Verlanglijstje Proximus TV 2019

  • 22 December 2018
  • 17 reacties
  • 1381 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
Beste forumlezers,

Vorige jaar plaatste ik een verlanglijstje voor Proximus TV 2018. Ik was eens benieuwd wat daar allemaal van gerealiseerd is. (https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/mijn-verlanglijstje-voor-proximus-tv-in-2018-42309)

1. snelle, evenwaardige invulling voor de Nederlandstalige Entertainment Channel bundel naar evenveel zenders als de Franstalige bundel, ofwel een drastische prijsdaling van deze bundel tot er vervanging is.
Helaas is dit nog verergerd: AMC en Travel Channel verdwijnen. Discovery Channel en National Geographic Channel HD verhuisden naar het basisaanbod. Uit het basisaanbod is Food Network verdwenen.
2. twee-kanaal geluidspoor op onder andere arte en TF1 en alle andere zenders die dit aanbieden. Het feit dat die op France 2 en 3 zijn toegevoegd met de HD versies van de zenders, heeft er voor gezorgd dat we al vakereen film konden meepikken.
đŸ”č Dit is gerealiseerd. Zowel arte als TF1 kan je nu in version multilingue ontvangen.
3. TV5 Monde Europe toevoegen aan het aanbod: deze Franstalige zender biedt een groot deel van de programma's aan met Nederlandse ondertitels. Desnoods toevoegen aan de Entertainment Channel bundel
Niet gerealiseerd.
4. AMC en action in HD versie doorgeven: zou een sterke verbetering zijn van deze filmzender.
Niet gerealiseerd en de SD versie verdwijnt nu ook op initiatief van de zender.
5. de uitrol van de nieuwe V6 decoder die 4K mogelijk maakt en het toevoegen van youtube. Hopelijk ook Dailymotion
Die uitrol verloopt maar moeizaam en degenen die de decoder staan hebben, zien weinig van de apps. Zelfs de beloofde app voor BeTV is nog steeds niet klaar.
6. een app waar je zelf bepaalde internetstreams kan aan toevoegen, bvb. van internationale nieuwszenders
niet gerealiseerd

Wat vroegen de andere forumgebruikers?
BBC zenders in HD ==> niet gerealiseerd
ARD en ZDF in HD ==> niet gerealiseerd
đŸ”č Eurosport 1 HD naar basispakket ==> gerealiseerd
alles in full HD ==> niet gerealiseerd
replayfunctie verlengen naar 7 dagen ==> niet gerealiseerd
FRANCE O HD ==> niet gerealiseerd
STINGRAY I CONCERT HD ==> niet gerealiseerd, maar we kregen er Stringray Hits voor in de plaats đŸ€Ł
Meer zenders uit de betaalpakketten in de PX TV app ==> niet gerealiseerd

En wat verwachten we eigenlijk van 2019?

Hierbij in elke geval mijn lijstje:
🔾 Replay functie naar minstens 7 dagen, liefst 30 dagen
🔾 Uitbreiding Replay functie naar alle zenders, op zijn minst deze uit ons taalgebied
🔾 Een geagregeerde EN gebruiksvriendelijke interface à la MolotovTV waarbij zowel het live aanbod als het on demand aanbod zijn opgenomen zodat je niet telkens van kanaal moet wisselen, maar gewoon op de affiche van je programma klikt
🔾 Toegang tot alle streamingdiensten die legaal in BelgiĂ« te verkrijgen zijn. Op zijn minst het kunnen toevoegen van hun apps op de box.
🔾 Last but not least: een waardige prijs voor de bundels. Entertainment NL is VEEL TE DUUR!

Misschien hebben de andere forumlezers nog ideeën of wensen?

Een fijn eindejaar aan iedereen 🌠 đŸŸ 🎄

17 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Goed verwoord. Wordt ook te veel rekening gehouden met de Franstalige zenders. PX moet hier een goede mix in vinden.
Veel mensen bezitten ondertussen een home cinema of soundbar, in Nederland, Duitsland etc. worden de HDzenders voor 99% in dolby digital doorgegeven. Heb in Nederland gewoond en daar werd enkel je (raadt het al) VRTHD en CANVASHD niet in dolby digital uitgezonden. Waarom ze hier in België willens nillens steeds willen achterblijven is mij een raadsel.
Dus...zenders doorgeven in Dolby Digital alsook denk ik dat hier de meeste zender zelfs nog niet in Full HD, 1080p worden doorgegeven.
Groetjes,
PRW
Ik wil er nog aan toevoegen dat er zelfs kwaliteitsverschil is wat het beeld betreft tussen de Vlaamse en buitenlandse zenders, zelfs de Waalse en Luxemburgse zenders doen het beter, op een 4k 75" tv valt dit enorm op.
Reputatie 7
Badge +2
đŸ”č correctie: action is wel in HD
Reputatie 4
Badge +1
Graag eindelijk doorgifte van 192 TV, BBC HD, ARD EN ZDF HD, EUROSPORT 2 IN BASIS ( zoals bij Telenet ) PAKKET AANVULLING ,VERDWENEN ZENDERS VERVANGEN !!!
BBC ENTERTAIMENT IN BASIS ( Telenet ) , FOX IN BASIS ( Telenet ) NICK JR IN BASIS ( Telenet )

Veel zenders die bij Telenet in basis zitten , zijn bij Proximus betalend !
Reputatie 2
Badge
Verlanglijstje :
* De replayfuntie uitbreiden van 36 uur naar een week.
* De NPO zenders voorzien van een replay mogelijkheid.
* Verdere uitbreiding van de HD zenders. Ik heb gelezen op het Franstalige forum dat de BBC en de Duitse zenders in HD verwacht worden in de loop van 2019. Nog even geduld ?
* Een streaming app op de decoder voor vrij te bekijken zenders op het internet.
* Ondertiteling voorzien op de Proximus tv app.
Reputatie 3
Badge
*zender ACTION mogelijkheid voorzien voor nederlandstalige ondertiteling( nu FR of originele taal)of vervangen door een andere film zender ACTION is nu toch ook in het basispakket inbegrepen.
*replay uitbreiden naar een week of langer
*replay+gratis aanbieden
*NPO zenders mogelijkheid tot replay
*vervangen van zenders zoals al jazeera,al aoula,door volwaardige zenders in het basispakket
*werk maken van de ondertiteling,loopt gewoon achter vooral bij nieuws uitzendingen,probeer dat maar is tevolgen als de ondertiteling nog over china bezig is terwijl er al sport bezig is
Reputatie 3
Badge +1
Cartoon Network heeft al jaren Engelse audio bij Telenet in Vlaanderen, en ook bij Proximus in Brussel en Wallonië. Ik vind dat niet echt eerlijk.
om het toch maar om de zoveelste keer te opnieuw vragen : chromecast functie terug in de PxTvApp!
Reputatie 7
Badge +2
*zender ACTION mogelijkheid voorzien voor nederlandstalige ondertiteling( nu FR of originele taal)of vervangen door een andere film zender ACTION is nu toch ook in het basispakket inbegrepen.


Action is een Franstalige filmzender en heeft al altijd in het besispakket bj PX gezeten. Het is dus een illusie om te denken dat een zender die gericht is op een Franstalig publiek Nederlandse ondertiteling zal voorzien. Enkel de internationale zender TV5 Monde Europe biedt bij de meeste films en series Nederlandse ondertitels aan. Vorig jaar gaf ik al de suggestie om die op te nemen in het aanbod. PX biedt deze zender niet aan, enkel het op Franstalig België gerichte TV5 Monde FBS.
Reputatie 7
Badge +2
Cartoon Network heeft al jaren Engelse audio bij Telenet in Vlaanderen, en ook bij Proximus in Brussel en Wallonië. Ik vind dat niet echt eerlijk.
Ik woon in Brussel en PX biedt Cartoon Netwerk enkel aan in een Nederlandse en Franse versie. Geen enkel van die twee zenders biedt een meertalig geluidspoor in tegenstelling tot Telenet.
Deze zenders mag proximus van mij per direct schrappen:
Q2. Vijf. Canvas ( sinds kort ook met die ketnet junior) Ketnet. Zes. Studio 100 nl en fr. Vitaya. Cartoon network. Bbc entertainment. Animal planet. Discovery nl. Discovery id. Bbc 1 en 2. Ngc nl. Baby tv. Disney ch. Disney jr. E! Fashion. Nickelodeon. Vtm kids. Vtm kids jr. Mtv nl en fr. Fox. Amc (verdwijnt toch al. Dus is goed). Tlc. Comedy central. France24. Lci. Cnn. Bbc world. Euronews.
Het aanbod zou er dan voor mij stukken beter uitzien met de rest van de zenders die zullen overblijven.
Ik kijk al uit naar de franstalige regionale zender RTC Liege zoals Proximus al reeds maanden geleden had aangekondigd.
Engelstalige films je kon ze gisteren op kerstavond niet weg klikken er was er wel 1 op vtm. Die q2. Vier of vijf of vitaya. Er zal veel mogen veranderen in 2019 op tv! Meer komisch en zonder geweld en eens wat meer vlaamse films.
Timm1983
Reputatie 5
Badge +2
Mijn lijst voor 2019:
TV REPLAY
- TV Replay uitbreiden naar 7 dagen
- Het aanbod van TV Replay uitbreiden naar meer basiszenders (ZES (!), Vlaamse themazenders zoals Evenaar (zoals vermeld in het shopmagazine!), Dobbit, PlattelandsTV, MTV, Nickelodeon en Comedy Central en buitenlandse zenders indien mogelijk.
- Het aanbod van TV Replay introduceren naar de betaalzenders van Entertainment Channels NL. Dit jaar was er in alle stilte al een primeur met Crime District in Entertainment Channel FR. Kijkend naar Telenet kan het al voor bijvoorbeeld FOX, BBC Entertainment en BBC First.

ENTERTAINMENT CHANNELS NL
Hoe droevig kan een zenderpakket zijn als je dit tegen de Franstalige versie neerlegt? Zeker met al die zenders die verdwijnen. Dat Proximus hiermee niets doet en normaal vindt is echt erg.
- Activeren van TV Replay voor zenders
- Toevoegen van HD-versies van bestaande zenders zoals History, Discovery Science en Investigation Discovery.
- Uitbreiden van het zenderaanbod. Hierin zijn er meerdere opties: Shorts TV, 192TV, Crime en Investigation, toevoeging van Kids Channels, toevoegen van MS-kanaal, NPO 1 Extra, NPO 2 Extra,...
- Samenvoeging met Entertainment Channels FR een optie?
- Indien dit niet mogelijk: prijs verlagen. Anders blijf je de indruk wekken dat mensen met Ent Ch NL de Franstalige versie blijven sponsoren.

PROXIMUS TV APP EN WEBSITE
- De mogelijkheid om eens opnames te kunnen bekijken via proximustv.be via een browser die niet Internet Explorer is en dit zonder zorgen of trucjes die wel of niet werken.
- Meer kanalen online bekijken zoals de Vlaamse themazenders, regionale zenders en de zenders van Entertainment Channels NL.
- Een tv-gids online die alle zenders weergeeft die Proximus TV aanbiedt. Hiervoor moet je geen rechten hebben. Voorbeeld? VlaamsparlementsTV.
- Stabiele website en minder foutmeldingen als je TV Replay eens hebt opgezet en daarna afzet om live te kijken.

Mvg
YouTube-app op de decoders (zoals deze ook voorzien was op de V6 decoder).
Reputatie 3
Badge +1
Ik woon in Brussel en PX biedt Cartoon Netwerk enkel aan in een Nederlandse en Franse versie. Geen enkel van die twee zenders biedt een meertalig geluidspoor in tegenstelling tot Telenet.
Dan staat er een fout op de website van Proximus.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_lg_audio/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/tv-functies/multi-audio-veranderen-van-taal-zonder-te-zappen.html#/multi
Deze zenders mag proximus van mij per direct schrappen:
Wanneer zenders verdwijnen, daalt de prijs nooit. Sterker nog, ze stijgt alleen maar. Ik zie ook niet in waarom men zenders zou moeten schrappen die jij niet leuk vindt. Kijk er dan gewoon niet naar. De kijkcijfers van Canvas, Vijf, Q2, Zes, Vitaya, VTM Kids, Nickelodeon enz. zijn allemaal hoog. Als ze die zouden verwijderen, dan lopen alle klanten weg.

Als er maar een paar zenders zijn die je wilt zien, dan kan je beter van tv provider veranderen...
In verband met welke zenders men wel en welke zenders men niet wilt, daar zijn maar een paar oplossingen voor en die zijn:
dat proximus heel veel zenders voorziet en zeker deze waar ieder al om gevraagd heeft.
of
dat je het basispakket zelf zou kunnen samen stellen met de zenders die je zelf wilt.
't zal waarschijnlijk wel een utopie zijn 😉 â˜ș
Reputatie 3
Badge +1
of
dat je het basispakket zelf zou kunnen samen stellen met de zenders die je zelf wilt.
't zal waarschijnlijk wel een utopie zijn 😉 â˜ș

Dat kon vroeger bij SNOW (Belgische KPN). Die bestaan nu niet meer.
Reputatie 4
Badge +1
Er bestaan nog zenders genoeg om paketten op te vullen , zie TV Vlaanderen... en waarom niet 192 TV...

Reageer