Beantwoord

TV kijken op de computer vereist internet explorer? voor Mac ??

  • 13 January 2018
  • 16 reacties
  • 946 Bekeken

telkens ik een Proximus tv-opname op de laptop wil bekijken krijg ik de boodschap:



Binnenkort beschikbaar in deze browser. In afwachting kan je Internet Explorer gebruiken om je opnames te bekijken.
Ik gebruik een Mac-computer. Internet Explorer is daarvoor niet beschikbaar.
Ik probeerdeSafari, Firefox, Chrome en Opera.
Geen enkele lijkt te werken.
Hoe kan ik mijn opnames bekijken op mijn laptop???
icon

Beste antwoord door RobrechtB 13 January 2018, 21:14

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je zou moeten kunnen kijken via safari maar je moet wil Microsoft silverlight installeren.
ik probeer Silverlight te installeren in Safari maar dat schijnt niet te lukken. Ik wordt steeds doorverwezen naar de website waar de boodschap staat:
Silverlight home page
You are running on a browser that may not be fully compatible with Microsoft Silverlight. You can still try to install by clicking below or you can refer to the System Requirements for more information.
Ik heb Safari 11.0.2

Vreemd daarbij is dat in Proximus in de Safari-browser opent met de boodschap:

3de keer goede keer,
na enkele pogingen werd het programma gedownload en kon ik het installeren.

En nu kan ik de opgenomen programma's bekijken.
Het duurt wel heel lang eer een programma gestart wordt (ik dacht dat het nog niet lukte, was al een bericht hierover aan 't typen) maar als je lang genoeg wacht dan komt het.

Is het dan enkel mogelijk in Safari?
Waarom staat die boodschap er dat het ook moet gaan met Chrome en Firefox?
Die boodschap verschijnt enkel in Safari, niet in de andere browsers.
Reputatie 4
Badge +1
Maria,
Het gaat nofg wel met Firefox ook hoor, enkel, bij de laatste versies hiervan , moet je in de "diepe opties" gaan wijzigen om de plugin voor silverlight toch te gebruiken. Er is hier in verleden een artikel en link over geweest hoe precies. zal even zoeken , want heb er ergens een copie van gemaakt:(volgt hieronder)
---------------------------------------------------


heb het nog niet naar eigen tekst omgezet. Het werkt in ieder geval zo, maar let wel, bij iedere update van Firefox moet je dit opnieuw instellen !
ter info: deze uitleg kun je altijd nog terugvinden > klik hier
Deze werd in Firefox o.a. uitgezet om veiligheidsredenen, en was er sprake van dat je deze niet meer zou kunnen inschakelen in latere versies van Firefox maar blijkbaar kan dit nog altijd.
Reputatie 2
Badge
Beste;
hebben jullie dan geen problemen met vastlopend/stilstaand beeld op 'alle' TV zenders vanuit de browsers Firefox, Chrome ?
neen, en als je via de windows 10 proximustv app probeert op je pc/laptop heb je dan ook problemen.
Reputatie 2
Badge
Bent U zeker? Daarnet geprobeerd voor windows 10 op firefox browser en binnen de minuut stilstaand beeld.
De tvapp kan je wel downloaden (voor windows , niet voor mac) en die blijkt niet te haperen.
Dit topic spreekt over de proximus voor mac, dus vanuit browser die niet werkt.
Met een Mac kan ik niet proberen alleen op Windows.
Beste Fonz,

ik heb uw instructies gevolgd.
Tot en met punt 4 verliep alles zoals beschreven.
Op punt 5 heb ik Firefox herstart. Je schreef: nu zouden al de NPAPI plugins terug moeten werken. Ik keek op het blad plugins en zag niets dat veranderd was. Ik denk toch dat het dit is?



Bij niet ondersteund staat dit:



Silverlight is geïnstalleerd voor Safari, moet ik dat nog eens herhalen voor Firefox?

Dan heb ik proximustv.be geopend maar kreeg niet de boodschap die je beschreef, nl. browser tijdelijk incompatibel.

Wellicht doe ik ergens iets fout.
Bedankt om even mee te kijken.
Mvg
Reputatie 2
Badge
Martin;
heeft u geen stilstaand beeld wanneer je op windows vanuit de browser proximus tv bekijken? Ik bedoel niet de 'tv app' want die bestaat toch niet voor mac. Vanuit browser heb je stilstaand beeld zowel op windows als mac.
Neen, geen stilstaand beeld.
Ik heb de instructie van Fonz gevolgd (op Mac) tot punt 4, en nu kan ik wel live-tv kijken! Ik begrijp niet goed hoe het komt,

Maar, het eigenlijke probleem waarvoor ik deze vraag stelde was het bekijken van opgenomen programma's, die in de bibliotheek staan. Daar blijft de boodschap staan dat dit in deze browser (Firefox) niet mogelijk is

Dat is ook zo voor Windows PC's enkel met Explorer kan ik deze opnames bekijken, maar haperingen heb ik niet me FF.
Belachelijk!! De tijd dat een mac gebruiker een uitzondering was, is reeds lang voorbij.

Ik heb de helpdesk medewerker moeten uitleggen dat er een verschil was tussen iOS en Mac OS, en dat internet explorer niet meer beschikbaar is voor MacOS, en dat er een verschil is tussen live TV kijken en opnames bekijken... Uiteindelijke conclusie: je kan geen opnames bekijken via ProximusTV op MacOS.

Ik heb de gesuggereerde oplossingen in de bovenstaande posts nog niet uitgeprobeerd, maar het feit dat je nog steeds niet "straight-forward" naar opnames kan kijken op een mac... shame on proximus.
ik ken niks van Mac OS, maar er zijn toch verschillende browsers voor Mac OS zoals safari, chrome, torch, opera, Firefox...., werkt dat dan voor geen één van deze browsers...?
Inderdaad, geen van die browsers werkt. Opnames kunnen nog steeds enkel en alleen bekeken worden met Internet Explorer, en net die bestaat niet voor MacOS...

Reageer