Skip to main content
Vraag

Simkaart defect?


Forum|alt.badge.img
Dag iedereen,

kan het dat plots mijn simkaart defect is? Van de ene dag op de andere krijg ik plots de melding: "geen service" of "alleen noodoproepen".

Als ik onder instellingen ga kijken, zie ik dat mijn simkaart niet meer herkend wordt en kan ook niets aan de instellingen veranderen hierdoor zoals manueel netwerk kiezen.

De simkaart zit nochtans al 4 maanden onafgebroken in een nieuwe gsm en heb het kaartje er nooit uitgehaald.

De gsm is een Huawei P10 Lite.
This topic has been closed for comments

13 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4402 reacties
  • 27 april 2018
Dat kan, eventueel testen indien mogelijk in een ander toestel en/of gewoon gratis omwisselen in een Px center

  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 27 april 2018
Idem. Ook sinds ergens vandaag "Geen service" ?... voor die al jarenlang probleemloos werkt.
Bij MyProximus lijkt alles mij nog OK.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 28 april 2018
In "MyProximus" kan ik geen verbruik meer zien omdat mijn simkaart niet herkend wordt.

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 332 reacties
  • 28 april 2018
Snel nog naar een proximus shop gaan om sim kaart te vervangen. In 5 minuten is dat in orde

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 28 april 2018
Ik hoop dat het mijn simkaart is en niet mijn gsm. Gsm lag ook gewoon op de tafel toen het gebeurde.

Martin
  • 33558 reacties
  • 28 april 2018
kun je de simkaart dan niet uitproberen in een ander toestel (desnoods bv gsm van iemand anders vriend, familie enz..) , zodat je zeker bent dat het je gsm niet is .

  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 28 april 2018
Als het de simkaart is: nieuwtje gaan halen in Proximuswinkel.
In mijn geval was het van dat (na bijna 2 decennia was de kaart het blijkbaar beu).In 5 min. in de winkel gedepanneerd met nieuwe kaart en opgelost.
En ja, als je ergens een andere GSM in huis hebt (met zelfde formaat kaart): kan je natuurlijk eerst daarin proberen. Dan weet je al of het waarschijnlijk aan je toestel of de kaart ligt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 28 april 2018
Kan een simkaart niet gereset worden door Proximus?

Martin
  • 33558 reacties
  • 28 april 2018
Ze kunnen dit maar stel best die vraag ook eens via een Privébericht (klik hier) aan het proximus team aangezien ze hier nog niet gereageerd hebben.

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 332 reacties
  • 28 april 2018
Één simkaart kan niet gereset worden. Kapot is een nieuwe halen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 29 april 2018
frank schreef:
Één simkaart kan niet gereset worden. Kapot is een nieuwe halen.
Hoe bedoel je?

Martin
  • 33558 reacties
  • 29 april 2018
Als ze defect is kunnen ze natuurlijk ook niet resetten of beter gezegd zal resetten niks uitmaken, maar zoals ik hier nog op het forum van proximus medewerkers gelezen heb kunnen ze blijkbaar een simkaart wel resetten, daarom dat ik ook voorgesteld heb om het eens in een privébericht te vragen en anders probeer mss eens naar het gratis nummer 6000 te bellen op één of andere manier.
Al zal een gratis omruiling in proximus center of bij een proximus partner, je nog het snelst van je probleem afhelpen, enfin aan u de keuze natuurlijk.
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_faulty/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/sim-kaar-werkt-niet.html
Daar springt na een tijd de het chatvenster open en kun je daar ook de vraag eens stellen van een reset te doen, al weet ik niet of er nu op een zondag iemand van de bevoegde dienst aanwezig is om dit eventueel uit te kunnen voeren!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 29 april 2018
Net contact gehad op de chat maar daar willen ze niet resetten omdat alles in orde staat in het systeem.
Nieuw kaartje halen dus.