Beeld en geluid niet synchroon Proximus tv
Momenteel doen zij testen op de software versies. Als hier meer info over komt, dan laten we dit hier onmiddellijk weten.
Grtjs, Charlotte.
Als bijkomende info: voor een deel zou software update van de TV dit lipsync probleem inderdaad kunnen verbeteren maar voor de V6 moet er ook nog een firmware update gebeuren om de AV lipsync in orde te brengen volgens Proximus.
LG 55UM7450PLA Automatische updates staan aan op, alles verbonden via kabels, geen bluetooth of wireless.
Net ontdekt dat na algehele resets van alle apparatuur en met op de TV Audio A/V Synchronisatie Bypass aangezet het probleem vandaag althans, en voor zover ik het nog kon zien, opgelost leek voor Live, nog te bezien of het dan weer niet goed is voor Netflix of later terugkomt of wat dan ook.
Momenteel doen zij testen op de software versies. Als hier meer info over komt, dan laten we dit hier onmiddellijk weten.
Grtjs, Charlotte.
Charlotte,
Omdat het synchronisatieprobleem maar niet opgelost geraakte, heb ik na het laatste bezoek en advies van een proximus-technieker, mijn tv laten nakijken - een Panasonic TX-43CX750 - en men heeft toen voor alle zekerheid (was toch nog in garantie) de tunerkaart (met hdmi-ingang, antenne-ingang, usb, etc...) vervangen. Zonder enige verbetering. Een oplossing dringt zich stilaan op.
http://nld.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/49487/kw/audio%20niet%20synchroon/p/1601
http://nld.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/49487/kw/audio%20niet%20synchroon/p/1601
Bedankt voor de tip, maar die optie is helaas niet aanwezig op mijn tv.
Naar mijn mening moet je het niet zoeken bij de TV maar de tijd zal het wel uitwijzen, had je het ook vroeger of is het maar met een ander decoder voorgevallen.
Naar mijn mening moet je het niet zoeken bij de TV maar de tijd zal het wel uitwijzen, had je het ook vroeger of is het maar met een ander decoder voorgevallen.
Martin, als mijn dvd-speler aansluit op dezelfde hdmi ingang is er geen probleem met de synchroniciteit. Bij één van de recente tussenkomsten van proximus is mijn decoder vervangen (V5 -> V6), maar zoals gezegd zonder verbetering. Ik vermoed dat het probleem ontstaan is bij een software update van de V5 dat in de V6 nog niet is opgelost, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Hopelijk kunne ze bi Proximus de vinger op de wonde leggen...
Karel
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/sync-beeld-en-geluid-43490/index3.html#post616895
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.