Vraag

Internet ongewoon traag


Ik heb al een hele week enorm trage internetverbinding. Soms duurt het echt eeuwen om een doodgewone pagina te laden. Ik heb al meerdere keren mijn router gereset maar haalt niets uit. Als ik bij de buren ben dan heb ik geen enkel probleem. Ik dacht dat er een probleem was met mijn maandelijks verbruik (ook al was dat 200-250gb / 750gb) maar vanaf 1 mei begon mijn nieuwe maand en het probleem blijft hetzelfde.

22 reacties

Als je de speedtest doet met een laptop/pc als die verbonden is via utp netwerkkabel aan je bbox3 is je www.speedtest.net ook zo traag.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
PING
26
ms
DOWNLOAD
1.09
Mbps
UPLOAD
5.10
Mbps
DEEL

Result ID 7283152347
Proximus
87.65.176.247
NaN stars
Proximus
Schaarbeek
Wijzig server

Ik heb nog een bbox 2 staan.
Antwoord op de 2 andere links:
- Alle tips al geprobeerd buiten tip 9
- heb de app op mijn gsm en volgens die is alles perfect, speedtest van de app werkt trouwens niet, verliest steeds de verbinding
De bbox2 is sowieso aan het uitsterven dus daar zullen ze bij Proximus niet moeilijk over doen om die te laten omruilen door een bbox3.
Maar die lage download kan natuurlijk nog altijd aan iets anders te wijten zijn, morgen kunnen de mensen van proximus als ze hier terug langskomen op het forum ook wel eens kijken of er nog andere problemen vast te stellen zijn op je lijn en zo eventueel kunnen vaststellen vanwaar je lage download vandaan komt.
PS: je kunt eventueel ondertussen mss ook eens via MyProximus de "test mijn lijn" uitvoeren,
om te zien wat dit geeft:
via > SelfRepair en dan nog verder ook op "start analyse" klikken voor verdere analyse...enz
Mijn Support: Netwerkstatus
Test mijn lijn: start de test (huidige staus van het netwerk)
Start Analyse (kan tot 4 min duren)
Terwijl u wacht, testen wij het volgende:
de kwaliteit van de lijn
de configuratie van onze systemen
de instellingen van uw modem
Volgens analyse is er geen enkel probleem
Indien er van de Proximus medewerkers hier geen reactie komt zou ik dan even een Privébericht sturen (klik hier) om hun aandacht even te trekken en eventueel link naar je post hier er bijvoegen,
> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internet-ongewoon-traag-44411
ofwel kun je natuurlijk direct bellen naar de helpdesk 0800 22 800 waar je alle dagen terecht kunt behalve op wettelijke feestdagen.
PS: Je kunt ook even proberen om een automatische lijntest aan te vragen om terug op het
hoogst mogelijke profiel terecht te komen door te bellen naar 0800 22 424 en de instructies te volgen, of aan een Proximus medewerker vragen op 080022800 om een 'Apply Best Speed profile' uit te voeren.
Reputatie 7
Badge +4
TimothyM, ik zie inderdaad niets mis op je lijn, het signaal komt goed toe tot op je modem. Heb je al eens de test gedaan door een toestel rechtstreeks op je modem aan te sluiten aan de hand van een netwerk kabel?
De bbox2 is sowieso aan het uitsterven dus daar zullen ze bij Proximus niet moeilijk over doen om die te laten omruilen door een bbox3.

Ik zie je dit hier wel vaker zeggen, maar deze week kreeg ik anders wel een njet van de technische dienst toen ik vroeg of ik de b-box 2 bij m'n ouders kon laten omwisselen voor een 3. Kunnen genieten van betere (dual-band) wifi en vectoring waren geen voldoende argumenten, het toestel werd enkel omgeruild bij defect. Misschien had ik nog moeten vermelden dat het toestel zo oud is dat de lampjes zelfs in een volledig verduisterde ruimte amper nog afleesbaar zijn 😒
Reputatie 7
Badge +4
@ulixes ik zou de vraag zeker en vast "formeel" opnieuw stellen
Bbox2 is bv.Wifi b/g = verouderd
en bij een nieuwe weigering gewoon binnen de kortste keren naar een competitie overstappen
Bbox3 met Wifi n is trouwens reeds bijna "voorbijgestreefd" = ac is er reeds jaren en ax massaproducten worden tegen 2019 verwacht
De e-mailadressen Proximus/Skynet blijven 18 maand na opzeg beschikbaar = voldoende tijd om de nieuwe e-mailadressen kenbaar te maken
Het wordt trouwens tijd dat zoals bij nr-overdracht ook e-mailadressen behouden kunnen blijven (de recentste slogan van de partij van de betrokken minister is trouwens "gewoon doen") en er tevens werk gemaakt wordt van de vrijheid van keuze van eindapparatuur van de gebruiker (EU richtlijn 2014); niet de modem maar het NTP = network termination point is "het PX, Tnt, ... vaste netwerk interconnectiepunt" (bij mobiele netwerken is de modem ook verwerkt in de "GSM" , conform normen en niet per merk/type/.... met vertraging goedgekeurd door de individuele netwerkoperator)

Laat ons hopen dat een Px medewerker dit vandaag (en uiterlijk maandag) nog oppikt.... (en consumentgericht reageert)
De bbox2 is sowieso aan het uitsterven dus daar zullen ze bij Proximus niet moeilijk over doen om die te laten omruilen door een bbox3.

Ik zie je dit hier wel vaker zeggen, maar deze week kreeg ik anders wel een njet van de technische dienst toen ik vroeg of ik de b-box 2 bij m'n ouders kon laten omwisselen voor een 3. Kunnen genieten van betere (dual-band) wifi en vectoring waren geen voldoende argumenten, het toestel werd enkel omgeruild bij defect. Misschien had ik nog moeten vermelden dat het toestel zo oud is dat de lampjes zelfs in een volledig verduisterde ruimte amper nog afleesbaar zijn 😒

Ik zeg dit inderdaad vaker omdat ik hier op het forum ook vaak van de Proximus medewerkers lees dat dat ze de bbox2 zonder probleem laten omruilen (en niet alleen omdat er direct 100% een zekere aanduiding is dat een fout door de bb2 zelf komt) , wat ook logisch is omdat de B-box2 toch op termijn volledig zal verdwijnen, je hebt gewoon wat pech gehad dat je op iemand gevallen bent die de puntjes letterlijk op de i gezet heeft, want inderdaad normaal gezien zal je op de vraag "kan ik mijn B-Box2 omruilen voor een B-box3" het antwoord krijgen dat de algemene regel is dat er alleen omgeruild wordt bij een defect toestel en dit geldt trouwens ook voor de decoders bijvoorbeeld, maar in het geval van een B-box2 kijkt men heel gemakkelijk door de vingers omdat zeker de B-box2 op een VDSL lijn moet verdwijnen.
Dus probeer het gewoon eens opnieuw als er hier van Proximus uit niet op gereageerd wordt kun je ook nog langs een Privébericht (klik hier) de vraag stellen.
PS: mss zitten je ouders nog op een ADSL lijn en dan valt de argumentatie van VDSL kunnen genieten met een bb3 weg natuurlijk, maar de bb3 is ook beter in andere opzichten zoals wifi-n en wifi-ac en gig ethernet poorten, dus dit zijn wel argumenten om aan te halen waar je enkel met een bb3 kunt van genieten, bij de recente BB3 kun je ook gewone telefoontoestellen aansluiten en DECT telefoontoestellen mee koppelen enz..
NB: De CEO is blij met de reeds behaalde resultaten in 2018 (meer klanten bij) dus zal er wel nog een bbox3 afkunnen zeker 😉
Bedankt voor jullie reacties. Mijn ouders zitten wel degelijk op VDSL2 en zijn al decennia klant bij PX. Het huidige toestel doet ook al >5 jaar dienst, dus vond ik mijn vraag niet onredelijk 🙂
Als ze op een VDSL Vectoring Lijn zitten dan is het zeker ook nog een bijkomende reden om een bbox3 te hebben, aangezien je dan met zekerheid het basis vectoring VDSL profiel (lijnsnelheid) krijgt en anders is het met een BB2 niet zeker, aangezien de DLM daarover moet beslissen om deze snelheid eventueel te kunnen halen en dit kan bij een lijnbundel met goede kenmerken wel lukken maar dat is zeker niet altijd en permanent het geval.
TimothyM, ik zie inderdaad niets mis op je lijn, het signaal komt goed toe tot op je modem. Heb je al eens de test gedaan door een toestel rechtstreeks op je modem aan te sluiten aan de hand van een netwerk kabel?

Via netwerkkabel werkt internet perfect. Alles gaat precies 100x zo snel. Filmpjes van 20min zo direct geladen ipv een hele avond te laden.
Betekent dit dat het wifi signaal dat mijn bbox2 afgeeft niet goed meer is? Hoe is dit op te lossen?
door je wifi kanaal eens te veranderen en kijken wat het beste kanaal is , Kanaal 1 of kanaal 6 of kanaal 11
> wifi kanaal veranderen
Als je natuurlijk ter ver staat van je bbox en weinig ontvangst hebt kan dat ook de reden zijn dat je slecht resultaten haalt.

zie ook > 9 tips om je wifi te verbeteren
Heb ik al paar keer geprobeerd via die home optimizer app. En volgens die app zit ik op het beste netwerk.
En een week ofzo voor ik het probleem kreeg had ik de laatste 2 jaar geen enkele probleem. Af en toe valt het wel eens weg maar niet zoals nu.
Als je dicht bij de bbox staat heb je dit ook of als je met een ander toestel probeert op wifi is dit dan ook het geval, het kan zijn dat je gestoord wordt door een naburig wifi signaal dat er vroeger niet was op een kanaal dat vroeger ok was voor u of iemand die van kanaal 1 verhuisd is naar het kanaal dat vroeger ok was voor u, de kans dat je gestoord wordt door naburige wifi signalen valt natuurlijk het meest voor als je ergens in een appartements gebouw woont waar veel anderen inwonende je kun storen op je 2.4 GHz Wifi band.
Het zou natuurlijk al makkelijker zijn om uit te sluiten of het van je modem komt als ze uw bb2 omruilen door een bb3, op een bb2 haal je sowieso al maar max rond de 22 Mbps in de beste condities wegen zijn Wifi-2.4-n, maar wifi die wegvalt is natuurlijk nog iets anders an kun je ook voor hebben als je een 2.4 wifi signaal krijgt van een bb3
Toen ik via netwerkkabel probeerde heb ik iets proberen te downloaden. Via wifi was dat iets van 100kbs en met de netwerkkabel 3mbs of meer. Heb ook via men gsm veel last. Bijvoorbeeld als ik Pokemon GO wil starten dan geraak ik niet op het spel. Dus ik zet mijn 4G omdat het ook mijn gratis app is, en geen enkele last heb op 4G. Mijn PS4 valt mee maar ben niet echt online aan het spelen. En Netflix, op PS4, valt ook vrijwel goed mee. Soms dat hij moet laden maar op 20 afleveringen is dit ongeveer 2 keer. Maar het beeld is ook niet altijd optimaal, soms wazig meer niet zeer wazig.
Denk niet dat het aan een naburig wifi signaal ligt. Ik zie geen nieuwe in mijn lijst staan dan anders.
Ik denk om eerlijk te zijn dat de beste oplossing is om nieuwe bbox3 te gaan halen. Maar ben niet zeker of dit zomaar lukt of hoe ik dat moet doen.
Hier staat de procedure beschreven:
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-of-terugsturen.html
Reputatie 7
Badge +4
Timothy, stuur ons via deze link even een bericht, en dan bekijken we de swap verder.
Reputatie 7
Badge +4
Ok, bezorg je ons even een pick up point uit de link die we je eerder bezorgden, samen met een gsm-nummer waarop we je mogen verwittigen eens het pakket voor je klaar ligt?
Graag zou ik als bestaande klant overstappen naar tutimus,en ook genieten van de webdeal
Namelijk de smart tv
Wat moet ik daarvoor doen ?
grt Rdeblock
Reputatie 7
Badge +4
Beste,
Kan je ons via Het Proximus Team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)
Dan laat ik een collega je bellen met alle info.
Mvg, Koen

Reageer