Vraag

Beltijd vaste lijn instellen

  • 27 November 2019
  • 9 reacties
  • 3256 Bekeken

Ik wil de beltijd van mijn vaste lijn instellen. De instructies op de website van Proximus zijn fout en werken niet.


This topic has been closed for comments

9 reacties

Dit werd hier nog dor anderen gemeld, het goede nieuws is dat de mensen van Proximus deze kunnen instellen voor u.

Reputatie 7
Badge +4

@TrickySloane  Kan je even verduidelijken wat je juist wil instellen? Wil je de beltijd aanpassen voordat je vaste lijn naar voicemail verspringt ? 

Inderdaad, ik wil de beltijd verlengen vóór dat de lijn overgaat naar voicemail.

Reputatie 7
Badge +4

De persoon die u opbelt, komt standaard na 5-6 beltonen terecht op uw PhoneMail, maar u kunt de beltoon verlengen, verkorten of uitschakelen.

  • Hoe kunt u uw telefoontoestel langer of korter laten rinkelen?

Bel naar het gratis nummer 1987. In het menu kiest u optie 3 "Basisdiensten" en vervolgens optie 1 "Wijziging van de timer voor oproepdoorschakeling naar PhoneMail". U kunt het aantal beltonen beperken tot 2-3 of uitbreiden tot 6 beltonen.

 

Is het deze manier die u geprobeerd had ? Als het zo niet lukt mag je ons laten weten na hoeveel tijd de voicemail mag opspringen. Dan passen we het hier voor u aan.

Het zijn exact deze instructies die ik geprobeerd heb uit te voeren. En optie 1 van die procedure is een ongeldige optie. 

Als u er 9 beltonen van kan maken, graag. Ik wordt toch maar gebeld door verkopers die blijkbaar het bestaan niet kennen (of gewoon negeren) van de bel-me-niet-meer lijst.

Het zijn exact deze instructies die ik geprobeerd heb uit te voeren. En optie 1 van die procedure is een ongeldige optie. 

Als u er 9 beltonen van kan maken, graag. Ik wordt toch maar gebeld door verkopers die blijkbaar het bestaan niet kennen (of gewoon negeren) van de bel-me-niet-meer lijst.

Ik heb deze op het maximum aantal beltonen voor je gezet, staat nu op 60seconden. Kan je even uittesten of dit voldoet voor jou?

Nee, dit is niet goed. Ik hoor mijn telefoon meer dan 13 keer bellen wanneer ik bel van mijn gsm naar mijn vaste lijn. Daarna wordt de verbinding verbroken. De voicemail functie is blijkbaar uitgeschakeld. In ieder geval ze werkt niet. En dat was niet de bedoeling.

Graag het volgende:

  • na 8, 9 keer bellen overschakelen naar voicemail
  • de mogelijkheid geven om dit zelf aan te passen
  • en als het laatste niet mogelijk is: tenminste de informatie op jullie website aanpassen zodat de gebruikers niet misleid worden. Ik heb het over deze niet werkende instructie:

Hoe kunt u uw telefoontoestel langer of korter laten rinkelen?

Bel naar het gratis nummer 1987. In het menu kiest u optie 3 "Basisdiensten" en vervolgens optie 1 "Wijziging van de timer voor oproepdoorschakeling naar PhoneMail". U kunt het aantal beltonen beperken tot 2-3 of uitbreiden tot 6 beltonen.

Reputatie 7
Badge +4

@TrickySloane  Ik heb nog even een aanpassing gedaan om de beltijd te veranderen naar 40 seconden in plaats van 60. Je voicemail staat wel degelijk actief , wat wil zeggen dat ook de optie om de timer voor wijziging voor oproepdoorschakeling naar phonemail zou moeten lukken zoals in de instructies zien vermeld. Kan je nog eens testen of het nu wel lukt?

Bedankt voor de aanpassing dat is veel beter zo.

Via het nummer 1987 heb ik nog geprobeerd om zelf die timer aan te passen maar zonder succes.

Na menupunt 3 zijn de enige geldige menukeuzes 2,3 en 8 als ik me niet vergis. 2 zijnde de taalkeuze, 3 weergave nummer oproeper en 8 weet ik niet meer. In ieder geval is optie 1 niet vernoemd en die optie kiezen geeft ‘Dit is geen geldige keuze’.