Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

@Artie
een andere software staat klaar om op je decoder te plaatsen om zo Netflix probleem op te lossen, hiervoor dien je wel je decoder te herstarten om deze op te laden.. mvg Sabine
Reputatie 5
Badge +3
Je zegt omslachtig, ik heb in de lijst van te kiezen bronnen dus verschillende bronnen ik moet nogal dikwijls schakelen tussen HDMI1 en HDMI2 deze staan nu (ongelukkig) juist in het midden dus een 3 tal ingangen er boven een 4 tal ingangen er onder, dat wil dus zeggen als ik op HDMI1 sta en naar HDMI2 'juist er onder) wil gaan het inderdaad even snel gaat met 'EXT' alleen (één plaats naar beneden), maar als ik dan terug moet naar HDMI 1 dan moet ik met "EXT" 7 maal drukken om op HDMI1 te geraken en met "TV-mode"+ "pijl-omhoog" slechts 1 maal.
Hopelijk is mijn uitleg nu wat duidelijker, wat ik eigenlijk juist wou aantonen, soit in ieder geval was het voor mij veel gemakkelijker en ging het veel vlotter op deze manier.


Martin, ik zou de afstandsbediening van de tv gebruiken als je tussen zoveel bronnen moet scrollen, daar kan je met de pijltjes boven en onder werken. Natuurlijk is het gemakkelijker als je met één bakje kan werken.
Bedankt voor de tip, zal inderdaad voorlopig de simpelste oplossing zijn, moest ik eventueel de V6 later willen behouden zal ik toch eerst aan proximus vragen dat ze eerst een nieuwe V6 remote opsturen, want anders zit ik inderdaad met 2 bakjes en met de v5 remote werkte dat wel als een fluitje van een cent!
Reputatie 5
Badge +3
Is de bedoeling hé dat ze tijdens of na de test periode de SW vd. decoder gaan aanpassen, hoop ik toch.
Voorlopig ondervind ik geen noemenswaardige problemen met de V6, versta niet goed hoe dat andere klanten met dezelfde SW op hetzelfde netwerk deze wel hebben.
dat is iets wat ik ook nog nooit goed begrepen heb en mijn pa zegt juist het zelfde dat hij niet begrijpt hoe het komt dat hij om zeggen geen problemen ondervindt met de v5 v5-c als hij leest en hoort hoeveel er wel al problemen mee gehad hebben dus is het logisch volgens mij dat dit net het zelfde zal zijn voor de v6 er zullen er altijd zijn die problemen zullen ondervinden en dan weer anderen praktisch geen, alleen heb ik geen idee wat de verhouding is van
(klanten zonder problemen) / (klanten met problemen = xx%
als je natuurlijk afgaat op de meldingen op het forum zou je al gauw denken dat dit maar 1% zal zijn ☺️
Ik heb zonet de nieuwe software op decoder gekregen. Moest ook heropstarten na installatie nieuwe modem(oude bbox3 had hardware problemen) .
Netflix is nu terug zoals voorheen. snelle opstart en reload van series.
Tof👍
welke decoder software versie staat er nu op bij u ?
Reputatie 1
Ik heb de decoder tot nu toe ongeveer een 2-tal weken in gebruik.

Hierbij al een overzicht van mijn ervaringen:
Positief:
- Installatie is vlekken loos gelopen.
- De decoder werkt vlotter als zijn voorgangers.
- Ik zie inderdaad op mijn tv dat de decoder het beeldsignaal in 2160P verstuurd naar mijn TV.
- De afstandsbediening werkt zeer goed. De knoppen geven een duidelijke klik als je erop duwt.
- Beeldkwaliteit is beduidend beter vergeleken met de oudere decoder

Punten waar nog wat werk aan is:
- Sinds het aansluiten van de V6 decoder heb ik blijkelijk wel meer problemen met de HDMI ARC functionaliteit van mijn TV. Alle randapparatuur is rechtstreeks aangesloten op mijn TV, via HDMI ARC wordt het geluid naar mijn Marantz versterker gestuurd. Al weet ik dat het moeilijk te bepalen is hoe gerelateerd deze problemen zijn. Ik kan wel vertellen dat alle componenten op de meest recente firmwares draaien.
- Bij het uit normale standby komen duurt het volgens mij iets langer vooraleer er beeld komt in vergelijking met mijn oudere decoder.
- Aangezien ik nog een 2de decoder op mijn lijn heb is het momenteel blijkbaar niet mogelijk om het 4K kanaal te ontvangen. (ik heb ergens begrepen dat dit eventueel zou veranderen na de test-periode). Ik heb een lijn met een 100Mbps profiel.

Bedankt,
Mvg,
Een 4K zender is er voor het ogenblik nog niet en ik vraag mij ook af hoeveel de bitrate zal zijn als het zo ver is maar met 100Mbps mag dit zeker totaal geen probleem zijn zelfs met 2 decoders.
Reputatie 1
Zojuist heeft mijn decoder V6 nog wat kuren vertoond. De LED status op mijn decoder was vrij bizar, de decoder stond aan maar de stanby LED bleef rood. Plots begon er dan tijdens het tv kijken precies een herstart van de software (hetgeen je ziet wanneer je de decoder voor de eerste keer opstart).
Ik dacht dat er misschien een update was gebeurd, ik heb dan geprobeerd om in het systeem menu naar de versie te gaan kijken, maar onderweg naar het systeemmenu blokkeerde de menu's.
Ik heb dan een factory reset uitgevoerd zodat de software van de decoder V6 opnieuw gedownload werd. Na de Factory Reset heb ik nog steeds versie B117 en niet de nieuwere versie.
Reputatie 1
Een 4K zender is er voor het ogenblik nog niet en ik vraag mij ook af hoeveel de bitrate zal zijn als het zo ver is maar met 100Mbps mag dit zeker totaal geen probleem zijn zelfs met 2 decoders.

Ah ik dacht dat er een 4K kanaal beschikbaar zou zijn op nr 996. De voorwaarde was dan wel dat je maar 1 decoder op je lijn actief mocht hebben.

Thanks!
Stond dat ergens vermeld dan bij u, want dat wist ik niet !
Dan zou het best zijn dat er hier op het forum iemand van Proximus zelf daar meer uitleg over geeft en waarom er maar 1 decoder mag aangesloten zijn ? mss is dit voor de klanten die minder bandbreedte hebben want met 100Mbps zie ik niet in waarom dit niet zou lukken ! enfin hopelijk komt er van proximus meer uitleg.
@Martin
De huidige versie op mijn decoder is V100R001C00B121 ...
Bedankt Artie,
bij mij staat er nog altijd de 1ste versie op > V100R001C00B117
Reputatie 5
Badge +3
Dan is er toch al een update geweest?
@Bram schreef:
ik zie inderdaad op mijn tv dat de decoder het beeldsignaal in 2160P verstuurd naar mijn TV.
Dan gaat het over een signaal naar een 4K tv?
Dat was blijkbaar al zo met de vorige software.
de decoder lijkt op 2160p te werken, zeker nadat ik hem op die resolutie gezet heb.
Maar nog geen content voor 4k. (buiten netflix.)

Natuurlijk kun je hem maar bv op deze 4k resolutie zetten als je er een UHD TV aanhangen hebt.
Reputatie 5
Badge +3
Ik bedoel dat je de 2160p alleen kan selecteren wanneer je de decoder aansluit op een 4k tv, is toch zo?
Inderdaad en als dit 4k testkanaal er zal komen zullen we dit kanaal ook niet kunnen kiezen als we er geen UHD TV aanhangen, want het zal gelijkaardig zijn aan het geval waar de v5 (of v5 compact) op SD staat (omwille van te weinig bandbreedte bv)
komt er eigenlijk buiten dit topic nog ergens een overzicht waar de verschillende bestaande bugs kunnen bekeken worden? Kwestie dat niet iedereen hetzelfde gaat melden in dit topic.

En misschien ook ergens welke software-versies er zijn, en welke bugs ze eventueel oplossen. Zodat we deze extra kunnen testen :)

De nieuwe software-versies die het probleem met netfllix oplossen, gaat die naar iedereen uitgerold worden?
het is juist de bedoeling volgens mij dat iedereen de al dan niet de zelfde bug melden want het heeft bv belang voor de test om te weten of die zelfde bug voorkomt in een andere opstelling en dan kunnen ze bij proximus gaan kijken wat voor opstelling die klant heeft bv is de decoder aangesloten rechtstreeks aan de bbox of voa PLC of via wifi-bridge, staan er op zijn lijn nog andere decoders, hebben ze veel bandbreedte of weinig op hun lijn enz..........
Reputatie 7
Badge +6
Het 4K testkanaal is voorlopig niet beschikbaar gesteld. Alsook de Youtube app (vraag was eerder ok al eens gesteld op dit topic).

In verband met de buglijst. We kunnen dit bekijken maar voorlopig is dit niet aan de orde gezien de releases elkaar kort opvolgen. Binnen enkele dagen bijvoorbeeld, volgt er een grotere update. 🙂
Ik zal kijken of ik enkele van de bugfixes kan publiceren.
👍
Ik test nu sinds een tweetal weken. Ik merk dat het wisselen van kanaal wat sneller gaat. De eco-modus start redelijk traag op. Ik ben dan maar geswitcht naar de standaard modus, maar ik vraag mij wel af wat het verschil in verbruik is tussen beide modussen. Ik moet wel dagelijks de decoder herstarten met de knop achteraan want ik krijg telkens een zwart beeld bij het opstarten. Geluid werkt en ik kan de proximusmenu's wel zien, maar het beeld blijft zwart. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt. Ook de melding dat ik de knop "Apps" kan gebruiken, blijft telkens verschijnen wanneer ik naar de tv gids ga.
Buiten het probleem met het zwarte scherm ben ik over het algemeen tevreden. Mocht dat niet opgelost geraken, switch ik wel terug naar de oude decoder.
@ Het Proximus Team
Onlangs dubbele tekst(opname opties) bij gebruik keuzemenu.
Zie bijlage
Vriendelijke groet,
Artie
als je de v6 even heropstart (even stroomloos zetten) heb je het dan nog?