Vraag

Simkaart activeren

  • 22 January 2017
  • 15 reacties
  • 9627 Bekeken

Beste,

Gisteren veranderden we ons pack naar Tuttimus, daarbij kochten we twee nieuwe gsm's via zo'n offerte. Nieuwe simkaart erbij want wij hadden nog oude simkaarten die te groot waren voor Samsung Galaxy A5. We starten onze nieuwe gsm op met simkaart erin krijgen we steeds de melding alleen noodoproepen en geen netwerk wanneer we willen bellen of smsen. Al een aantal keer lees ik op dit forum dat men de simkaart 'vergeten' is te activeren. Graag zouden wij dit opgelost zien.

Met vriendelijke groeten

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Werkt de oude simkaart nog ?
Pas als de oude simkaarten niet meer werken, kan je proberen op nieuw toestel.
Nieuw toestel wel herstarten anders probeert die niet om op netwerk te komen.

Het kan inderdaad zijn dat in de winkel nog ergens moet geklikt worden.
Dan moet je terug naar deze winkel.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Ilse!

Kan u mij even de betrokken oproepnummers en simkaart doorgeven aub? (SSN nummer)
privébericht
Dan zet ik het nodige voor u in orde.

Mvg,

Wouter
Hallo
Hoe lang durt het om een simkaart te activeren?
Bedankt
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Kurt!

Normaal is dit binnen de 2 uur in orde,

wat was er precies gebeurd?

Mvg,

Wouter
Mijn simkaart moest normaal al geïnstalleerd zijn maar er staat nog steeds enkel noodoproepen en ik ontvang geen berichten. Kan iemand mij helpen?
Reputatie 4
Badge +1
Zal even vertellen hoe ik dit meemaakte:
SIM van oude GSM naar nieuwe (met 2 sim's) door misverstand (gsm vroeg telkens PIN1 gaf ik de pin van datakaartje in = SIM1, zodat pin's op waren, dus maak terug PUK om nieuwe pin te genereren (heb dit vroeger nog al gedaan dus weet hoe het moet)
Na vraag PUK code, kwam er duidelijk op SIM2 puk code ... dus dat was duidelijk, en weet niet waarom GSM eerst PIN1 vroeg , want SIM2 had maar één pin code, en SIM 1 had er twee een PIN41 en PIN2
Dorr mijn stommiteit (verkeerd blad genomen van mijn simkaarten) de teller van PUK op 0 gekregen, tot ik doorhad dat foutief registratieblad genomen was, Soit, dan maar naar een " echte "proximus winkel... Daar vertelde de aanwezige man mij, dat ik géén nieuwe simkaart nodig had..., hij zou mijn PUK teller resetten bij proximus , en kon ik opnieuw gebruiken. Hij hoefde sim kaart daarvoor nergens in een terminal te steken of zo...
( ik hoorde het in Keulen donderen !!!, de PUK teller zit toch op de kaart ??) Hij zegt "ga maar naar huis, en probeer opnieuw met je bestaande SIM kaart, het zal wel werken"...jaja toen ik ongelovig keek , en nog eens vroeg of hij die SIM dan niet ergens moest insteken ....
Ik naar huis (had enkel SIM bij, GSM lag thuis, dus kon in Proxi-shop niet proberen)
Dag Jan ..., zoals verwacht werkte het dus niet !, dan maar naar een gewone winkel met Proximus faciliteit, (erkende Proximus dealer) in de buurt
En hier komt het wat betreft de activering
Legde situatie uit aan verkoper , die bevestigd dat PIN en PUK enkel op SIM kaart opereert, en eens de PUK teller op zero, je een nieuwe kaart moet kopen /aanvragen (als het enkel nodig is voor ander formaat is dat gratis , de nieuwe generatie kaarten is trouwens Mini/micro / nano, zelf uit te duwen, en mits kadertjes bijhouden ook terug in vorige formaten te gebruiken)
Ik kocht dus een leeg nieuwe SIM zonder telefoonnr.
Verkoper scande mijn document in van de oude SIM, vroeg of het een abonnement of pay and go was, en 10 seconden later werktt de kaart (10 seconden om in GSM te plaatsen)
Dus... als je een nieuwe SIM koopt of krijgt voor nieuwe GSM, en je hebt al een geregistreerd telefoonnr, dan moet dat direct in orde zijn, niet na uren of dagen of nooit ...
( Ik ga hier niet beweren dat ze er bij Proximus niets van kennen 😠 )
Reputatie 6
Badge +3
Wat er in de 1e winkel gebeurde, dat is echt onbegrijpelijk.
PUKcode kwijt is hetzelfde als simkaart kapot.
Waarschijnlijk wist die persoon niet eens dat een PUKcode iets anders is als de PINcode.
Weet wel dat je de PUKcode kan terugvinden op myproximus.
De PINcode kan je niet terugvinden op myproximus en kan ook niet gereset worden op myproximus.
Reputatie 4
Badge +1
@frank:
Weet ik allemaal : PUK code staat trouwens op de documenten die je bij een SIM kaart krijgt (tegenwoordig ook op de grote kaart(bankkaartmodel) waarin de SIM's zitten)
Het ging in topic over " hoe komt het dat het bij proximus zo lang duurt , vooralleer een nieuwe sim (of vervanging oude door nieuw model met zelfde Nr)." geactiveerd is /werkt.
Of personeel Proximus winkels iets af weet van de gang van zaken .... ?? , volgens mijn ervaring NIET, dus ga beter naar een gewone electronica/gsm winkel (met proximus erkenning), waar de verkopers het WEL weten, en je kaart DIRECT activeren (en je dat kan testen in de winkel zelf)
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Marie!

Kan u mij even het betrokken oproepnummer en de simkaartnummer doorgeven via een privébericht?

Dan kijk ik graag het nodige voor u na.

Mvg,

Wouter
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Fonz!

Het spijt me dit te moeten vernemen...

Werkt alles ondertussen of ondervindt u nog steeds problemen met uw simkaarten?

Zoja, mag u mij de betrokken simkaarten doorgeven via een privébericht.

Mvg,

Wouter
Reputatie 4
Badge +1
@Wouter M
Je moet eens goed leren lezen...
Ik heb zeer duidelijk gezegd , dat na een nieuwe SIM aanmaak in een winkel, die DIREKT werkt,
Wat lul jij nu nog over "problemen met SIM kaart ???"
Hallo iedereen,
4 dagen geleden ging ik naar het proximus center voor nieuwe nano simkaart( is de enige kaart die in mijn nieuwe gsm past). Ik ben al jaren klant bij proximus en behoud dan ook mijn zelfde nummer. Mijn kaart zou na 10 min geactiveerd zijn, 4 dagen later heb ik nog steeds geen netwerk. Ik zóu dit graag opgelost zien, ondertussen betaal ik mooi de factuur maar kan smsen noch bellen...
Mijn account nummer is: 26515426

Hopelijk ben ik snel weer bereikbaar!
Ter info: Nu gaan ze van Proximus uit niet meer reageren op het forum, zal voor morgen zijn als ze terug langskomen. Indien er niet gereageerd wordt morgen stuur dan eenPrivébericht sturen (klik hier)
met ook de verwijzing naar je post hier, namelijk:
https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/simkaart-activeren-37382/index1.html#post618398
Reputatie 7
Badge +4
Cindy,

Heb je sindsdien je gsm toestel al herstart? Want als dit nog niet was doorgestroomd was naar je simkaart het moment dat die 10 minuten voorbij waren, dan gaat deze doorstroom enkel maar lopen na een herstart van het gsm toestel. Als je dit gaat herstarten en vervolgens je pin code gaat invoeren, zou dit moeten lukken. Lukt dit nog steeds niet, dan is er toch ergens een probleem met de simkaart zelf.
In feite gebeurt dit eigenlijk bijna ogenblikkelijk en zou je in het proximus center zelf al moeten kunnen wachten tot je nieuwe kaart werkt en anders kunnen zij dit checken.