Vraag

Beeld en geluid niet synchroon Proximus tv

  • 1 September 2018
  • 54 reacties
  • 7780 Bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Zoëven getest tussen Proximus TV live via V5 en TN via PCI-module, en ik zie geen verschil. Dus bij mij is het alleen soms bij de pauzefunctie, maar ook niet altijd.
Ik denk ook dat de meesten die hierover klagen het voor hebben met een V6 decoder?
Reputatie 7
Badge +1
Ik kijk nog zelden naar TN met mijn digicorder (tenzij opnames van Duitsland of Eurosport in HD), meestal via de PCI+-module en de tuner van de TV (je kunt daar een 5-tal groepen in maken met voorkeurzenders). Naar Duitsland en BBC en nog andere in HD daar bv. Ik zal morgen nog eens vergelijken, maar ik heb via mijn V5 relatief weinig synchronisatieproblemen beeld/geluid tenzij soms met de pauzefunctie.
Net het zelfde hier met mijn V5-Compact.
Jij hebt ook TN en ik merk hier op dat er al een aantal zeggen, ik kom van TN en daar was de lipsynchronisatie veel beter, ik heb met TN geen ervaring meer, mss kun jij de vergelijking ook eens maken.
Reputatie 7
Badge +1
IK heb dat soms al eens voor na een pauzestand van een kwartier of zo. Maar niet bij "real live" kijken of naar opnames of, raar maar waar, ook niet met kijken via TV replay. Ik heb nog een V5 (met HDD). Ik heb momenteel versie NTE 9.4.13.22 (gepusht 13/11/18)
Er wordt volop gewerkt aan een oplossing, Lucien.
Ongelooflijk dat daar zoveel tijd over gaat om een oplossing te vinden!
Via de link in een eerder bericht van Martin zien we dat dit probleem al 9 maanden aansleept. Iedereen kijkt met spanning uit naar de langverwachte bevalling...
Reputatie 7
Badge +4
Er wordt volop gewerkt aan een oplossing, Lucien.
Wij hebben hetzelfde probleem sinds we een nieuwe decoder hebben ontvangen, GRAAG snel een oplossing!
Reputatie 7
Badge +3
Kschoefs men doet al het mogelijke zodat dit zo spoedig mogelijk van de baan is. groeten Els
Reputatie 7
Badge +3
Kschoefs men doet al het mogelijke zodat dit zo spoedig mogelijk van de baan is. groeten Els
En is er al iets geweten over wanneer dit dan in orde gaat komen? Want dat topic blijft hier maar aanslepen...
Karel
Reputatie 6
Badge +1
Een vriend van mij heeft dit ook voor. Maar niet continu. Heeft ook de V6 decoder en een nieuwe Panasonic TV. Heel vervelend. Gisteren is er iemand van Proximus langsgeweest en op dat moment alles natuurlijk ook. Was dan wel even dat het niet synchroon was, maar volgens de PX man was er niets aan de hand. Dan raad je eens iemand PX aan, krijg je dit weer. Hopelijk wordt dit snel opgelost via een software update, want zal daar wel mee te maken hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Karel, men is hier volop mee bezig en doet alles wat mogelijk is om te zorgen dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Grtjs, Charlotte
werd hier al overvloedig aangekaart dus ze zijn op de hoogte bij proximus en als voorbeeld nog een recent antwoord hier
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/sync-beeld-en-geluid-43490/index3.html#post616895
Ik ben sinds kort overgeschakeld van een v3 naar een v6 (na een happy house interventie) en sindsdien merk ik ook dat het niet lukt met het synchroon lopen. Zeer vervelend vind ik dit. Ik hoop dat daar snel een oplossing voor komt. Is hier al nieuws over? Waar kan ik mij wenden om dit met meer aandrang aan te kaarten?

Karel
Als bijkomende info: als je het geluid lust door een soundbar of A/V-receiver, kan dat ook de oorzaak zijn van asynchroon A/V.
Dit vermoeden heb ik inderdaad ook sterk dat het aan hun laatste software versies verbonden is.
Hopelijk kunne ze bi Proximus de vinger op de wonde leggen...
Als je bv een andere bron hebt om aan te sluiten op de HDMI ingang van je TV bv ander decoder of blue ray enz... dan kun je ook controleren of je zo ook het probleem hebt met A/V synchroniciteit.
Naar mijn mening moet je het niet zoeken bij de TV maar de tijd zal het wel uitwijzen, had je het ook vroeger of is het maar met een ander decoder voorgevallen.


Martin, als mijn dvd-speler aansluit op dezelfde hdmi ingang is er geen probleem met de synchroniciteit. Bij één van de recente tussenkomsten van proximus is mijn decoder vervangen (V5 -> V6), maar zoals gezegd zonder verbetering. Ik vermoed dat het probleem ontstaan is bij een software update van de V5 dat in de V6 nog niet is opgelost, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Als je bv een andere bron hebt om aan te sluiten op de HDMI ingang van je TV bv ander decoder of blue ray enz... dan kun je ook controleren of je zo ook het probleem hebt met A/V synchroniciteit.
Naar mijn mening moet je het niet zoeken bij de TV maar de tijd zal het wel uitwijzen, had je het ook vroeger of is het maar met een ander decoder voorgevallen.
Op de Panasonic website staat er een mogelijke oplossing wanneer audio en beeld niet synchroon lopen :
http://nld.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/49487/kw/audio%20niet%20synchroon/p/1601

Bedankt voor de tip, maar die optie is helaas niet aanwezig op mijn tv.
Aangezien dit probleem da laatste tijd opduikt met de v6 en v5c zou ik toch eerder denken dat het met de laatste software upgrades van die decoders moet te maken hebben anders zouden er vroeger toch ook al meer klachten moeten geweest zijn zoals het nu wel het geval is.
Reputatie 6
Badge +3
Op de Panasonic website staat er een mogelijke oplossing wanneer audio en beeld niet synchroon lopen :
http://nld.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/49487/kw/audio%20niet%20synchroon/p/1601
Roger, dit is inderdaad een melding die sinds enkele weken is doorgegeven aan ons IT team die onderzoekt waar het probleem mee te maken kan hebben.
Momenteel doen zij testen op de software versies. Als hier meer info over komt, dan laten we dit hier onmiddellijk weten.

Grtjs, Charlotte.

Charlotte,
Omdat het synchronisatieprobleem maar niet opgelost geraakte, heb ik na het laatste bezoek en advies van een proximus-technieker, mijn tv laten nakijken - een Panasonic TX-43CX750 - en men heeft toen voor alle zekerheid (was toch nog in garantie) de tunerkaart (met hdmi-ingang, antenne-ingang, usb, etc...) vervangen. Zonder enige verbetering. Een oplossing dringt zich stilaan op.
Reputatie 7
Badge +4
Roger, dit is inderdaad een melding die sinds enkele weken is doorgegeven aan ons IT team die onderzoekt waar het probleem mee te maken kan hebben.
Momenteel doen zij testen op de software versies. Als hier meer info over komt, dan laten we dit hier onmiddellijk weten.

Grtjs, Charlotte.
Bij mij is dat probleem, ondanks 3 verschillende tussenkomsten van proximus-techniekers (gespreid over een paar weken), niet opgelost geraakt. Eén ervan had het probleem thuis ook en het is, naar zijn zeggen, nooit opgelost geraakt.

Reageer