Geruchten over stopzetten Discovery World

  • 20 December 2018
  • 10 reacties
  • 866 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
Volgens Totaal TV zijn er geruchten dat Discovery World de volgende zenders is die zal verdwijnen uit de pluspakketten.

( Totaal TV: In de tweede helft van 2019 zouden de lineaire uitzendingen gestaakt worden. Voor de korte termijn is Mabelie Bruijns van Discovery Benelux helder of de toekomst van Discovery World: "Er is op dit moment geen sprake van." Maar de toevoeging die daarna volgt laat toch weer ruimte voor een lineaire stop van de zender tegen het einde van 2019 open. "Maar het kan zo zijn dat we in de toekomst de voorkeur geven om deze content in VoD aan te gaan bieden", aldus Bruijns.")

Waar rook is, is er vuur natuurlijk. De kans bestaat dat het Entertainment pakket nog een pak kleiner wordt.

Ik hoop dat PX snel duidelijkheid verschaft in wat ze van plan zijn. Als AMC stopt en er komt niets in de plaats is het bye bye Entertainment Channels.

Bron: https://www.totaaltv.nl/nieuws/is-discovery-world-de-volgende-zender-die-stopt/

10 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Het entertainment Channels boeket wordt wel een heel mager beestje. Op 31 januari stopt ook Travel Channel. Vrees dat er nog gaan volgen.
Reputatie 6
Badge +2
Maar de maandelijkse prijs blijft wel dezelfde, als Proximus een beetje fatsoen heeft dan zouden zij de prijs verlagen al dan niet tijdelijk maar dat zullen ze natuurlijk niet doen.
Reputatie 4
Badge +1
Zoals verwacht,

Vervangt Proximus AMC niet , in hun mail staat , er is nog entertaiment genoeg met BBC Entertaiment en
BBc First ... Prijs blijft ongewijzigd, wel zender minder , tegen over het Entertaiment pakket FR met 22 zenders,voor dezelfde prijs is dit onrechtvaardig...
Reputatie 6
Badge +1
Nog even en ze zullen dat boeket moeten stopzetten. Ikzelf heb het eigenlijk enkel voor BBC Ent en BBC First. Discovery, eindeloze herhalingen. History is eigenlijk vanalles behalve geschiedenis tegenwoordig en zo zijn er nog. De muziekzenders zijn vaak ook allesbehalve muziek of steeds dezelfde oude meuk.

Vooral dat bericht er is nog Entertainment genoeg vond ik er wel wat over.
Reputatie 7
Badge +2
Ik zeg het op. Met die 9,95 euro kan ik een abonnement nemen op acorn.tv
Daar volop Britse series voor maar 7,49 EUR. En ik kijk wanneer ik wil. BBC First is leuk maar je weg vinden in het liniaire aanbod is een ramp. De EPG is niet goed, dus moet je eerst op de website kijken van BBC First om te zien wanneer er een nieuwe serie speelt. Dat is niet meer van deze tijd.

In december zijn er vier nieuwe streamingdiensten gestart in België. Je zou verwachten dat PX wel meer zijn best zou doen.

♦️ Withlove.tv voor feelgood en romantiek
♦️ Acorn.tv voor anglofielen (zonder NL ondertitels weliswaar)
♦️ Fearunlimited.nl voor horror en thrillers
♦️ Hayu.com voor de liefhebbers van reality tv

Voor de Franstsligen doet PX wel moeite. Binnenkort komt er een SVOD aanbod in samenwerking met Alchimie (https://frietievie.wixsite.com/frietv/frietievieblog/deal-tussen-proximus-en-alchimie).
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad, ik ga ook overwegen het stop te zetten. Kijken eigenlijk weinig en inderdaad, je moet het echt goed in het oog houden wanneer en een nieuwe serie begint op BBC First. Het is hier elke dag Netflix en/of Videoland dat aanstaat. Wordt nog weinig rechtstreeks TV gekeken hier.

Dat zijn we ondertussen gewoon dat er veel meer aanbod is voor Franstaligen, heeft natuurlijk te maken met dat het bijna allemaal uit Frankrijk komt en deze bedrijven ook interesse hebben voor de Belgische markt. Helaas is dat in het Nederlandse taalgebied niet het geval. Kijk maar weer eens met TV replay France 2, 3 en 5 zijn daar nu ook bij. NPO zenders helaas niet, maar NPO wil tegenwoordig voor alles veel geld, dus dat kan eventueel de reden zijn.
Doe gerust ik hou jullie niet tegen... weer een engelse zender minder in dat perfecte entertainment nl pakket!
Amc. 13th street. Sy fy. Nu nog discovery id. Discovery en de rest van de engelse zenders! Opgeruimd staat netjes!
Timm1983
Reputatie 3
Badge +1
Discovery World is in de meeste landen verdwenen. Het komt nu enkel nog in Scandinavië, Nederland, België en Latijns Amerika. Ik denk dat alle programma's uiteindelijk naar Discovery Channel en Discovery Science zullen verhuizen. In de Verenigde Staten heeft men nooit Discovery World gehad.
Reputatie 2
waarom niet een fusie tussen de Entertaiment channel fr en nl voor een prijs van ongeveer 11.95 EUR
Reputatie 4
Badge +1
Vraag mij ook af ,waarom ze dat niet doen ... en daar nog de kids zenders bij ..,want voor die prijs mag je echt meer hebben ... Of wel zijn ze daar echt dom ....

Reageer