Vraag

Happy House bezoek

  • 19 November 2019
  • 10 reacties
  • 801 Bekeken

Op woensdag 30 oktober had ik een Happy House-bezoek om mijn oude modem en decoder te vervangen.
Ik was van plan om een tweede decoder te huren, en vroeg de technieker of hij mij dat in orde kon maken, maar dat was blijkbaar niet mogelijk.
Hij zei wel dat ik de oude decoder nog even kon laten insteken, tot ik een tweede decoder zou huren.
Nu zie ik op mijn laatste factuur dat er mij al een tweede decoder word aangerekend?
Dus blijkbaar heeft hij dat toch wel doorgegeven, maar dan zonder mijn oude decoder te vervangen.
Dus nu zit ik wel nog met mijn oude decoder, wanneer word die dan dan vervangen?
Jullie komen speciaal langs om oude decoders te vervangen, en dan doen jullie dit niet?
Moet ik dan weer een dag verlof nemen wanneer ze mijn oude decoder komen vervangen?
Vind dit toch maar een rare manier van werken. In plaats van mij dan gewoon ineens 2 nieuwe decoders te installeren...


10 reacties

ter info: het omruilen van oude decoder kan ook via UPS of Bpost, maar de Proximus medewerkers kunnen je hierbij verder inlichtingen geven ivm de procedure.

 

wat uitleg > klik hier klik dan verder op > uw toestel is defect > dan op decoder en daar kun je al zien hoe de procedure verloopt.

Ik dacht toch dat het de bedoeling was van de Happy House bezoeken om de oude decoders om te ruilen voor nieuwe...

Klopt inderdaad dat bij jouw Happy House interventie dit ook zou moeten gebeurd zijn. Als je dat wenst, kan ik een nieuwe interventie hiervoor aanmaken. Op welke dagen en tijdstippen zou je hiervoor beschikbaar kunnen zijn?

Het probleem van de extra decoder zal ik door mijn administratieve collega’s morgenvoormiddag laten bekijken. Ik zie inderdaad 2 decoders administratief staan maar dit is uiteraard nog niet de bedoeling als er je nog maar eentje hebt. 

Hallo Wenzel

Ik heb nu 2 decoders, een oude en een nieuwe.

Die nieuwe heb ik dus gekregen om de oude te vervangen.

Ik gaf te kennen aan de technieker dat ik een tweede decoder wou huren, maar hij zei dat hij dat niet kon regelen. Maar op m’n factuur staat nu dus wel een extra decoder. Wat voor mij geen probleem is, want ik was toch van plan om een tweede te huren.

Maar wat ik niet begrijp is waarom de technieker dan toch doorgeeft dat ik twee decoders heb alhoewel hij zei dat hij dat niet kon regelen en dan m’n oude decoder niet vervangt door een nieuwe.

Ja ik zou graag een nieuwe interventie regelen om m’n oude decoder te ruilen voor een nieuw model, zodat ik twee nieuwe decoders heb.
Ik zou donderdag of vrijdag kunnen vrijmaken als dat past?

Bedankt

Dat was inderdaad niet helemaal duidelijk in jouw eerste post ;)

Zou het dan goed zijn mocht er gewoon nog een tweede nieuwe decoder opgestuurd worden? Dan gaan mijn collega’s van de administratieve dienst het verder kunnen oplossen :wink:

Ja hoor is ook goed als jullie hem gewoon opsturen...

Dat was nu net wat ik hierboven bedoelde hĂ© 😄

Maar het belangrijkste is dat het in orde gaat komen 👍

Reputatie 7
Badge +3

@Fred_07 Je krijgt zo dadelijk een bevestiging per e-mail in verband met de omruiling van je decoder. Groetjes, Antonella

@AntonellaD  Vandaag de decoder netjes ontvangen
  Bedankt!

Maar helaas zat er alleen een decoder in?

Kan ik ook een nieuwe afstandsbediening krijgen, want mijn oude is rederlijk versleten, sommige knoppen werken niet meer...

ter info : 

Is een toestel dat u huurt bij een Proximus-reseller defect of kapot, bv. uw afstandsbediening, PLC Adapter, Wi-Fi Booster, Wi-Fi Bridge, SwipeBox of telefoon? Wij sturen u een vervangtoestel.

Afstandsbediening, Wi-Fi Booster of Wi-Fi Bridge

  1. Contacteer ons.
  2. Kies een bpost in uw buurt waar u uw nieuw toestel wilt ophalen. Als u voor 22u belt (van maandag tot vrijdag), dan wordt uw toestel vaak de volgende dag al geleverd in het afhaalpunt.
  3. U ontvangt een sms'je wanneer het toestel beschikbaar is en een bevestingsmail waarmee u de de levering van uw pakket kunt volgen. Het oude toestel kunt u meteen of pas later terugbrengen. Als u het meteen terugbrengt, volg dan de instructies om uw oude toestel terug te brengen hieronder.
  4. Ga naar de bpost in uw buurt en haal uw nieuw toestel op.
  5. Installeer uw Wi-Fi Booster of Wi-Fi Bridge. Als u een nieuwe afstandsbediening ontvangen hebt, vergeet deze niet universeel te maken.
  6. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw oude toestel terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus  (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  7. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. 
  8. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in uw buurt en geef het pakket gratis af.

Bron: Klik hier 

Reageer