Beantwoord

Onverwacht probleem...

  • 10 January 2018
  • 20 reacties
  • 613 Bekeken

Badge
sinds maandag krijg ik (regio Bilzen) om de haverklap deze melding.
'reset' heeft het probleem niet opgelost
voor alle duidelijkheid, wifi doet het wel, maar TV en internet (lampje sync knippert op Bbox)
weet er iemand hoe PX de klanten zal verwittigen bij 'definitieve' herstelling van het probleem?
bedankt voor reactie;
linda
icon

Beste antwoord door Jean-PaulS 12 January 2018, 16:32

Bekijk origineel

20 reacties

Badge
Het wordt er helaas niet beter op! Na reset decoder heb ik welgeteld 2 uur kunnen werken. Momenteel geen tv geen internet.
Wie nog?
juist hebben ze in het vrt nieuws gezegd dat er hier en daar nog klanten last zullen ondervinden op gebied van internet en TV
Badge
Beste Martin, hartelijk bedankt voor je reactie. Enig idee hoe prox zal communiceren naar de klant, in mijn geval is dit TROUWE klant sinds (de jaren stillekes!) die naar stilstaand beeld staart BIENVENUE WELKOM. PROXIMUS TV?
Goede avond. Sinds maandagavond heb ik geen mogelijkheid meer om TV te zien. OK, voor een avondje is dat niet erg.
Dinsdagmorgen nog geen TV, en ook email gaat niet,wel,niet,uiteindelijk weer wel. Telefonisch contact lukt niet, want na het keuzemenu komt het in gesprektoontje. De website is sowieso al onbereikbaar... Na talloze keren geprobeerd te hebben om te bellen,kom ik tot de constatatie dat er wel nieuwe zinnetjes in het bandje zitten, maar geen mogelijkheid tot gesprek met de technische dienst. Volgens de radioberichten zijn de problemen bij Proximus grotendeels van de baan en komt er een compensatie voor de klanten die hiervan hinder hebben ondervonden. Via een omweg ben ik dan wel bij de TD geraakt, waar de vriendelijke medewerkster me, zuchtend, vertelde dat het nog allemaal niet opgelost is. Ze raadde me aan om de stekkers e.d. af te koppelen en weer op te starten (waar ik me al bijna twee dagen mee bezig houd). Het is nu 19.00 uur, dus 46 uur na de "kortsluiting in de server", en ik ben nog steeds even ver als maandagavond.
Mijn onderbuurman Proximusklant heeft maandagavond eventjes een stukje van zijn favoriete serie gemist,dus het ligt niet aan de binnenkomende lijnen. Nu heb ik een aantal pertinente vragen:
-wanneer denkt een bedrijf als Proximus dit opgelost te hebben?
-wat zullen de compensaties zijn, als iemand die een uur zonder TV zit al 2 weken gratis gebruik kan maken van een paar boeketten die WIJ alvast niet nodig hebben?
-kan ik me hiervoor tot een levend persoon wenden, die iets te zeggen heeft en me niet hoeft terug te bellen?
Sinds 1980 zijn wij klant bij Proximus (of de voorlopers) en wil toch wel graag een degelijk antwoord!
Beste Martin, hartelijk bedankt voor je reactie. Enig idee hoe prox zal communiceren naar de klant, in mijn geval is dit TROUWE klant sinds (de jaren stillekes!) die naar stilstaand beeld staart BIENVENUE WELKOM. PROXIMUS TV?
Onze klanten zullen rechtstreeks via het TV platform worden geïnformeerd wanneer zij deze gratis toegang kunnen activeren en in principe zou het na 14 dagen automatisch stoppen.
Badge
Vandaag donderdag dag 4 met een ONVERWACHT PROBLEEM.
eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat, gisteren op een moment alles ok leek!, dan heb ik geprobeerd een uitzending in REPLAY te bekijken, en toen ging het mis.....sindsdien geen tv geen internet meer! Ik zou graag geïnformeerd worden over het ONVERWACHT PROBLEEM. Via welke weg kan een trouwe klant (sinds de jaren stillekes!) samen met kildrummy zijn we al met 2, de reëele stand van zaken bekomen. Ik ben niet op Facebook. Communicatie is zeer belangrijk in deze. Gisteren tv gekeken bij de de buren (Telenet) thuis wordt er gesproken om over te schakelen naar Telenet! Ik heb daar geen zin in, de rest van de familie wel! Dus Proximus help.........
Fijne dag ik kijk uit naar een concreet en constructief bericht.
Linda
In afwachting van een reactie van iemand van proximus zou je het volgende kunnen proberen :
-eerst decoder stroomloos zetten (schakelaar achteraan of netstekker even uittrekken)
- de bbox resetten >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
- als de bbox volledig opgestart is en het DSL lampje continu blijft branden dan
- decoder resetten >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Badge
Beste Martin, ik heb decoder en modem meermaals reset uitgevoerd (cf video van proximus) en dit sinds maandag jl. helaas.....ondertussen is de procedure gekend evenzo voor de andere huisgenoten! Ik durf hopen op concrete informatie vanuit proximus. Toch bedankt voor de feedback. Vriendelijke groet
Linda
Goede morgen. Tegen beter weten in heb ik vandaag de TV nog eens proberen aan te zetten. Voor alle zekerheid eerst alle stekkers nog eens uit-en ingedaan. Resultaat nul. Ondertussen ben ik het wel een beetje beu aan het worden. De enige "persoon" die hier reageert is een Martin, zonder meer,maar een Proximus medewerker is nergens te bespeuren. Dat er problemen zijn,daar heb ik alle begrip voor. Dat het niet van een leien dakje loopt om alles weer vlot te laten lopen,ook. Waar ik niet tegen kan is dat je al klant gewoon wordt genegeerd. Proximus is een telecom bedrijf, telecom betekent communicatie over lange afstanden, maar zelfs communicatie dichtbij lukt niet. Als de woordvoerder van Proximus zich in een debat bij "de zevende dag" zou durven laten zien,denk ik niet dat hij zich hieruit kan lullen. Nu, na 60 uur, wil ik toch wel een antwoord.... Linda, sterkte.
Gisteren heb ik een mailtje naar de VRT gestuurd met de vraag of het nieuws over de problemen met Proximus wel gecheckt wordt. Ik krijg nu, enkele minuten geleden, het antwoord. De problemen bij Proximus zijn van de baan. U kunt contact opnemen met hun klantendienst....
Staatsbedrijven onder elkaar?
Reputatie 7
Badge +3
Dag Kildrummy, kan u via onderstaande link u klantgegevens doorgeven? Dan kijk ik dit graag voor u na. Groeten Els



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Badge
...PROXIMUS HEEFT MEEST KWALITATIEVE DEKKINGSGEBIED....GENIET VAN ONZE DIENSTVERLENING 7 OP 7
tekst kan je terugvinden op het net.
Mijn huisgenoten zijn in d meerderheid en hebben beslist over te stappen naar Telenet, mocht het 'onverwacht probleem ' vandaag niet opgelost worden. Mijn baas neemt contact met proximus, ik werk van thuis uit, dus ik ben technisch werkloos sinds 4 dagen. @ proximus: ik verwijs naar jullie slogan hierboven: "genieten" is er
NIET bij. Graag communiceren met spoed. Hierbij mijn klantnummer 474473329
@kildrummy, ik denk dat vrt de E313 bedoeld, daar is het probleem bijna opgelost....van de baan. 😉
Badge
Beste Els, ik heb een pb verstuurd, tenminste als het systeem dit toeliet. Hopelijk wordt de lijn nagekeken. Bedankt voor feedback. Vriendelijke groet Linda
Badge
Hallo, gisteren vernomen dat een nwe bbox verstuurd wordt, ik zal een sms ontvangen bij aflevering Ups-punt. Momenteel heb ik bbox 2, ik vermoed dat bbox 3 onderweg is. Heb er geen idee van hoe nwe modem te installeren, hopelijk worden instructies meegeleverd. Ik probeer mijn pc met draadloos te verbinden, lukt niet. Ik lees VERBONDEN met bbox. En dan bij surfen krijg ik de melding GEEN INTERNETTOEGANG!
Ondertussen heeft partner Telenet gecontacteerd. Ik hoop alsnog op beterschap! Vriendelijke groet en voor nu fijn weekend! Linda
Reputatie 6
Badge +2
Goede morgen. Tegen beter weten in heb ik vandaag de TV nog eens proberen aan te zetten. Voor alle zekerheid eerst alle stekkers nog eens uit-en ingedaan. Resultaat nul. Ondertussen ben ik het wel een beetje beu aan het worden. De enige "persoon" die hier reageert is een Martin, zonder meer,maar een Proximus medewerker is nergens te bespeuren. Dat er problemen zijn,daar heb ik alle begrip voor. Dat het niet van een leien dakje loopt om alles weer vlot te laten lopen,ook. Waar ik niet tegen kan is dat je al klant gewoon wordt genegeerd. Proximus is een telecom bedrijf, telecom betekent communicatie over lange afstanden, maar zelfs communicatie dichtbij lukt niet. Als de woordvoerder van Proximus zich in een debat bij "de zevende dag" zou durven laten zien,denk ik niet dat hij zich hieruit kan lullen. Nu, na 60 uur, wil ik toch wel een antwoord.... Linda, sterkte.

Inderdaad, Geen reactie op geen enkel Topic van Proximus. En inderdaad je verneemt zaken via het nieuws, als je ontvangst hebt tenminste en de boel niet plat ligt. Ik heb daarnet nog maar eens ingebeld en heb hen gezegd dat ik nu alleen maar kon hopen dat de verschrikkelijke aanslepende problemen die ik had al voor de panne ( facturatie, ongevraagde aanpassingen ... ect ) nu eindelijk zouden mogen normaliseren. Mijn puntensaldo klopt niet, maar ik heb geen energie meer om hier over te beginnen, mijn opnames zijn weg, mijn facturatie was de hel en had ik zelf niet gekeken op MyProximus ik had nu een telefoonrekening die ik nooit zou kunnen betalen. Pffff
Reputatie 7
Badge +4
Dag Linda, je moet de nieuwe bbox gewoon op dezelfde manier aansluiten als de huidige bbox. Enkel je wifi wachtwoord en draadloze netwerk naam gaan anders zijn. Je vind deze gegevens op een label op de nieuwe bbox. Mocht je toch problemen hebben, laat het ons maar weten. MVG, Wim
Badge
Hallo, zojuist nwe modem b box 3 geïnstalleerd EN eureka, alles werkt zoals voorheen. enkel begrijp ik niet waar en wanneer ik de bijgeleverde wifi codes moet ingeven. op mijn gsm werkt wifi.🤔
Reputatie 6
Badge +4
Je bent waarschijnlijk verbonden via (Auto)FON. Thuis terplekke kan je beter naar het nieuwe netwerk zoeken en met die gegevens connecteren. Meer info vind je hier

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_global_install/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/wifi-praktische-gids.html Groeten Jean-Paul
Badge
dit is mijn situatie: PC desktop kan zowel draadloos als vast verbonden, momenteel is deze dus vast en lees ik : verbonden met B-box enz... ik moet wel zeggen dat er nog steeds verbonden met bbox 2 staat alhoewel ik de pc gestart heb NA aansluiten modem en tv!
op de laptop ben ik blijkbaar verbonden met 1 van de bijgeleverde code (alhoewel ik die niet heb ingegeven) door op knopje op modem te drukken! nu heb ik een ander probleem, op die laptop met Win 7 kan ik geen e-mail ontvangen (outlook 2010) men vraagt steeds gegevens te bevestigen, het lukt niet, melding 'verbinding met server werd verbroken' en dat is een spijtige zaak. ik probeer er zelf nog wat aan te doen....
Reputatie 7
Badge +4
Linda, best nog even in de accountinstellingen opnieuw je login en paswoord invoeren van je emailadres. Groetjes, Charlotte

Reageer