Beantwoord

Stopzetting Home Control

  • 14 November 2017
  • 21 reacties
  • 1017 Bekeken

Hallo Iedereen,

Vandaag ontving ik een schrijven dat proximus de dienst Home Control zal stopzetten. Ik krijgen ter compensatie, net zoals iedereen, een bon van 278 euro voor de aanschaf van een standaard systeem dat je in elke brico kan kopen.
Dit voorstel is voor mij onaanvaardbaar als je weet dat ik het proximus systeem heb uitgerust met tal van extra accesoires ( camera's, klavieren, melders..)
Al deze extra's kunnen nu de vuilbak in en als ik ze wens te vervangen zal mij dit een pak extra geld kosten.(en dan spreken we nog niet over de gaten die in muren geboord werden...)
Na al die jaren waarbij ik trouwe klant ben bij Proximus ben ik nu het vertrouwen kwijt!

Kan dit wettelijk zo maar? Heeft er iemand een idee of testaankoop of de ombudsman hier in kan assisteren?
Ik heb vandaag al contact opgenomen met Proximus en ze zouden mij binnen 5 dagen terug contacteren m.a.w. gingen ze er van uit dat ik dit voorstel zo maar zou accepteren.

Heeft er al iemand een tegenvoorstel mogen ontvangen?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door KimB 15 December 2017, 13:13

Bekijk origineel

21 reacties

zie ook > https://nl.forum.proximus.be/internet-10/problemen-met-home-control-40513
en
> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/stopzetting-home-control-41456
BETERE OPLOSSING GEVONDEN VOOR VERDERZETTEN HOMECONTROL SYSTEEM!


Ik ben (bijna) zeker dat ik een veel betere oplossing gevonden heb voor het HOME CONTROL probleem dan de oplossing die Proximus ons allemaal heeft voorgesteld!

Ik heb een firma gevonden die mits een aanschaf van een nieuwe centrale alle accessoires (met uitzondering van camera’s en slimme stopcontacten) kan aansluiten!
Voor de camera’s en slimme stopcontacten is men momenteel een technische oplossing aan het zoeken in de vorm van een software-update, zodat die ook kunnen functioneren…

Het bedrijf heeft ook een App die een 24/24 uren service geeft.
Volgens mij kan men in het “Worst Case Scenario” mits de aanschaf van nieuwe camera’s en/of slimme stopcontacten alles terug operationeel maken.

Naar mijn bescheiden mening zou Proximus beter contact kunnen opnemen met dit bedrijf om ons een nieuw voorstel te maken.
Ik ben steeds bereid om alle gegevens door te geven…


D.B.
Ik ben eveneens een gebruiker van Home Control die niet vrolijk werd van het aanbod van Proximus, zeker na mijn (recente !) investering van 1500EUR in dit systeem.
De voorbije zomer kocht ik zelfs nog enkele bijkomende sensoren online bij proximus...
De financiele tegemoetkoming is ontoereikend, en het voorgestelde systeem van chacon is minder performant dan het alarmsysteem dat ik in huis had voor ik overstapte op Home Control !
Bij deze laat ik u de gegevens van de firma die ik gevonden heb en u eventueel kunnen verder helpen met uw Home Control systeem:
Firma EGARDIA.
www.egardia.com
tel: 03/808.03.63

Men kan u op volgende manier helpen:
• Mits aanschaf nieuwe centrale type GATE 03 kan u alle toebehoren aansluiten met uitzondering van CAMERA’s en SLIMME STOPCONTACTEN.
• Voor de CAMERA’s en STOPCONTACTEN is men op zoek naar een software oplossing of u schaft nieuwe aan.
• Max aantal aan te sluiten toebehoren: 160
• Maandelijkse bijdrage voor monitoring: 8,95 €/maand

Hopende u hiermede allen van dienst te zijn geweest, verblijf ik

Met vriendelijke groeten

D.B.
Tot op heden nog steeds geen antwoord gekregen van Proximus, op 15 november heb ik klacht gelogged dat ik niet akkoord was met hun voorstel daar ik veel meer accessoires gekocht heb dan dat ze vergoeden. Ik zou binnen de 10 dagen een antwoord krijgen, dit weekend dus nog maar eens gebeld...bleek dat mijn klacht gewoon was afgesloten!
Geachte proximus, kunnen jullie eindelijk eens in gang schieten voor de klanten die jullie al jaren steunen? Of moeten we nu écht de media e.d. in gaan schakelen?
Beste Thomas,

Ik had dezelfde frustratie (volgens mij net zoals zovele anderen).
Uiteindelijk heb ik de firma EGARDIA (Firma EGARDIA, http://www.egardia.com, tel: 03/808.03.63)
gevonden en zij bieden een prima service op basis van hetzelfde systeem (uitz centrale: zie eerdere mail).
Toegegeven, het kost iets extra om over te schakelen op hun service maar je kan het grootste deel van je reeds aangekochte accessoires blijven gebruiken en je hoeft niet opnieuw te boren...
Men is op dit moment een oplossing aan het zoeken voor omschakeling van de camera's en slimme stopcontacten.
In het slechtste geval hebben ze een promo van 4 slimme stopcontacten voor € 99.
Daarenboven is de service van de meldkamer veel beter en betrouwbaarder en dat is mij meer waard dan een extra cheque van een merk dat me geen vertrouwen geeft!

D.B.
Alweer een week verder zonder iets van Proximus te horen, dan maar weer in de wacht gaan hangen om te horen wat de stand van zaken is. Opnieuw het antwoord dat de persoon aan de telefoon mij niet kan helpen en men mij zsm zal bellen??? Onderstussen zijn we een maand verder!
Is het nu zo moeilijk om klanten te helpen ? Leest hier trouwens iemand van Proximus mee?
Reputatie 7
Badge +4
D.B., chris,

Jullie nemen best telefonisch contact op om te melden dat jullie niet akkoord zijn met het voorstel zodat er samen met jullie naar een geschikt alternatief kan gekeken worden.

Thomas,

Het is niet normaal dat je klacht zomaar werd afgesloten zonder antwoord, kan je via privé bericht naar het Proximus team (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) je klantnummer sturen en wat meer details over wanneer je gebeld hebt en wat er juist gezegd werd? Indien je dit hebt meegekregen ook graag een nummer van je klachtendossier en graag ook een contactnummer. Ik laat uitzoeken wat er met je klacht gebeurde en laat iemand je hiervoor contacteren.

Mvg
Heb zonet ook via privebericht nog een mijn verhaal gedaan nadat ik al meerdere malen dit ook per telefoon gedaan heb, hopelijk nu wel resultaat....
Alweer een week verder en ijzige stilte bij proximus!!!
Beste Proximus-Home-Control eigenaars,


Er werd een SPECIALE PROMO gemaakt voor de PROXIMUS KLANTEN die wensen over te stappen. Zie volgende link:


https://nam04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fwww.egardia.com%2Fproduct%2Ftype%2F126%3F_language%3Dbe-nl&data=02%7C01%7C%7C2ab83555359c4df5993c08d5494e6eee%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C636495523569553074&sdata=J9HPKHF206AyXTjo9x5b0m6yar6e6V326l6Zt0ejg9c%3D&reserved=0


PS:
• Werkt met al uw Home Control apparatuur (uitz camera’s en slimme stopcontacten)
• Bediening met iPhone, Android & Windows Phone!

D.B.
Gisteren en vandaag weer met Proximus gebeld, gisteren zouden ze me in de nm terugbellen...helaas niks gehoord. Vandaag uiteindelijk iemand die na aandringen met hogerhand het probleem heeft besproken omdat we met meerdere personen niet geholpen worden. Hij heeft een mail hogerop gestuurd naar iemand die de zaak in handen zou pakken. Al weken krijgen we te horen dat ons dossier bij ene MARC zit van homecontrol maar deze man weet zich blijkbaar goed te verstoppen en blijkt dan ook niks te doen. De mail die nu verstuurd is is in naam van de vele onder ons die schreeuwen om een oplossing/antwoord. Hopelijk krijgen we nu eindelijk een beetje beweging in de zaak en zal Proximus ons vergoeden voor de verloren investeringen. Ik heb er voor mij in ieder geval op aangedrongen dat ik niet inga op het Chacon aanbod en dat ik eendere welke compensatie als CN wens te zien en niet een waardebon, ik wil nl zelf bepalen met welke provider ik in zee wens te gaan.
Reputatie 1
Badge
Beste Thomas,

heeft u al iets meer vernomen van Proximus?

Ook ik heb medio november 2017 een privé bericht gestuurd n.a.v een andere topic over dit onderwerp
( https://nl.forum.proximus.be/internet-10/stopzetting-home-control-41456 ) maar helaas geen reactie ontvangen.

Het Egardia systeem lijkt aardig in de buurt te komen dus zou Proximus mogelijk een tegoedbon kunnen geven aan de Home Control gebruikers om deze centrale aan te kopen tegen inlevering van de verstuurde Chacon korting code.

Wat meer info over het Egardia systeem: https://www.techpulse.be/review/146398/egardia-alarmsysteem-slim-alarm-via-internet/
Helaas, nog steeds geen reactie van Proximus, heb de zaak nu ook via Test aankoop aangekaart en heb bijna dagelijks met PROXIMUS gebeld. Daar krijg ik steeds het antwoord dat ik geduldig moet afwachten enen MARC zou met het dossier bezig zijn. Heb reeds verschillende beloftes op mail van de klantendienst gekregen maar ook het resultaat hiervan blijft uit. De klantendienst is een partner van Proximus die mij nu ook op mail hebben bevestigd dat ze zelf geen antwoorden krijgen van Proximus. Nog twee weken te gaan en de stekker gaat uit deze service en vaste klanten blijven in de kou staan. Moeten we nu ons écht tot de pers gaan richten om enige reactie van Proximus te krijgen??
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor uw reactie Thomas.
Toch triestig dat zo'n grote firma haar klanten op een derg. manier afwimpelt.
Ook wij hebben een 8 tal maanden geleden -weliswaar 2de hands- een flinke uitbreiding gedaan van het Home Control systeem, dit alles blijkt nu dus waardeloos te worden. Dit bovenop de 2 starter sets waar we mee zijn gestart. Volgens het eenzijdige Proximus besluit zou dit alles dus plotsklaps waardeloos zijn. Een zichzelf respecterende firma in de privé zal zoiets nooit en te nimmer uitvoeren. Toch is Proximus een privé bedrijf maar blijkbaar nog in alle regionen met de RTT mentaliteit. Hopelijk leest een Proximus medewerker deze thread en geeft hier dan ook een deftige uitleg.
Het blijft stil langs de kant van Proximus, zelf langs alle kanten proberen contact te krijgen maar geen response.
De winkel in Antwerpen zijn zelfs niet op de hoogte van eventuele opzegging,?

De waardebon voor chacon alarm is waardeloos, ze zouden beter een bon voor egardia geven!
Vandaag de eerste CN's in mijn MyProximus zien verschijnen, helaas nog ver van het bedrag van mijn investering in HomeControl. Heb Proximus dan ook laten weten dat de zaak nog niet gesloten is met de ontvangen CN's en ik het verschil tussen de investering en de CN's nog steeds claim.

Jullie ondertussen al reakties gekregen?
Reputatie 1
Badge
Thomas,
Hier nog geen reactie tot op heden.
Maar uw bericht na al die tijd is toch een positieve reactie van Proximus.Vraag blijft natuurlijk, waarom niet alle Home Control klanten door Proximus worden benaderd met een dergelijk voorstel. Ik heb n.a.v. uw bericht ook nog maar eens gebeld. Meer dan mijn klachten noteren kon de vriendelijke medewerker ook niet doen maar hij beloofde wel dat er opvolging ging komen van deze klacht.
Reputatie 1
Badge
Naar aanleiding van mijn tel. contact met de helpdesk ben ik uiteindelijk opgebeld geworden door een zeer vriendelijke Proximus medewerkster en die heeft mij een compensatie beloofd. Ik kon mijn Chacon waardebon behouden en ze vertelde dat dit samen met de commerciële geste het beste was wat ze kon doen voor mij. Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan. Zodoende zal ik gebruik maken van de Egardia aanbieding en hopen dat dit alles zal werken. Wel moet en er dan nog camera's aangekocht worden.

Zodoende dacht ik, ik schaf mij de door Proximus voorgestelde Chacon alarm en camera apparatuur aan zodat ik dit kan trachten te verkopen en met de opbrengst een camara van Egardia te betalen.

Helaas " Er is 1 fout : Deze waardebon is vervallen." komt er te staan als ik de Chacon bestelling wil afronden.
Zodoende Proximus medewerker, gelieve dit recht te zetten.
Reputatie 1
Badge
Na contact met de firma Chacon bleek dat de Proximus waardebon slecht geldig was TOT gisteren 31/01/2018.

Men heeft deze code weer geactiveerd voor 24 uur, daarna zou deze onherroepelijk vervallen. Dus, bestelling alsnog geplaatst en bevestigd door Chacon.
Reputatie 7
Badge +3
Fijn om te horen dat alles toch nog in orde is gekomen.Groetjes,Joel

Reageer