Internet sinds deze nacht trager geworden...

  • 10 September 2017
  • 38 reacties
  • 1452 Bekeken

Reputatie 2
Badge
hoi,

sinds deze nacht is mijn internet snelheid kwasi gehalveerd.

de dag ervoor haalde ik snelheden van max ± 90 Mbps download en ± 15 Mbps upload, deze snelheden waren al meer dan een jaar hetzelfde sinds deze nacht...

nu haal ik zo'n 45 Mbps download en met moeite 10 Mbps upload.

ik heb ook gemerkt dat myproximus niet beschikbaar is wegen werken,
kan het daar aan liggen ?

hopelijk komt mijn normale snelheid terug.
kan dit even nagekeken worden aub ?

Mvg.

38 reacties

Dit kan ook een 14 tal dagen duren.... en het is inderdaad een automatisch systeem, moest het echter veel te lang duren, kun je dit ook zelf triggeren door een Automatische lijntest te laten opstarten door te bellen naar het nummer 0800 22 424.
Maar dit doe je best ook niet te vroeg of te frequent achtereen of anders bereik je het omgekeerde effect dat het de DLM procedure vertraagd, dus best wat geduld hebben.
Reputatie 2
Badge
bedankt voor de info, dat het een week kan duren wist ik, vorige keer was dit zelfs 10 dagen, maar nu als ik het goed heb hoeft er niets gedaan te worden ? dit gebeurt sowieso automatisch dan ?

Mvg.
Reputatie 7
Badge +4
Klopt helemaal, Martin.
Ter info: Na het plaatsen van een nieuwe modem is het normaal dat je op het basisprofiel valt en de DLM je lijn opnieuw evalueert het kan gemakkelijk een week duren voor je op een hogere snelheid komt.
Reputatie 2
Badge
hoi, dit is misschien een oude thread, maar zou het mogelijk zijn om nog eens de DLM op mijn lijn uit te voeren of resetten ?

ik heb namelijk een nieuwe bbox3 moeten aanvragen aan proximus, mijn oude is kapot door een blikseminslag in mijn straat vorige vrijdag geweest, m'n lijn met de nieuwe modem staat nu terug op 50/15,
ik weet dat mijn lijn makkelijk 100/15 aankan zoals ik al jaren voorheen had.

dankjewel alvast,
Mvg,
Tim
Reputatie 7
Badge +4
Jan_0146 helaas kunnen wij dit zelf niet zeggen. Dit loopt automatisch door via het DLM computer systeem. Groeten, Charlotte
Had je nu iets meer overschot gehad op je max bitrate dan had de kans groot geweest.
Stuur anders best een privébericht ( ⏩ via deze link ) met je vraag al hier totaal geen reactie moest komen.



@RobrechtB,

Intussen al enige tijd op profiel 85/20 terecht gekomen.
Zit er nog ruimte op lijn om naar 100/20 te gaan met deze waardes?
Alvast bedankt.

Jan
Zou nog eventueel kunnen volgens mij, maar 100% is dit natuurlijk niet en ook nooit zeker dat de DLM dit zal blijven toekennen als hij het toegekend heeft.
Ik zou de resultaten en je vraag eens op userbase.be/forum zetten, daar zitten er echt die heel veel ervaring hebben hiermee en op de draad volgen.
Badge +4
Wel ja een verhoging zit er nog in, ik heb ongeveer identiek dezelfde waarden als jou en ik sta al meer dan één jaar
op 100Mbps, als het lukt plaats ik ook even een screenshot. (ene van paar weken geleden wel)
Dus nog even geduld hebben zeker, moet nog lukken.
PS: Wel raar dat jij maar 15 upload hebt/krijgt ? heb je eigenlijk al eens volledig uw modem herstart ? want ik zie dat uw modem al 52 dagen up is in de screenshot.



Zit een eventuele verhoging naar 100 er nog in?
iemand enig idee?
Dat kan inderdaad soms direct maar het kan ook zijn dat je twee weken moet wachten en in het ergste geval als om één of ander reden de lijn daardoor niet meer betrouwbaar wordt geacht door de DLM, je deze verhoging niet krijgt.
Mijn profiel van 50/10 is intussen ook weer gestegen naar 85/15.
Eens het nummer 0800/22 424 gebeld maar geen verdere verhoging gekregen.
Krijgt men direct nog een verhoging als men naar dit nummer belt of duurt dit nog een tijdje?
dat ziet er inderdaad weer heel goed uit en hopelijk kan de DLM het zo laten nu.
Reputatie 2
Badge
de snelheid is er terug, inderdaad na ongeveer 10 dagen had ik de snelheidsverhoging, weliswaar niet op 100Mbps, maar op
85Mbps dacht ik, op een speedtest was dit ongeveer 77Mbps.

nu vandaag heb ik op het nummer 0800 22 424 nog eens een test laten doen en het resultaat was van 85 naar 100, of ongeveer 91Mbps op een speedtest



dankjewel Proximus
0800 22 424 triggert de DLM maar begint niet van nul met zijn analyse en daarom kan dan ook een stijging er vlugger komen, dat is toch wat er iemand vroeger eens aan mijn vader uitgelegd heeft
Reputatie 7
Badge +4
Voor jou heb ik dit al gedaan maar nee dit is iets anders als wat er gebeurt als je naar de 0800 22424 belt. Hier heb ik een reset gedaan van je DLM profiel zodat deze alle testen en metingen terug gaat uitvoeren.
Reputatie 2
Badge
die evaluatie process gebeurt dat ook al je belt naar 0800 22 424 ?

anders mag dit voor mij ook eens gedaan worden als het mogelijk is
klantnummer: 614895910

danku.
Badge +4
Ja denk ook dat het dan te weinig invloed heeft als het maar 10 is, om de waarden iets stabiel te krijgen.
Te kleine stappen zal voor de DLM niet doenbaar zijn, dit onderscheid in verbetering zal hij niet kunnen maken want uit zijn eigen fluctueren de metingen al even veel , dan een verschil van bijna 10 mbps bijvoorbeeld.
Badge +4
Het zou misschien handiger zijn moesten het stapjes van 5 of 10 Mbps zijn, indien bvb 100 teveel is dat die zakt naar 95 of 90, maar het is van 100 meteen terug naar 85.... of omgekeerd.
en zelf al kan de DLM je positief evalueren om op 100/20 over te schakelen dan nog kan je tijd nadien weer door de DLM naar lagere DLM snelheden terug gefloten worden, dat is nu waarvoor Dynamisch staat
in DLM = Dynamisch Line Managemant
Reputatie 7
Badge +4
Dat kan ik je niet zeggen. Het is een automatisch computer systeem dat de snelheid bepaalt. Voor dat het is doorgelopen kan ik je niet zeggen wat het gaat instellen.
Ok zal deze uiteindelijk terug stijgen naar 85/20 na deze periode?
Of zit er eventueel ook 100/20 in aangezien er een update is geweest van de firmware?
Reputatie 7
Badge +4
Jan, ik heb dit voor jou ook herstart maar hierdoor zal je lijn wel weer op 50 staan. Nu gaat het systeem voor de volgende 2 weken testen uitvoeren.

Reageer