Mijn verlanglijstje voor Proximus TV in 2018

  • 31 December 2017
  • 11 reacties
  • 886 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
Mijn verlanglijstje voor Proximus TV:
1. snelle, evenwaardige invulling voor de Nederlandstalige Entertainment Channel bundel naar evenveel zenders als de Franstalige bundel, ofwel een drastische prijsdaling van deze bundel tot er vervanging is.
2. twee-kanaal geluidspoor op onder andere arte en TF1 en alle andere zenders die dit aanbieden. Het feit dat die op France 2 en 3 zijn toegevoegd met de HD versies van de zenders, heeft er voor gezorgd dat we al vakereen film konden meepikken.
3. TV5 Monde Europe toevoegen aan het aanbod: deze Franstalige zender biedt een groot deel van de programma's aan met Nederlandse ondertitels. Desnoods toevoegen aan de Entertainment Channel bundel
4. AMC en action in HD versie doorgeven: zou een sterke verbetering zijn van deze filmzender
5. de uitrol van de nieuwe V6 decoder die 4K mogelijk maakt en het toevoegen van youtube. Hopelijk ook Dailymotion
6. een app waar je zelf bepaalde internetstreams kan aan toevoegen, bvb. van internationale nieuwszenders

Benieuwd naar de wensen van de andere forumleden.

11 reacties

TUI: De Duitse publieke omroep ZDF denkt dat het mogelijk is om voor 2022 in Ultra HD via onder meer de satelliet uit te gaan zenden.
ZDF 4K moet ook via vaste netwerken in Duitsland beschikbaar komen.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/zdf-wil-in-ultra-hd-via-satelliet-gaan-uitzenden/
Reputatie 7
Badge +2
Be TV heeft een daling van 16% in zijn abonneebestand gezien sinds ze in 2016 het sportaanbod hebben overgeheveld naar de VOO sportzenders. Dat zal ongetwijfeld de reden zijn dat er een toenadering is gekomen tussen PX en Be TV (eigendom van Publifin, die ook eigenaar is van VOO).

Hiermee is ook de HBO catalogus bij PX te bekijken in originele versie, niet in het Nederlands ondertiteld weliswaar. Voor mij is dat zeker interessant, want ik woon niet in TN gebied.

Ik zie TN niet tot een deal komen met PX om hun Play More aanbod via PX aan te bieden. Nu kan je enkel OTT het premium sportaanbod van TN afnemen. Mocht TN dat ook OTT aanbieden voor hun film - en seriezenders, dan ben ik koper.

Dus ik begrijp dat PX deze deal afsluit. Ik begrijp evengoed de frustratie dat er nog steeds te weinig HD zenders zijn en
dat er weinig Nederlandse ondertitelde zenders zijn.
Reputatie 7
Badge +1
In de inspecteur op Radio 2 zijn de CEO van PX dat ze af wil van het Franstalig imago hier in Vlaanderen. Maar wat gebeurd er nu PX zet BE tv in maart op haar decoder, een tegenhanger in het Frans van TN Nederlandstalige Play More.
http://trends.knack.be/economie/bedrijven/proximus-zet-be-tv-op-zijn-decoder/article-normal-965627.html
Als men vraagt wanneer BBC, ZDF en ARD in HD gaan weet men dit niet. Nog even en dan hebben de Franstalige zenders hier in Vlaanderen nog meer de overhand. Over geloof waardigheid van de CEO van PX zullen we maar niet meer spreken.
Reputatie 4
Badge +1
Wat ik nog zou willen toevoegen is meer zenders in de Proximus TV app.
Zenders zoals FOX zouden er toch moeten zijn.
Enkel dan kun je opnames van FOX in de Proximus TV app afspelen.

Mvg Ambionix
Reputatie 2
Voor mij
BBC 1 en 2 in HD.
ARD en ZDF in HD.
Eurosport 1 HD FR en NLin het basispakket
AMC HD
FRANCE O HD
STINGRAY I CONCERT HD
Reputatie 2
Badge
Verlanglijstje ziet er voor mij als volgt uit :
1. verder uitbreiden van de HD zenders.
2. replay functie verlengen van 36 uur naar 1 week terug in de tijd.
3. een app toevoegen om de vrij toegankelijke internet tv zenders te kunnen bekijken (vergelijkbaar met de radioapp die nu reeds aanwezig is)
Reputatie 7
Badge +1

Voor mij BBC 1 en 2 in HD. ARD en ZDF in HD. Eurosport 1 HD in het basispakket, dit ivm Olympische winterspelen.
TV5 Monde staat toch in het basispakket, kanaal 247, of is dit niet hetzelfde als TV5 Monde Europe. Deze zonder wordt in Nederland in het basispakket en automatisch met Nederlandse ondertiteling aangeboden bij Ziggo, KPN etc.

Proximus geeft TV5 Monde France Belgique Suisse door en niet TV5 Monde Europe. In Nederlands geven ze die laatste door. Al vaker op hotel gezien en zeker de films zijn bijna altijd met Nederlandse ondertitels. Ook een paar series en documentaires. Het is niet omdat niet alles ondertiteld is, dat het geen mooie toevoeging zou zijn.

Dan kan PX deze toch in TV5 Monde Europe wijzigen. CEO van PX zegde pas geleden nog dat PX meer Vlaams moet tonen. Dan is dit de eerste gelegenheid om dit te tonen. Franse zender met Nederlandse ondertiteling wat wil je nog meer.
Reputatie 6
Badge +3
Alles is full HD - SD is immers zo voorbijgestreefd.
Reputatie 7
Badge +2


Voor mij BBC 1 en 2 in HD. ARD en ZDF in HD. Eurosport 1 HD in het basispakket, dit ivm Olympische winterspelen.
TV5 Monde staat toch in het basispakket, kanaal 247, of is dit niet hetzelfde als TV5 Monde Europe. Deze zonder wordt in Nederland in het basispakket en automatisch met Nederlandse ondertiteling aangeboden bij Ziggo, KPN etc.

Proximus geeft TV5 Monde France Belgique Suisse door en niet TV5 Monde Europe. In Nederland geven ze die laatste door. Al vaker op hotel gezien en zeker de films zijn bijna altijd met Nederlandse ondertitels. Ook een paar series en documentaires. Het is niet omdat niet alles ondertiteld is, dat het geen mooie toevoeging zou zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Voor mij BBC 1 en 2 in HD. ARD en ZDF in HD. Eurosport 1 HD in het basispakket, dit ivm Olympische winterspelen.
TV5 Monde staat toch in het basispakket, kanaal 247, of is dit niet hetzelfde als TV5 Monde Europe. Deze zonder wordt in Nederland in het basispakket en automatisch met Nederlandse ondertiteling aangeboden bij Ziggo, KPN etc.
Reputatie 3
Badge +1
'een groot deel' is misschien overdreven.
http://europe.tv5monde.com/nl/programmas/programmering

Reageer