Vraag

5.0 Ghz verbinding valt weg

  • 27 November 2018
  • 52 reacties
  • 2183 Bekeken

Ik heb voorheen niet veel problemen met de 5.0 verbinding gehad.

Sinds eergisteren (25-11-2018) valt de 5.0 Ghz verbinding vaak weg. Als deze dan uiteindelijk wegvalt duurt het minuten voordat hij terug zichtbaar is in de lijst met WIFI-netwerken. Eenmaal hij terug zichtbaar is, kan ik me wel verbinden met het netwerk, en wordt er wel gezegd dat er internet is, maar ik kan geen enkele site openen. Dus ik ben wel verbonden met het netwerk, maar er lijkt geen internet door te komen. Na uren dit probleem te hebben, werkt het weer terug voor een uurtje. Daarna begint de cyclus opnieuw!

Iemand die dit probleem al eens heeft voorgehad en die weet wat iki eraan kan doen?

52 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Lemmensjari hebt u de modem al eens herstart? Groeten Els
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Jari,

Ik heb 2 nrs gevonden op dat adres. Ik zie van hieruit op geen van beiden een reden waarom je wifi plots niet meer (goed) zou werken. De reset die Martin voorstelt zou inderdaad kunnen helpen. Je kan op volgende link ook meer info vinden over wifi en hoe je die kan verbeteren.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Dimitrie: Heb je al eens de modem hard gereset, zoals hier staat beschreven: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html ?
Reputatie 7
Badge +3
Lemmensjari kan je via privebericht via onderstaande link je telefoonnummer even doorgeven? Dan kijk ik dit even na. Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +3
Lemmensjari nee inderdaad ik heb de nummer nodig van de proximuslijn. Groeten ELs
Reputatie 7
Badge +3
Lemmensjari stuur het even door dan kijk ik het na. Groeten Els
Reputatie 7
Badge +3
Lemmensjari en het adres?
Reputatie 7
Badge +3
Lemmensjari dit is nochtans wel een klantennummer hoor. Groeten Els
Reputatie 7
Badge +3
Lemmensjari nee dan klopt deze nummer inderdaad niet
inderdaad zoals uitgelegd als je deze link volgt> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Gewoon wat experimenteren zou ik zeggen....😉
kort gezegd alles waar enigszins iets van metaal in verwerkt is kan partner spelen zoals isolatie, ruiten en ga zo maar verder....
Ik weet ook niet bvb hoe dit juist werkt op de bbox3 sommigen beweren dat het automatisch instellen op het beste kanaal alleen gebeurt bij het opstarten van de bbox3, of dit echt zo is weet ik ook niet, dan zijn er die beweren dat het automatisch zoeken zeker in de 2.4 band juist nadelig kan werken want als je buren ook op automatisch staan geraak je in een vicieuze cirkel aangezien die dan ook weer van kanaal kunnen veranderen enz....
In ieder geval ik weet hier in huis wat ik het best kan gebruiken van wifi band in functie waar ik zit met mijn apparaten en daarom kies ik manueel en werk niet meer automatisch, als is dit niet de meest soepele methode uiteraard maar ja ik hen anders regelmatig problemen en in huis zit ik toch meest altijd op de zelfde plaats
Zoals Martin al deels aangaf, wordt de auto-channel pas toegepast bij een reboot, anders komen de routers inderdaad in een ruzie om de frequenties terecht.
Dat sluit niet uit dat routers horen enkel een nieuw kanaal te kiezen bij een reboot ;-)

Er kunnen defecten zijn aan router, zoals bij alle toestellen, of een andere stoorbron dan Wifi maar op dezelfde frequenties had een invloed op je verbinding.
Dat is inderdaad informatie die ik nog niet eerder wist of gelezen had :-)

Kan je dan effectief eens een screenshot maken hiervan vlak na een reboot van je eigen modem? Het kan handig zijn om dit verder te laten onderzoeken. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Ik geef het door aan de betrokken dienst, van zodra ik feedback heb laat ik je iets weten.
AP is de afkorting voor een Access Point die worden ergens geplaatst waar het wifi signaal te zwak is, bv > https://www.coolblue.be/nl/access-points
Reputatie 7
Badge +4
hi, mogelijk is er een vertraging tussen ontvangst en de mails
als je de bevestiging van bpost hebt mag dit geen probleem opleveren
Beste Els,

Dat heb ik gedaan. Leek niets te helpen.
bbox ook al gereset ?
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Martin, bedoel je de hard reset?
Je hebt soms een betere stabielere wifi met 2.4 ghz dan met 5 hgz. Tussen beide is een groot verschil qua afstand. Je kan er niet te ver vanaf zitten want anders heb je geen goede wifi zoals je hierboven beschrijft. 5ghz is wel sneller als je dichtbij zit. Qua bereik is 3/3 streepjes = ideaal, 2/3 streepjes = geeft soms al problemen, 1/3 streepjes = tever af. Vanaf 2/3 streepjes schakel je best al over naar 2.4 ghz want uw snelheidswinst zal je al kwijt zijn.
ja dat wel maar zoals in mijn geval heb ik geen keus want de 2.4 hier zit volledig vol dus als ik op wifi zonder problemen wil werken moet ik op 5Ghz, ik zit op ongeveer 10 meter van de bbox waarbij het wifi-5.0 signaal twee muren moet doorkruisen maar ik haal nog 60Mps, dus valt zeker mee.
Nu dit probleem hier dat TS aanhaalt wordt nog af en toe gemeld en heeft daar in feite niks mee te maken, ik had het met mijn vorige bbox van technicolor ook af en toe voor dat het 5Ghz volledig wegviel (dus ook als je er naast stond) na vervanging van de bbox heb ik het nooit meer voorgehad.
De apparaten die op 5 ghz kunnen werken en dichtbij zijn kan je daarop zetten. De rest die bewegen en verderaf zitten zet ik sowieso op 2.4ghz
Ja maar dan heb ik hier wel problemen want in het appartementsgebouw zit het vol op 2.4 en op dat gebied is het een gelukt dat 5.0 zo ver niet draagt.

Reageer