Skip to main content
Via een sms van het nummer 8826 werd mij gemeld dat ik ingeschreven was op juicygames voor 5,99 euro per week.

Ik had hier niet op gereageerd want ik had mij nooit ingeschreven hiervoor, maar nu blijkt dat er tweemaal 5,99 euro voor mijn volgende factuur staat ingeschreven.

Wat moet ik doen om dit te stoppen?
Officieel moet je STOP sturen naar 8826



Maar het is helemaal niet zeker dat het werkt .



Bovendien hebben ze ondertussen al aan je verdiend.



Stoppen wordt erg moeilijk want proximus werkt samen met deze dieven.

Proximus doet geen enkele inspanning om deze dieven te stoppen en is dus medeplichtig aan diefstal.



Proximus kan nochtans prefect op simpele wijze reversed billing sms blokkeren maar dat wil ze niet.
Ter info; Hier kunt u wat uitleg vinden om te betwisten en te blokkeren.....

> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html



Bij wie kunt u terecht over diensten door derden

>

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/bij-wie-kunt-u-terecht-over-diensten-door-derden.html

>>>>>>

8826

NTH MEDIA GMBH

info.be@ccsupport.biz

+32 2 290 02 56
Ik heb identiek hetzelfde voor!

Bezig met het mailen naar info.be@ccsupport.biz om mijn geld terug te zien. (wel een gsm van het werk)

nu vragen ze mijn gegevens 😡



Goededag,

Het spijt ons te horen dat u bedenkingen heeft om ons de gevraagde informatie te sturen om de overboeking te kunnen verwerken.

Mocht u nog steeds uw bedenkingen hebben om ons de gevraagde gegevens te verstrekken dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw bank om deze manier van overboeking te bespreken,zodat u zich kunt verzekeren dat er geen risico voor u is. Uw gegevens worden enkel en alleen gebruikt voor de overboeking naar uw rekening en worden niet voor andere doeleinden gebruikt.

Naam:

Achternaam:

Straat:

Postcode:

Woonplaats:

Swift/BIC code:

IBAN:

mvg,

Klantendienst





Dieven!
Tja, om het bedrag terug te kunnen storten moeten ze inderdaad uw gegevens hebben



Mocht het bedrijf (nogmaals) in de fout gaan (en bv. geld van uw rekening halen zonder mandaat) kunt u wettelijk -binnen de 8 weken zonder motivering - uw bank opdracht geven het geld onmiddellijk het bedrag terug op uw rekening te zetten

https://www.sepastop.eu/blog/nl-be/teveel-aangerekend-bij-een-domiciliering-hoe-krijg-ik-mijn-geld-terug/
Hallo Vjeeke, om dit te doen stoppen, stuur je een sms met het woord STOP naar 8826. Groetjes, Aziz
Hallo Vjeeke, om dit te doen stoppen, stuur je een sms met het woord STOP naar 8826. Groetjes, Aziz

Goeiemiddag AzizA,



Doen jullie ook iets aan deze malafide praktijken?

Ik zelf ben al een dossier gestart bij de ombudsman.



na een beetje zoeken gebeurd dit toch zéér veel.
Dag Gerrit,



Voor betwiste derde diensten is het voor ons in feite niet mogelijk om de historiek na te gaan, wij kunnen eigenlijk een informatieve rol spelen.

Wij ontvangen een rekening van een derde dienst, die wij aan hen betalen en daarna dienen door te factureren aan de klant/gebruiker en in feite is dat alles wat wij als operator mogen doen.

Ik kan je wel zeggen dat op jouw verzoek, deze derde dienst moet kunnen aantonen dat jij je hebt ingeschreven op hun diensten, standaard is dit via een SMS, maar tegenwoordig durf ik niet te zeggen dat dat de enige manier is (op een webpagina klikken, of via een weblink je akkoord geven lijkt me ook mogelijk tegenwoordig). Indien ze niet kunnen aantonen dat jij je hebt ingeschreven op hun diensten, kan je dan natuurlijk een terugbetaling vragen.



Groetjes,

Lorentz.
Het nummer 8826 is gekend voor zijn malafide praktijken. Er is geen enkele goede reden waarom proximus dit nummer nog actief ondersteunt.

Bij andere operatoren is dit nummer al jaren geblokkeerd.
Ook ik ben slachtoffer van deze oplichters. In de nacht van maandag 22/01 op dinsdag 23/01 ontving ik 4 sms berichten die mij informeerden over een abonnement bij Pornkingz. Op dat moment lag ik te slapen ! Om 01:58 ontving ik twee berichten, één om mij te verwittigen dat ik een abonnement voor een week had genomen aan 5,99 euro per week en op dat zelfde moment een bericht dat ik mij daarvoor had afgemeld. Het abonnement zou gelden tot 30/01.



Ik heb geen enkel contract getekend of mij akkoord verklaard om een abonnement te nemen op een porno website ! Maar om 03:26 kreeg ik terug een bericht dat ik alweer zou een abonnement voor een week zou genomen hebben, alweer tot 30/01 voor 5,99 euro. Om 05:20 ontving ik opnieuw een bericht dat ik mij hiervoor afgemeld had.



Toen ik de berichten de volgende morgen ontdekte, heb ik mijn rekening van Proximus geraadpleegd en ontdekt dat er inderdaad twee keer 5,99 euro was aangerekend.



Ik heb nooit mij akkoord verklaard om een abonnement te nemen want ik lag te slapen !

Bovendien rekenen ze dan nog eens twee keer de kosten voor diezelfde periode, dat is gewoon oplichting !

Ik heb STOP gestuurd naar 8826 maar kreeg geen reactie. (Mogelijks omdat de dienst al terug was stopgezet ?)



Ik heb een klacht gestuurd naar info.be@ccsupport.biz maar heb weinig vertrouwen dat ik mijn geld terug krijg. Indien ik niet binnen de week een reactie krijg, dien ik een klacht in bij de Ombudsman voor Telecommunicatie.



Ik weiger in ieder geval die 11,98 euro te betalen. Ik vind het hallucinant dat Proximus met dit soort oplichters blijft samenwerken, er zijn legio gevallen bekend van mensen die bedrogen zijn.
Ik heb ook ineens de Adult premium diensten geblokkeerd op mijn account - volgens het bericht zou ik mij moeten aanmelden op hun porno website om mij af te melden, maar dat weiger ik te doen. Ik wens niet in aanraking te komen met pornografisch materiaal tegen mijn zin voor een abonnement dat ik niet eens zelf heb genomen !



Eigenlijk zou Proximus dit standaard moeten blokkeren en de gebruiker dit laten activeren als ze het echt nodig hebben...
Het blokkeren van de Adult premium diensten heeft niets geholpen. Vannacht weer berichten dat ik geabonneerd ben op diverse porno diensten ! De rekening blijft oplopen.

Ik heb nu noodgedwongen alle M-Pay diensten moeten desactiveren op mijn abonnement !



Slechts één van de diensten heeft gereageerd op mijn klachten en is bereid om terug te betalen via Paypal... Van de rest totaal geen reactie.
Indien u de naam van het betrokken bedrijf kent of een nummer terugvindt op uw factuur, zou u normaal een adres (e-mail of post) moeten terugvinden via onderstaande link

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/bij-wie-kunt-u-terecht-over-diensten-door-derden.html

Voor u effectief uit te schrijven en uw tegoeden terug te vorderen; dit laatste enkel indien de "leverancier" niet kan aantonen dat u wetens en willens een "contract" hebt onderschreven

Indien hieraan geen (of geen adequaat) gevolg gegeven wordt, klacht neerleggen bij de ombudsman telecom

http://www.ombudsmantelecom.be/en/home.html?IDC=101
Mijn pa werd ook via zo een bericht opgelicht en Proximus heeft hierop nog steeds niet gereageerd.

Ze hebben hem zelfs niet eens ingelicht over het feit dat je deze diensten online kan blokkeren.



Ik ben ervan overtuigd dat dit wel over honderden zaken zal gaan, maar gelukkig voor Proximus zijn die mensen "te oud" om zich hiermee bezig te houden of te weinig technologisch aangelegd om op onderzoek te gaan.



Ik heb hem aangeraden deze domiciliëring alvast te blokkeren en dit zeker niet te betalen.

Ik vind het de "plicht" van Proximus om zijn klanten te beschermen tegen zulke fraude.

Het gaat wel al over bijna €80 en dat voor een maand. En er gaat nog geen belletje rinkelen bij die mannen daar.



Het ergste van alles is dat wij hier onze tijd moeten aan verkasten! 😤

Als er geval is van Visa fraude betaald de bank dit bedrag toch ook terug?

Zijn jullie niet verzekerd voor zulke gevallen?

Kunnen we geen petitie starten dat Proximus eens verantwoordelijkheid opneemt niet meer samen te werken met zulke diensten? Je zou bijna vermoeden dat ze er zelf nog munt uit slaan..



Ik hoop dat dit opgelost geraakt,

Op testaankoop ook al geen deftig antwoord te vinden, behalve



"Dag mevrouw,Dag mijnheer,



Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.



Bedankt voor het vertrouwen."



Maar wat is de oplossing nu?



https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00325342-04#

https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00336537-44

Reageer