Vraag

BBOX 3 probleem

  • 9 September 2019
  • 32 reacties
  • 1456 Bekeken

Beste,
Al enige tijd problemen met instabiele ping soms tv storing en netflix dat soms niet laad op smart tv.
De smart tv was aangesloten op de derde ethernet poort en nu geeft deze geen connectie meer.
Alles al herstart gereset een decoder vervangen. Kan mijn bbox3 vervangen worden?

32 reacties

Reputatie 7
Badge +3
hallo,
je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel.

Heb je de bbox al eens gereset?

Geert
klantnummer toegevoegd. reset is al gebeurd geen verandering.
Reputatie 7
Badge +3
klantnummer toegevoegd. reset is al gebeurd geen verandering.

De modem kan geleverd worden door bpost als een pakje of je kan een nieuwe modem afhalen op een postpunt.
Morgen kan dit al

Wat verkies je?

Geert
Geleverd als pakje is goed. krijg ik ook een verstuur papier voor de andere terugtesturen?
Bedankt voor de hulp
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb even je admin gegevens doorgestuurd in een privé bericht om na te kijken.

Geert
Reputatie 7
Badge +3
De oude modem : bbox 3S (stock number: 16020105) die moet worden teruggestuurd.
De nodige retour documenten zullen worden toegestuurd per mail.
Reputatie 7
Badge +3
Het ticket is doorgestuud, morgen komt bpost langs met de nieuwe bbox.

Geert
Bedankt

Om hier op terugtekomen ping is nog altijd instabiel. ik vermoed een sync probleem heb al met chat gesproken maar dit duurde heel lang. de lijn zou goed uitmeten geen probleem ik vermoed dat de upload  te hoog synct kan deze naar 30 verlaagd worden. kan er toch geen gebruik van maken door de cap tenzij ik perongeluk 40 mbit upload heb.

alvast bedankt

Kan je een screenshot van een voltooide speedtest delen hier? Zoals deze https://pxs.speedtestcustom.com/

Dan kan er even gekeken worden wat er precies scheelt. 

normaal kan ik een ping van 6 tot de brussel server maar dit is instabiel tussen 6 en 10 ook heb ik storing op tv

Ping 10 en jitter 1  en down- en upload ziet er in ieder geval goed uit.

louter ter info: dit is wat ik meet :

 

sorry de eerste was met killer lan geactiveerd daarom dat in begin direct zakte

ik weet zelf ook dat dit er ‘’goed’’ uitziet maar er moet ergens storing veroorzaakt worden 

 

uit deze resultaten ziet er alles normaal uit nu afwachten of er door proximus iets kan afgeleid worden van je lijnresultaten bv errors of iets dergelijks….

NB: met zo’n resultaten kun je inderdaad zelf fouten zien op het TV beeld, zo’n testen zeggen niet alles.

na herstart lagere ping straks na 10 20 min ofzo hogere en dan weer zakken en stijgen dat is enige dat ik kan zien in deze test

 

ping van 10 nu en straks weer zakken en stijgen

dat is zeker niet slecht ik geraak zelf nooit onder de 10 voor ping.

Maar aangezien je de speedtest doet via wifi is dit wel logisch dat je up/down eens hoger en dan weer lager wordt 

is bekabeld is de decoder

je doet de https://pxs.speedtestcustom.com/  via een laptop verbonden rechtstreeks aan de bbox3 met een utp netwerkkabel, is het zo dat je het doet?

met desktop rechtreeks aan de bbox3

Mss best nu eerst eens de reactie van Proximus medewerker @WenzelR afwachten aangezien hij die speedtest resultaten gevraagd heeft. 

Als je zo’n speedtest doet kunnen deze natuurlijk ook beïnvloed worden door wat er bv. eventueel op de achtergrond draait op je desktop.

Is dit een bbox3v+ die je hebt (bbox3 van Sagemcom)  dan kun je altijd  de lijnresultaten opvragen via het sagemtool dat je kunt downloaden > klik hier

daar inloggen als User en met User wachtwoord dat je vindt op een sticker van je bbox

Nee ik heb na de vervanging kijk hierboven een technicolor gekregen. is ook zo dat ik een upload sync vermoed. de laatste keer dat ik lijnresultaten had was de upload noise margin serieus gedaald. vroeger had ik marge van 9.8 db toen nog maar 8.4 db 

De ping lijkt inderdaad gewoon in orde te zijn, tot 100ms ga je voor normaal gebruik nooit merken, bij gamen kan het een licht ander verhaal zijn daar de response rate daar belangrijker is.

Als ik het goed begrijp, dan werkt jouw derde ethernetpoort totaal niet? Of zijn deze testen op die poort gedaan? In het laatste geval zal deze inderdaad vervangen moeten worden.

Reageer