Vraag

Beeld en geluid niet synchroon Proximus tv

  • 1 September 2018
  • 54 reacties
  • 7780 Bekeken

Wij zijn sinds woensdag overgestapt van Telenet naar Proximus, maar we merken wel echter op dat het geluid niet synchroon is met het beeld. We hebben dit op alle zenders. Het is echt storend. Hopelijk kan dit op een manier opgelost worden want nu hebben we wel de vraag of we er goed aan hebben gedaan om over te stappen.

54 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Karel, men is hier volop mee bezig en doet alles wat mogelijk is om te zorgen dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Grtjs, Charlotte
Tip: als ze niet reageren mss ook eens proberen dan via Proximus op facebook/messenger
Reputatie 7
Badge +4
Kan je alvast even je toestellen herstarten zoals hier beschreven, en laten weten of er zo verbetering is?
Reputatie 7
Badge +4
Roger, dit is inderdaad een melding die sinds enkele weken is doorgegeven aan ons IT team die onderzoekt waar het probleem mee te maken kan hebben.
Momenteel doen zij testen op de software versies. Als hier meer info over komt, dan laten we dit hier onmiddellijk weten.

Grtjs, Charlotte.
Aangezien dit probleem da laatste tijd opduikt met de v6 en v5c zou ik toch eerder denken dat het met de laatste software upgrades van die decoders moet te maken hebben anders zouden er vroeger toch ook al meer klachten moeten geweest zijn zoals het nu wel het geval is.
Reputatie 7
Badge +3
Kschoefs men doet al het mogelijke zodat dit zo spoedig mogelijk van de baan is. groeten Els
Reputatie 7
Badge +3
Kschoefs men doet al het mogelijke zodat dit zo spoedig mogelijk van de baan is. groeten Els
Reputatie 7
Badge +4
Er wordt volop gewerkt aan een oplossing, Lucien.
@Armani: In een eerder topic van jou, zou je de decoder resetten. Heb je dit al kunnen doen? Heeft dit iets verbeterd? Synchronisatie tussen beeld en geluid is wel bekend, en is in behandeling door onze engineering teams.
Reputatie 6
Badge +3

@Koertjen : Welke televisie hebt u? Graag type en model. Soms kan een firmware upgrade van uw TV synchronisatieproblemen oplossen.

Als bijkomende info: voor een deel zou software update van de TV dit lipsync probleem inderdaad kunnen verbeteren maar voor de V6 moet er ook nog een firmware update gebeuren om de AV lipsync in orde te brengen volgens Proximus.

LG 55UM7450PLA Automatische updates staan aan op, alles verbonden via kabels, geen bluetooth of wireless.

Net ontdekt dat na algehele resets van alle apparatuur en met op de TV Audio A/V Synchronisatie Bypass aangezet het probleem vandaag althans, en voor zover ik het nog kon zien, opgelost leek voor Live, nog te bezien of het dan weer niet goed is voor Netflix of later terugkomt of wat dan ook.

Ter info volgens info van anderen kwam dit na een tijd wel terug, maar wie weet heb jij meer geluk :wink:

En nog geen reactie van iemand van proximus via forum? Via telenet werd je sneller verholpen via messenger.
Eigenlijk begint mij dit op te vallen dat er de laatste tijd meer melding van gemaakt wordt met niet synchroon lopen van beeld en geluid, is dit een nieuwe bug in één of andere software van de decoder V5-C of mss van de V6 ?
Bij mij is dat probleem, ondanks 3 verschillende tussenkomsten van proximus-techniekers (gespreid over een paar weken), niet opgelost geraakt. Eén ervan had het probleem thuis ook en het is, naar zijn zeggen, nooit opgelost geraakt.
Roger, dit is inderdaad een melding die sinds enkele weken is doorgegeven aan ons IT team die onderzoekt waar het probleem mee te maken kan hebben.
Momenteel doen zij testen op de software versies. Als hier meer info over komt, dan laten we dit hier onmiddellijk weten.

Grtjs, Charlotte.

Charlotte,
Omdat het synchronisatieprobleem maar niet opgelost geraakte, heb ik na het laatste bezoek en advies van een proximus-technieker, mijn tv laten nakijken - een Panasonic TX-43CX750 - en men heeft toen voor alle zekerheid (was toch nog in garantie) de tunerkaart (met hdmi-ingang, antenne-ingang, usb, etc...) vervangen. Zonder enige verbetering. Een oplossing dringt zich stilaan op.
Reputatie 6
Badge +3
Op de Panasonic website staat er een mogelijke oplossing wanneer audio en beeld niet synchroon lopen :
http://nld.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/49487/kw/audio%20niet%20synchroon/p/1601
Op de Panasonic website staat er een mogelijke oplossing wanneer audio en beeld niet synchroon lopen :
http://nld.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/49487/kw/audio%20niet%20synchroon/p/1601

Bedankt voor de tip, maar die optie is helaas niet aanwezig op mijn tv.
Als je bv een andere bron hebt om aan te sluiten op de HDMI ingang van je TV bv ander decoder of blue ray enz... dan kun je ook controleren of je zo ook het probleem hebt met A/V synchroniciteit.
Naar mijn mening moet je het niet zoeken bij de TV maar de tijd zal het wel uitwijzen, had je het ook vroeger of is het maar met een ander decoder voorgevallen.
Als je bv een andere bron hebt om aan te sluiten op de HDMI ingang van je TV bv ander decoder of blue ray enz... dan kun je ook controleren of je zo ook het probleem hebt met A/V synchroniciteit.
Naar mijn mening moet je het niet zoeken bij de TV maar de tijd zal het wel uitwijzen, had je het ook vroeger of is het maar met een ander decoder voorgevallen.


Martin, als mijn dvd-speler aansluit op dezelfde hdmi ingang is er geen probleem met de synchroniciteit. Bij één van de recente tussenkomsten van proximus is mijn decoder vervangen (V5 -> V6), maar zoals gezegd zonder verbetering. Ik vermoed dat het probleem ontstaan is bij een software update van de V5 dat in de V6 nog niet is opgelost, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Dit vermoeden heb ik inderdaad ook sterk dat het aan hun laatste software versies verbonden is.
Hopelijk kunne ze bi Proximus de vinger op de wonde leggen...
Als bijkomende info: als je het geluid lust door een soundbar of A/V-receiver, kan dat ook de oorzaak zijn van asynchroon A/V.
Ik ben sinds kort overgeschakeld van een v3 naar een v6 (na een happy house interventie) en sindsdien merk ik ook dat het niet lukt met het synchroon lopen. Zeer vervelend vind ik dit. Ik hoop dat daar snel een oplossing voor komt. Is hier al nieuws over? Waar kan ik mij wenden om dit met meer aandrang aan te kaarten?

Karel
werd hier al overvloedig aangekaart dus ze zijn op de hoogte bij proximus en als voorbeeld nog een recent antwoord hier
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/sync-beeld-en-geluid-43490/index3.html#post616895

Reageer