Hallo,
Mijn 3 PLC adapters zijn 5 jaar oud. Sinds mei kan ik regelmatig geen opnames bekijken, ook niet na een reset van de decoder. Ongeveer twee maanden geleden heb ik volgens de door proximus beschreven procedure mijn PLC adapters gereset. De eerste week waren er weinig problemen om opnames te bekijken, maar na 1 week blokkeerde alles weer volledig (ook na een reset van de decoder). Sinds ik mijn PLC adapters heb gereset (het zijn er nog oude van Belgacom met 3 verklikkerlichtjes) brandt het dLAN lampje met het huisje (het middelste lampje) op alle 3 PLC adapters 90% van de tijd rood. (Alhoewel dat het configureren wel gelukt was, en alle lampjes toen groen brandden).
Ik denk dat mijn PLC adapters hun beste tijd gehad hebben, en dat nieuwe adapters mijn probleem wel zullen kunnen oplossen, denken jullie ook niet?
Is het mogelijk om nieuwe adapters in een proximus verkooppunt te gaan kopen, of moet hiervoor altijd een technieker aan huis komen?
Alvast bedankt!
Bladzijde 1 / 1
Dit kun je zelf wel
Ter info:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
Ter info:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
Is het mogelijk om nieuwe adapters in een proximus verkooppunt te gaan kopen, of moet hiervoor altijd een technieker aan huis komen?
Alvast bedankt!
Ter info:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
Inderdaad dat kun je zelf maar een grote maar! dat wil niet zeggen dat je er dan voor 100% kan van uitgaan dat je problemen zullen opgelost zijn!
Het beste zou zijn dat je deze in een proximus winkel zou kunnen gaan kopen en daar kunt afspreken of je ze eventueel kunt inruilen in geval het weer niet goed werkt, of moogt omruilen voor hun wifi-bridge die beter kan werken, maar ook in geval de afstand tussen bbox3 en je wifi-bridge die bij de decoder komt te staan niet te groot is (dus voldoende ontvangst is van wifi signaal waarmee ze werken), dus het is bij zo'n draadloze oplossingen van eerst een tijdje uitproberen en dan zien of het wel goed werkt!
Opmerking: best ook eerst eens vragen aan proximus of je ze nog altijd in een proximus winkel kunt kopen want dit durven ze soms wel eens veranderen, zoals de decoder en bbox die ze ook niet meer in een proximus winkel hebben.
je kan dit eventueel eerst vragen door te bellen naar helpdesk 0800 22 800 of door hier privébericht te sturen of via proximus op twitter of Facebook.
Hoi Griet! Je kan deze inderdaad zelf aankopen! Meer info :https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html Groetjes, Cindy
Hallo CindyD,
Ik veronderstel toch dat ze ook nog altijd te koop zijn in de Proximus centers?
Mvg, Martin.
Ik veronderstel toch dat ze ook nog altijd te koop zijn in de Proximus centers?
Mvg, Martin.
@M_016 @Martin @CindyD Bedankt voor jullie reactie!
@Martin Bedankt voor de gedetailleerde uitleg 🙂
Mvg, Griet
@Martin Bedankt voor de gedetailleerde uitleg 🙂
Mvg, Griet
Hoi Martin! Absoluut 😉 Groetjes, Cindy
Hallo,
Ik heb nieuwe PLC adapters gekocht (de PLC adapters met Wi-Fi Extender). Ik heb de eerste en tweede stap in de procedure beschreven op https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_install/particulieren/welkom-bij-support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-plc-wifi-bridge/installatie-van-de-plc-adapter-wi-fi-extender.html gevolgd. Het 'home' knopje blijft echter rood branden. Er is 1 zin in de uitleg onder 2 (Synchroniseer de Wi-Fi Extender) punt 1 die niet goed uitgelegd staat. Namelijk: "Opgelet: indien u reeds een PLC installatie had vóór de aankoop van uw Wi-Fi Extender, druk dan kort op de knop die zich bevindt vlak onder of boven de PLC adapter". Kan iemand mij uitleggen over welke knop ze het hier hebben?? Ik had een PLC installatie van Belgacom (5 jaar oud, met 3 verklikkerslichtjes), en mijn modem is een Bbox 3.
Alvast bedankt!
Ik heb nieuwe PLC adapters gekocht (de PLC adapters met Wi-Fi Extender). Ik heb de eerste en tweede stap in de procedure beschreven op https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_install/particulieren/welkom-bij-support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-plc-wifi-bridge/installatie-van-de-plc-adapter-wi-fi-extender.html gevolgd. Het 'home' knopje blijft echter rood branden. Er is 1 zin in de uitleg onder 2 (Synchroniseer de Wi-Fi Extender) punt 1 die niet goed uitgelegd staat. Namelijk: "Opgelet: indien u reeds een PLC installatie had vóór de aankoop van uw Wi-Fi Extender, druk dan kort op de knop die zich bevindt vlak onder of boven de PLC adapter". Kan iemand mij uitleggen over welke knop ze het hier hebben?? Ik had een PLC installatie van Belgacom (5 jaar oud, met 3 verklikkerslichtjes), en mijn modem is een Bbox 3.
Alvast bedankt!
PS: de nieuwe "plc adapter + plc wifi extender combinatie" moet je niet koppelen aan je bestaande oude plc adapters
Want als je dat doet heb je alleen de "plc wifi extender nodig"
Want als je dat doet heb je alleen de "plc wifi extender nodig"
Ok, ik heb echt alles gedaan volgens de beschreven procedures die ook uitgelegd zijn in de video's. Het lampje van de PLC-adapter (degene die verbonden is met de Bbox 3) brandde in het begin heel even wit, maar dat veranderde naar rood van zodra ik de Wi-Fi Extender op deze manier https://www.youtube.com/watch?v=4mFSCCmbtz8 wou afstemmen. Zowel de Bbox 3 als de Wi-Fi Extender reageren op een normale manier, maar de PLC-adapter blijft rood flikkeren. Vervolgens heb ik dan zowel de Wi-Fi Extender als de PLC-adapter gereset volgens https://www.youtube.com/watch?v=m6cAd-d9U4Q ; ook dan blijft de PLC adapter rood flikkeren, terwijl de Wi-Fi Extender wel normaal reageert. Ook al heeft het niet veel zin om dan nog de PLC adapter en de Wi-Fi Extender te synchroniseren aangezien de PLC adapter rood brandt, toch heb ik nog geprobeerd om dit te doen op deze manier: https://www.youtube.com/watch?v=2uplXU_N8wk , maar ook dan blijft de PLC adapter rood flikkeren, terwijl de Wi-Fi Extender wel op een normale manier probeert te zoeken om te synchroniseren. Dit lukt uiteraard niet aangezien de PLC adapter rood blijft. Ik heb deze procedure enkele keren geprobeerd en de exacte volgorde die in de video's wordt beschreven gevolgd, en toch blijft de PLC adapter rood branden. Kan iemand mij hiermee helpen alsjeblieft? Want ik zit echt met de handen in het haar. De miserie met mijn oude adapters is begonnen sinds april 2017, en zolang heb ik betaald voor een decoder die zo goed als niks meer kan afspelen. (De decoder is niet stuk, want als ik hem beneden via de kabel die rechtstreeks verbonden is met de Bbox 3 aansluit, werkt hij perfect). Het heeft me al veel energie gekost, en ik zou dit probleem nu toch wel graag eens kunnen oplossen.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Ter bijkomende info: kijk eens of je aan deze uitleg iets hebt >
http://bgctv.skynetblogs.be/#Configureer-je-PLC-Adapter-Wifi-Extender
http://bgctv.skynetblogs.be/#Configureer-je-PLC-Adapter-Wifi-Extender
Dag Griet,
Staan de plc adapters ver van elkaar wanneer je dit allemaal doet? Het beste om ze in te stellen is ze op elkaar aan te sluiten, dan kunnen ze goed met elkaar communiceren. Heb je ook al eens een andere netwerkkabel geprobeerd tussen de bbox en de plc adapter? Misschien is het een slechte kabel en krijgt je plc daardoor geen goed signaal.
Groeten
Staan de plc adapters ver van elkaar wanneer je dit allemaal doet? Het beste om ze in te stellen is ze op elkaar aan te sluiten, dan kunnen ze goed met elkaar communiceren. Heb je ook al eens een andere netwerkkabel geprobeerd tussen de bbox en de plc adapter? Misschien is het een slechte kabel en krijgt je plc daardoor geen goed signaal.
Groeten
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.