Beantwoord

Tuttimus

  • 13 January 2018
  • 19 reacties
  • 398 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hoeveel decoders zitten er in het abonnement van Tuttimus???
Gaat de tweede decoder automatisch mee werken als je van Familus naar Tuttimus de aanpassing doet.

Gr John
icon

Beste antwoord door ElsJ 13 January 2018, 15:22

Bekijk origineel

19 reacties

heeft niks te maken met soort pack/abonnement, de eerste decoder zit in de packprijs ingecalculeerd
Het aantal decoders die mogelijk kan je checken op
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Reputatie 7
Badge +3
Baars, dit hangt af van uw lijn. Ik heb het even nagekeken en u kan tot 3 decoders aansluiten op uw lijn.
Groeten Els
Reputatie 2
Badge
Hoeveel decoders zitten er in het abonnement van Tuttimus???
Gaat de tweede decoder automatisch mee werken als je van Familus naar Tuttimus de aanpassing doet.

Gr John
Maar er zitten toch maar 2 aansluitingen op de Modem van Proximus.
Nu heb ik bij abonnement Familus 2 decoders maar bij Tuttimus kan ik niets vinden over de prijs van een extra decoder
Reputatie 2
Badge
Els de lijn is prima want heb al jaren zowel Internet en Telefoon en TV met 2 decoders in het abonnement nu ik over gaat stappen naar Tuttimus abonnement wil ik zeker zijn dat de 2e decoder ook mee gaat werken.
dat heeft inderdaad geen impact op het al dan niet werken van 1ste, 2de en eventueel derde decoder, bij overstap naar een Tuttimus

Je zegt er zitten toch maar twee aansluitingen op de modem, er zijn op een modem 4 ethernet aansluitingen waar je een utp kabel kunt op aansluiten.
Reputatie 2
Badge
Beste Martin
Dat zijn er toch 2 voor tv en 2 voor internet laptop of pc
Of maak dat niet uit wat je er op aansluit??

Gr John
Reputatie 7
Badge +6
John,
heb je een Bbox2 (wit) of een Bbox3 (zwart)?


Reputatie 2
Badge
B Box 3 zwart
Reputatie 7
Badge +6
Zoals mijn collega Els je al zei, in jouw geval kan je tot 3 decoders aansluiten.
Voor de draadloze oplossingen hiervoor verwijs ik je naar onze handige video's daarover.
Te consulteren op ons videokanaal.

Mvg,
Wim
Reputatie 2
Badge
Beste Wim
Het gaat steeds maar over een decoder tv aansluiten wat voer ik als zoekopdracht in om bij 3 decoders aansluiten te komen bij Youtube
Reputatie 7
Badge +6
John,
Ik denk dat je deze video bedoelt:
https://www.youtube.com/watch?v=Nx6LFzBKjBk

Ook info op deze FAQ
Reputatie 2
Badge
Beste Wim
Dat gaat niet over een 3e decoder op je modem aansluiten
Nu heb ik de 2 tv;s aangesloten op de utp aansluiting voor TV op de modem box 3
En een laptop en pc op de andere 2 utp aansluitingen op de modem.
Kan je de tv utp aansluitingen splitsen om er een 3e decoder op aan te sluiten??
Dat zou erg handig zijn in mijn geval.

Gr John
Reputatie 7
Badge +6
Als je 4 poorten van de Bbox3 bezet zijn, en je wil uitbreiden, dan bedoel je allicht een oplossing via een Ethernet Switch.
Zoals in deze video.
Of zoiets ook op het Proximus-netwerk werkt, daarover kunnen mijn technische collega's meer uitleg bezorgen.
Reputatie 7
Badge +3
Baars als er meerdere decoders aangesloten dienen te worden kan u best met wifibridge werken. Groeten Els
Reputatie 7
Badge +6
Reputatie 6
Badge +3
Je kan alleszins zo een switch gebruiken om je computers te verbinden.
Dan heb je maar 1 poort op bbox nodig voor computers en hen je 3 poorten over voir TV.

Ik weet niet of decoders ook zouden werken indien via switch aangesloten
Reputatie 2
Badge
Beste Frank
Dus je kan ook op de modem een poort voor normaal pc aansluiting gebruiken voor tv aansluiting
Dat heb ik nog nooit geprobeerd om dat er op de modem 2* gele tv poort en 2* gele pc poort staat
Bedankt voor de tip ga het uitproberen maar eerst mijn frieten opeten

Gr John
Reputatie 6
Badge +3
Vroeger was dat inderdaad zo met de bbox2
Als je modem een update heeft gekregen dan zij alle uitgangen hetzelfde geworden.
Indien niet dan kan hetgeen ik zeg, nl. TV op gelijk welke poort alleen mits andere bbox
(bbox3)
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3v-b-box-3-enz.html
Beste Frank
Dus je kan ook op de modem een poort voor normaal pc aansluiting gebruiken voor tv aansluiting
Dat heb ik nog nooit geprobeerd om dat er op de modem 2* gele tv poort en 2* gele pc poort staat
Bedankt voor de tip ga het uitproberen maar eerst mijn frieten opeten

Gr John

Het is heel simpel,uit alle ethernetpoorten komt zowel het Internet signaal alsook het TV signaal uit, dus kun je op alle poorten zowel decoder of bv een computer aansluiten

Reageer