeite! Deze avond nogmaals opnemen en kijken of een constante is of niet
Ik had na installatie geen TV beeld op eender welke HDMI aansluiting. Dacht eerst dat het aan de HDMI lag, maar alle HDMI’s gedragen zich hetzelfde. Ik krijg pas beeld na lang wachten en heen en weer switchen tussen de verschillende inputs. Toen ik de decoder installeerde waren de Olympische spelen aan de gang, en daar wilde ik op dat moment even niets van missem...dus...oude decoder terug, nieuwe terug in de doos...return to sender!
Toen van de week het bericht kwam van de software update, heb ik het toch weer gewaagd de V6 aan te sluiten.....Maar nog steeds dezelfde miserie. Geen beeld, welgeluid, na inschakelen TV (decoder gaat nooit uit) Ik krijg het snelste beeld als ik de HDMI eruit trek en terug steek.

NIET HANDIG! Test-failed voor mij!