Vraag

LG tv wil niet opstarten

  • 9 January 2018
  • 15 reacties
  • 5320 Bekeken

Het is nu 9 januari 18 om 20u02 en kan mijn tv niet opstarten. Ik kan hem enkel uit en aan zetten en telkens zie ik hetzelfde scherm terugkeren namelijk eerst het logo van LG dan webOS en daarnq gekleurde bolletjes die ronddraaien en dat blijft maar duren en krijg geen connectie. Ik heb al verschillende malen geprobeerd om alles te resetten door middel van de stekker eruit te trekken alsook de b box uit en aan te zetten en de modem ook. Niets helpt! We zijn nog maar sedert 3 januari 18 aangesloten bij Proximus en is een gloednieuwe tv van de eindejaarsaktie. Ik weet geen raad meer en heb alles al geprobeerd. Is mijn tv nu stuk ? Of is er iets anders aan de hand ? Wat kan ik doen? Gisteren kon ik nog tv kijken mits geen Netflix alsook enkele zenders waaronder een.

15 reacties

als je een andere HDMI bron hebt en die je eventueel kunt aansluiten aan de TV, werkt die dan normaal, want mss komt er niks uit je decoder?
Neen kabels zelfs nooit gewisseld maar nu wel geprobeerd maar geen effect. Geraak niet in mijn tv menu dus zeker niet in mijn Proximus menu. Alle lichtjes van b box branden alleen tv zelf wil niet verder gaan naar menu en blijft haperen op die gekleurde bolletjes ( even wachten icoon).
maar brander er lichtjes op je decoder als je bv een HD zenderkanaal kiest zou het lichtje ook van HD moeten branden op de decoder.
Reputatie 4
Badge +1
Mogelijk staat in de algemene setup van je TV de optie AAN om op internet te gaan. Die bewegende figuur duidt in alle geval op "wacten opiets " (verbinding met internet), en het kan zijn dat die niet kan gemaakt worden omdat er iets vasthangt,(door storing in de prox-verbinding bvb) dus :
modem (BBox3 ?) spanning af en terug laten opstarten na 12 seconden (zet TV terwijl ook AF), nadien, als BBox terug volledig is opgestart (alle lichtjes erop branden VAST vooraan) zou je tv automatisch terug een IP moeten krijgen en kan je de TV zijn "smart-tv" functies gebruiken (zoals rechtstreeks op internet surfen en bepaalde dingen bekijken.
Normaar staat die optie van internet-verbinden aan, omdat TV regelmatig zoekt naar software -updates voor de TV zelf (dat is niet uniek voor LG..., Philips heeft dat ook) Maar je kan dus die optie UIT zetten in de software TV instellingen (met de afstandbediening van je TV ! in te stellen, via de decoder van Prox. kan dit niet !!!), DOEN als je geen tv -internet functies wil, maar enkel de Proximus TV via decoder. Dan heeft de TV geen internet nodig.
Als er spontaan een verbinding komt is er dus nooit een probleem, maar als op een of andere wijze er iets heeft gehaperd, werkt die automatische inlog op je modem niet (Als je ook internet hebt, kan je inloggen op je modem (192.168.1.1 en paswoord (dat opde modem staat) gebuiken, en dan kan je zien of TV actief ingelogd is of niet.
Hele boterham, maar voor mpijn part zit het dus in de TV zijn internet-verbinding (naast de kabel HDMI naar dde decoder)
Je internet voor (smartt-)TV kan via UTP kabel in TV (Niet de HDMI naar decoder dus), of als die niet erin zit, gewoonlijk draadloos (verbinding met Prox-auto-fon of prox -fon. Bij mij dus draadloos)
Heb zelfs geprobeerd om enkel de tv van stroom te voorzien en geen enkele andere kabel er in (zelfs geen Hdmi kabel) en zelfs dan nog geeft die hetzelfde probleem. Dus ik denk eerder dat het aan het besturingssysteem webOS ligt die ook de tv functies mogelijk maakt zodat je dan pas via de b box connectie kunt krijgen met Proximus tv. Verder geraak ik echt niet.
maar je tv moet toch ook kunnen werken zonder internetsignaal en als je bv een HDMI ingang kiest in je tv menu waar je bv een andere bron op aansluit zou dit toch moeten werken (bv de HDMI uitgang van een pc/laptop .....
Ik geraak niet in mijn tv menu dus kan ik ook niks selecteren hè. Dat is wat ik heel de tijd probeer duidelijk te maken. Ik zou willen weten of ik mijn tv zelf kan rebooten maar weet niet of dit lukt. Lees mijn eerste mail terug dan zie je hoe ver ik geraak op mijn scherm. Niet ver dus. 3 beelden, nl. LG, webOS en dat wacht icoontje.
Reputatie 4
Badge +1
Zelfs zonder decoder aangesloten zal je TV (draadloos=WIFI) proberen internet te verbinden (is standaard zo ingesteld ook bij mij !i!)
dus zolang je BBox de verbinding niet maakt zal je TV zeeer lang (is er wel een time-out op ?) proberen te connecteren met je modem !
zet dus je modem UIT (220 V eraf of schakelaar achteraan uitzetten)zodat je TV geen WIFI signaal krijgt, en zal dan wel doorstarten to tnormaal TV scherm of beeld met "geen signaal " en achtergrondfoto's die wisselen
Zet je TV dus aan met uitgezetten Bbox ! (en en - passant is die dan ook gereset ) trouwens die "web-OS" duidt zeer duidelijk op een poging om met internet te verbinden)
Je moet hiervoor de bbox niet uitzetten gewoon de internet utp kabel los leggen van je tv en de decoder aangesloten laten op tv zodat je dan kunt zien welk beeld je krijgt.
Reputatie 4
Badge +1
Sorry Martin, ik heb toch duidelijk uitgelegd dat die verbinding standaard (bij uit doos halen van een LG) opWIFI (proximus_FON) staat, dus inlog zonder paswoord. Trouwens wie zegt dat topic starter een UTP kabel gebruikt naar zijn TV ???, maar zelfs dan zal die zijn bbox moeten resetten vermits die "hangt" voor de bestaande gekende client (TV)
ja dan had ik er inderdaad bij moeten zetten indien met wifi verbonden zet eens de wifi uit op je bbox en dan kun je de melding zien op de tv wat er eventueel misloopt
Het is trouwens niet gezegd dat het door afzetten van zijn bbox het terug in orde komt aangezien het hier al enkele keren duidelijk naar boven gekomen is op het forum, met die perikelen van de stroompanne bij proximus.

Nog een vraag in dit verband: Als je nu wel de tv verbindt met utp aan de bbox kan de tv dan nog kiezen voor wifi ?
Reputatie 4
Badge +1
Martin, een LG is standaard op WIFI gezet (uit de doos optie) om via UTP te verbinden moet je in de menu van de TV specifiek op verbindingen met inernet kiezen voor "via UTP connector". de TV kiest niet automatisch,
Vraag is trouwens: werkt zijn internet nog normaal ?, meer nog Gebruikt hij wel internet buiten wat hij op TV kan ?
en wat is er toch simpeler als de 220 volt even van de modem te halen ???, dat is toch geen ramp (duurt wel een tiental minuten voor dat die volledig herstart is, duurt zelfs al makkelijk 3 minuten voor die eraan (zichtbaar) begint !
Nee dat is uiteraard geen ramp, volgens mij werkt internet niet normaal net zoals bij velen het geval was, maar ik dacht om eventueel dan te kunnen zien wat voor foutmelding hij dan krijgt op het TV scherm, maar ok dan kan hij maar de modem spanningsloos zetten zoals jij aangegeven hebt en ik laat het je verder afwerken met TS dan.
Reputatie 4
Badge +1
...en nog even "ten overvloede"..
De TV uitzetten en aanzetten dient te gebeuren door de TV minstens 10 minuten met uitgetrokken 220Volt stekker te laten en dan terug op te starten, want "waar hij mee bezig was" zit in geheugen, en blijft daarin, ook bij afzetten met afstandbediening en zelfs met de knopjes op de TV zelf. dus 220Volt stekker uittrekken en minstens 10 minuten wachten en dan de 220 er terug op en opzetten.
In die tijd heb je de modem ook al laten heropstarten ...
Reputatie 6
Badge +3
Chris
Het is als ik het lees de TV zelf die niet meer werkt?

Heeft niets te maken met wifi denk ik dan.
Je kan niet meer in de menu van de TV zelf (home knop op afstandsbediening)

Volgens mij is de tv dan gewoon defect.

Als je wél nog in menu van de TV kan, dan raad ik aan om de tv naar fabrieksinstelling terug te zetten. Android kan immers na een tijdje vastlopen..

Nota:, over wifi:, proximusfon mag je niet gebruiken op tv maar wifi met passwoord.
Fon werkt immers volgens mi niet op een tv want ook voor Fon moet je inloggen en de procedure voor Fon is niet voorzien op Android tv

Reageer