Welk geschenk draagt je voorkeur?

  • 12 November 2018
  • 32 reacties
  • 8472 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

32 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Een suggestie om het probleem van geschenkjes voor vaste klanten op te lossen.
Start met een "anciënniteitsrekening" : vanaf de start van klant-zijn bij Belgacom ( destijds ) of Proximus krijg je per jaar klant een aantal punten, ook afhankelijk van het soort contract dat je hebt. Het één contract is al zwaarder ( duurder ) dan het andere. Zo bouw je over de jaren een tegoed aan punten op, die je zou kunnen spenderen aan korting, of geschenkje of iets dergelijks .
Het jaren klant-zijn wordt op die manier op een eerlijke manier behandelt .
't Is maar een suggestie en ik weet niet of dit voorstel al eens aangehaald werd.
Ro
Iets in die zelfde aard werd inderdaad al lange tijd geleden voorgesteld maar er is ook nooit iets van gekomen, wie weet deze keer wel …..
Reputatie 6
Badge +3
Beste cadeau dat je kan geven om bestaande klanten te houden: wie één jaar klant is, krijgt automatisch maandelijks 5% korting op factuur zonder dat de klant dit moet aanvragen.

Wie langer dan 2 jaar klant is, die krijgt automatisch 10% korting .

Je kan het ook spectaculairder doen door jaarlijks op factuur te zetten: "als trouwe klant wordt u beloond: deze maand betaalt u géén abonnement" (dat is slechts 8,3% korting maar spectaculairder dan maandelijks 10%)
Reputatie 7
Badge +1
Hou het toch simpel. Kijk over de grenzen, vb Nederland - KPN en Vodafone/Ziggo. Hoe meer producten, hoe meer extra´s. Doe het volgende voor nieuwe en trouwe klanten. Maar een pakket Proximus Kompleet, dit is incl. Mobiel en doe dan dit. € 5 korting(Op mobiel), Dubbel zoveel MB´s, Gratis zenderpakket en samen MB´s delen (Indien meerdere GSM abo op hetzelfde adres). Dan doe je ook iets voor trouwe klanten. En als je nog iets extra´s wilt doen voor nieuwe klanten geef ze dan voor 3 of meer maanden een extra korting op het pakket gekozen.
is het eenvoudigste niet [(aantal jaren klant) x (Y %)] korting op de aanrekening.
Dit noem ik direct boter bij de vis ☺️
de parameter Y moet dan nog door Proximus ingevuld worden en hopelijk is het hoger dan 0,00 !
Dus als ik mijn abonnementen stop zet en voor een maandje naar de councurrentie stap ben ik wel een nieuwe klant dan?
Dat vraag ik mij ook af, of juridisch gezien een nieuwe klant gelijk is aan opnieuw klant worden !
Volgens mij kan er soms (niet alleen bij proximus trouwens ) wel ergens vermeld staan na hoeveel tijd ze je als nieuwe klant aanschouwen.