Simcard vervangen

  • 12 March 2018
  • 19 reacties
  • 1197 Bekeken

door aankoop van een nieuwe gsm diende ik mijn simcard te vervangen door een nano ipv micro sim. ik dacht dat proximus dit gratis aanbood en stapte het proximus center in lochristi binnen. gratis? nee hoor 5 euro moeten betalen en ik kreeg een waardebon van 5 euro in de plaats. wat kan ik daar in godsnaam mee doen in een gsm winkel met enkel gsm's, hoesjes enz.. Is dit de normale gang van zaken? Kan dit zomaar of moet ik toch mijn kaart gratis laten afleveren en mijn geld terugvragen?
weet iemand hier het antwoord op?

19 reacties

TUI: 5 euro vragen ze (op enkele uitzonderingen na, waar sommige shops daar niks voor vragen) indien data van de oude kaart naar de nieuwe moet gekopieerd worden als er geen data moet gekopieerd worden dan is het gratis.
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,

Als het in een proximuscenter was gebeurd, dan is dat gratis. U moet daarvoor niet betalen.

Groeten,

Aw
moet je nu ook niet meer betalen voor kopiëren van data zoals het vroeger wel het geval was ?
de antwoorden bevallen me wel maar is er een verschil tussen een proximus center en een proximus partner? bij zoeken op de site van proximus wordt mediacenter lochristie wel opgegeven als proximus partner, dus ik neem aan dat dit dan ook gratis moet kunnen? en wat met de waardebon die je krijgt waardoor het eigenlijk als"gratis" overkomt? ik hoef die bon niet.
Ik vind dit antwoord ook onduidelijk, hetgeen ik uit de praktijk kan vertellen is dat mijn pa in een Proximus center moest betalen als hij zijn data wilde kopiëren naar de andere sim en als dit niet nodig was, was het gratis, ik ga daarentegen bij een Proximus partner en daar moest ik niks betalen zelf ook niet als ik mijn data liet kopiëren !
Ik heb eerder de indruk dat ze mogen maar niet moeten iets aanrekenen, en het afhangt bij wie je terecht komt.
ok bedankt martin, dat onthouden we dus: "Lochristi mediacenter proximus partner"....slechte partner en links laten liggen in t vervolg.
Reputatie 6
Badge +3
Goede dag/morgend,

Een nieuw SIM kaartje verkrijgen is inderdaad gratis, tenzij het anders aangegeven staat in de winkel (vrijwel enkel partners rekenen dit aan). Indien dit gebeurt, gelieve dan een kassaticketje te vragen en ons te contacteren met een kopie hiervan en jouw klantgegevens. Wanneer de gegevens van het oude SIM kaartje (contactgegevens en/of berichten opgeslagen op de SIM) naar het nieuwe overgeplaatst worden is het echter altijd betalend.

Groetjes,
Lorentz.
bedankt lorentz voor dit duidelijke antwoord. de waardebon heb ik nog maar of ik het kasticket nog heb is een andere vraag... ik denk zelfs dat ik geen kasticket ontvangen heb maar zoek toch even de papiermand door. Mijn vraag echter: wie is "ons te contacteren"?
grtjs etienne
Reputatie 6
Badge +3
Dag Tjennecv,
Waar staat dit en in welk verband is dit bedoeld?

mvg. Wilfried
In de reactie op mijn vraag. Zie bij lorentzv hierboven
Reputatie 6
Badge +3
Het gemakkelijkste is ons een privébericht te sturen via Facebook of Twitter met een foto van de bon. Je mag ons ook hier een privébericht sturen via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=70225 met de gegevens van de bon en dan breng ik dat ook in orde.

Groetjes,
Lorentz.
beste lorentzv, bedankt voor je support en de wil om mij te helpen. alleen.... als ik op de link klik kom ik op een privebericht met een zekere "brunosmout"; ik kan daar ook geen bijlage toevoegen... en de bon gegevens tja... er staat de naam vd winkel op, een geldigheidsdatum en de waarde van 5 euro, geen nrs of zo. en reageren in een privebericht facebook zal ik proberen maar weet niet of het lukt.
Reputatie 7
Badge +4
Gebruik onderstaande voor MP Px team
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Al lost dit niet direct zijn probleem op om bijlagen te kunnen versturen langs die weg, plus dat hij ook niet direct bij de correcte persoon terecht komt (zal wel daarom zijn dat 'lorentzv' deze link meegestuurd heeft veronderstel ik toch) , al kunnen de proximus medewerkers van het proximus team het ook wel doorsturen naar de bevoegde persoon.
Eigenlijk toch stom dat je in een privébericht geen bijlagen kunt versturen en het wel kan via het forum maar dan ziet ook iedereen mss de gegevens die nodig zijn en best niet gezien worden, dus is dit ook geen oplossing, dan toch mss best via Facebook ...
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat de 1e link (totaal) fout was & wat het probleem bijlagen betreft, dat kan ik alleen maar beamen; misschien dat in 2018 er een beter gebruiksvriendelijker - voor beide partijen (klanten & medewerkers) - platform in gebruik kan worden genomen (fingers crossed)
Kan alleen maar beter worden 🤔 ☺️
bedankt iedereen voor de reacties ik heb gisteren via facebook iets geprobeerd en zal zien wat en of er reactie is... met bijlage.
vandaag reactie gekregen van lorentzv via FB, die zal het in orde brengen. Super bedankt !
ondertussen dus op factuur bedrag terug gestort, bedankt nogmaals !!

Reageer