Vraag

Extreem dataverbruik

  • 16 May 2019
  • 3 reacties
  • 590 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Sinds een paar dagen is de accu van mijn telefoon leeg na 12u tegenover vroeger 2 dagen.
Vandaag kreeg ik een SMS van Proximus dat mijn verbruik abnormaal hoog is en ik over mijn limiet (4G) zit.
Allicht een virus. Wat doe ik er aan?

3 reacties

Zowel bij iOS en Android toestellen kun je in de menu's van je gsm gaan kijken om te zien voor elke app hoeveel data die verbruikt heeft, mss kun je zo te weten komen wie aan basis ligt van je hoog verbruik.
bvb als je effen googelt vind je al een eerste link met uitleg
>
https://androidworld.nl/nieuws/welke-apps-hoeveel-mb-databundel/
Reputatie 3
Badge
Martin, dankje.
Samsung internet is sinds gisteren de grote verbruiker. Ik heb gisteren aan iemand mijn bewakingscamera laten zien via 4G. Allicht bleef de verbinding in stand nadat de Smartphone in standby gevallen was.
Kan dat?
Zal volgens mij afhangen van de app of van de instellingen mss die je kunt instellen op de app, bv enkel via wifi etc..., ik zet uit veiligheid de data verbinding toch iedere keer uit vooraleer ik de smartphone in standby zet, is op den duur een gewoonte en komt niet meer voor verrassingen te staan, het is tenslotte maar van bovenaan het scherm effen naar beneden sweepen om data even aan te klikken om uit of aan te zetten, enfin ik geef het maar mee en iedereen doet daar uiteraard zijn goesting mee.

Reageer