Vraag

Smart Wi-Fi


Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 216 reacties
Vandaag berichtje gehad van Proximus dat we nu Smart Wi-Fi gaan kunnen gebruiken.
Wat houdt dat juist in? Ik heb een Pay and Go kaart. Geldt dat dan ook voor mij?
Hoe ben ik 100% zeker dat er niet ongewild aan mijn Pay and Go-krediet gaat geraakt
worden?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi, je kan volgende link best even volgen voor meer info over hoe te verbinden met smart wifi


https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-smart-wi-fi-of-wi-fi-hotspot/hoe-surfen-op-een-smart-wi-fi-of-wi-fi-ho...Mvg
jonathan
ik heb ook P&G en er verandert in feite niks.
Reputatie 3
Badge
Dus Martin, ik kan volgens u met gerust hart de procedure volgen om gebruik te gaan maken van Smart Wi-Fi, zonder dat deze installatie mijn krediet min of meer gaat aanspreken?
Ook zou ik graag willen weten wat mij het echte voordeel oplevert als ik die Smart Wi-Fi ga gebruiken. Ik snap wel dat ik op bepaalde plaatsen dan gratis kan internetten, mailen... Maar over welke plaatsen gaat dat dan. Is dat in gebouwen, op straat... ? Sorry maar op dit gebied ben ik een echte leek.
Persoonlijk gebruik ik smartwifi niet in die zin dat ik geen gebruik maak van de app (heb geen gsm abonnement) op mijn smartphone, maar dat ik wel gebruik maak van de hotspots "Proximus Smart WiFi" die bv door de wifi op bbox'en worden uitgezonden.
Smartwifi app zou er voor moeten zorgen dat je automatisch via zo'n wifi hotspot (indien er wifi ontvangst is wel te verstaan) op het internet gaat i.p.v. over het mobiel netwerk wat natuurlijk financieel goedkoper uitvalt want mobiel data is nu eenmaal niet goedkoop!
Reputatie 4
Badge +1
Is al enkele maanden actief, en zonder dat Prox. dat vertelde (Nu meldingen = vijgen na pasen)
Vervangt gewoon de Proximus-auto-Fon, en werkt identiek, dus als je al automatisch inlogde (SIM of manuele instelling), dan blijft dat zo ( is dus gewoon "nieuwe naam" , anders niets)
Inderdaad die mail heb ik direct verticaal geklasseerd ☺️
maar die manuele instellingen (als je niet met sim inlogt) voor bv de smartphone daar ben ik nu naar op zoek op hun site en heb ze nog niet gevonden.....
Reputatie 4
Badge +1
manuele instelling: zie de documenten betreffende Proximus Fon en auto-Fon, ( user naam en paswoord dat je kan instellen op de Bbox voor Fon gebruik. Ikzelf gebruik zowel de SIM, als manueel op een ander toestel.
invullen: validatie server certificaat= altijd vragen, en EAP-methode= TTLS, usernaam(xxxxx@belgacomfon.be) en paswoord(zelf kiezen, wijzigen van standaard bij aflevering) welke je zelf ingaf in Bbox. Je kan voor Wifi2.4 en 5.0 aparte logins maken.
Of je smartphone de direct wifi gebruikt , danwel de SIM kaart van je abbo, moet je zelf instellen op je phone..., Kies je voor data altijd de sim kaart , zal die niet automatis naar je wifi (van je abbonement van Prox.tv/internet) overschakelen, maar altijd zelf verbinding maken buiten je TV/internet abbo, dus direct je phone-abbo
Ik kies altijd data= sim2( data-sim voor wifi direct) dus gratis, gesprekken = sim1 , betalend verbruik van phone.
Heb je maar 1 sim (phone-abbo) dan moet je waarschijnlijk manueel kiezen voor wifi-direct voor de data, en omschakelen als je geen hotspot in bereik hebt (hangt waarschijnlijk ook sterk van je merk/model smartdinges af... 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Ik gebruik nog altijd proximus_fon.

mvg.
Proximus auto fon is wal iets veiliger.
Reputatie 5
Badge +3
Juist Martin, daarom gebruik ik vanaf nu smart Wi-Fi dat beveiligd is.

mvg.

Reageer