Vraag

Internet


Reputatie 3
Badge +1
Goede dag
Sedert vanmorgen kleurt het ON/OFF Verklikkerlampje van de WIFIop mijn modem
ROOD
WAt is hier de oorzaak van aub
Mijn WiFi verbinding is eveneens trager dan voorheen
Graag info
Thanks

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Francois, kan de modem even worden herstart? (20 seconden de Bbox uit de stroom trekken). Grtjs, Charlotte.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Charlotte
Modem werd reeds herstart
Reputatie 7
Badge +4
Francois, ik zie een herstart van de modem om 9.18u. De internetconnectie komt hier allesinds terug probleemloos door.

Kan je dit nog even testen aub?

Grtjs, Charlotte
Reputatie 3
Badge +1
Hallo
Internet werkt maar lijkt me toch trager dan voorheen
Het lampje op de modem blijft echter continu rood branden
Reputatie 7
Badge +4
De snelheid zelf meet allesinds heel goed. Kan je de Bbox even resetten (15 seconden het reset gaatje aan de achterkant van de Bbox ingedrukt houden met de punt van een balpen)? Dit kan een 15 minuten duren alvorens de modem volledig is gereset. Grtjs, Charlotte
Reputatie 3
Badge +1
Ga ik nu direct doen
Tot straks
Reputatie 3
Badge +1
Reset uitgevoerd
Lampje kleurt nog steeds ROOD
Dit verontrust ons vermits rood toch wil zeggen dat eriets aan de hand is met het toestel
Kan je ons verzekeren dat we met de modem geen problemen gaan hebben in de nabije
toekomst
Misschien overwegen om de modem.om te ruilen
Dank U
Reputatie 7
Badge +4
François, kan je je wifi even testen via een ander toestel om te zien of dit werkt? Ik zie alvast een perfecte internetconnectie doorkomen. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 3
Badge +1
Beste
WiFi getest op
IPHONE
IPAD
LAPTOP
De snelheid lijkt me aanvaardbaar
Wat mij het meest verontrust is het Rode controlelampje dat blijft branden en het feit dat ik ondervind dat de modem zeer warm word
Er moet toch een reden zijn dat dit lampje rood brand en niet blauw
Reputatie 7
Badge +4
Kan je dit nog even verder opvolgen vandaag? Je geeft ons maar een seintje.
Reputatie 3
Badge +1
Okido doe ik
Groeten
Reputatie 3
Badge +1
Goede morgen
Naar aanleiding van ons gesprek gisteren hier een update
Lampje op onze modem blijft rood branden
Modem word warmer dan voorheen
Graag respons aub
Reputatie 7
Badge +4
Francois, het zijn nu natuurlijk warme dagen, maar zolang het internet zelf probleemloos gaat functioneren, zie ik geen probleem. Ik heb net nog even je lijn volledig uitgemeten en zie een heel goed signaal.en een hele goeie snelheid. Grtjs, Charlotte.
Hallo,
Zou het ook kunnen dat een van de wifi antennetjes de geest heeft gegeven?
Het is maar een idee. De modem wordt inderdaad warm maar rood licht betekent meestal dat er iets fout gaat.
Eventueel modem van de stroom halen en even laten rusten voor alles letterlijk in rook opgaat.
Grtjs
Artie
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Charlotte
Hoe moet ik de reactie van Artie interpreteren
Bestaat het gevaar zoals hij beweert dat hier wel degelijk BRANDGEVAAR bestaat
Indien positief dan verwacht ik,een zeer snelle reactie van Proximus
Grts
Reputatie 7
Badge +4
Francois, ieder elektrisch toestel komt warm, vooral in zo'n temperaturen. De tip van de stroom even uit te laten was een hele goeie tip. Maar onze toestellen bevatten allemaal ventilatie ruimtes om te zorgen dat er geen brandgevaar zou zijn. Grtjs, Charlotte.
Als je met de on/off wifi knop eens de wifi uitzet verandert dit dan want zou een fout in de wifi detectie circuit kunnen zijn wat natuurlijk totaal geen gevolg heeft voor de werking van de modem.
op de site geven ze over het branden van dit rood lampje geen uitleg ook
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-uw-modem.html
als je verbinding hebt met een toestel via wifi zou het wifi lampje moeten knipperen als er data transport is, bv als je surft.
Reputatie 3
Badge +1
Beste Martin en Charlotte
Hetgeen je voorstelde is natuurlijk uitgevoerd
Waarover wij ons zorgen maken is het mogelijke brandgevaar zoals Artie suggereert
Waarschijnlijk heeft de warme modem niets te maken met het rode lampje of wel??
Grts
Reputatie 7
Badge +4
Dit staat hier volledig los van Francois. Als je een ander elektrisch toestel, die de ganse dag in werking is (bvb een smartphone) gaat voelen, voelt deze ook warm aan. Gisteren heb je de testen uitgevoerd op je smartphones en al deze toestellen werkten. Grtjs. Charlotte.
Ik zie niet in dat dit direct brandgevaar zou opleveren maar ik zie aan je reacties dat je u geruster zou voelen door een bbox ruil, echter moet ik dat overlaten aan iemand van Proximus zelf.

Louter ter info: ik weet niet of je nog een bbox2 gehad hebt van in de begintijd, zoals mijn pa nog meegemaakt heeft,daar kon je letterlijk een eitje op bakken
Reputatie 3
Badge +1
Dank u Martin
Hoe ga ik te werk voor die omruiling
We zouden ons zeker veiliger voelen
Aangezien ik zelf niet van Proximus ben kan ik je alleen maar de procedure geven hoe je normaal moet te werk gaan voor het omruilen van een defect toestel.
klik hier > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-of-terugsturen.html
Reputatie 7
Badge +4
Kan iemand van Px met admin-rechten niet in de Bbox kijken (diagnose) wat er aan de hand is?
Sagem-modems bv. hebben in principe een diagnosetool....
Dat kunnen ze zeker maar als bv de detectie circuit van wifi aan, defect is kun je dit zo maar niet op afstand zien via dit tool (om nu maar één voorbeeld te noemen)
Reputatie 7
Badge +6
Swakke, een rode LED op WiFi en/of op LAN wijst meestal op een IP conflict op een verbonden toestel op WiFi en/of LAN. Een factory reset lost dit normaal gezien op gezien je hier je DHCP tabel gaat leegmaken. Als ik de modem uitlees, zie ik niet meteen iets opmerkelijks.

Zou je even iets kunnen testen voor me om zo samen de oorzaak van het probleem te vinden?
Kan je inloggen op de B-box (GUI) door middel van te surfen naar 192.168.1.1 en kan je de FON uitzetten van je B-box? Meer info hoe dit te doen, vindt je terug op deze pagina.

Geeft dit geen verandering, kan je ook eens je devices 1 voor 1 eens verbreken van de WiFI en kijken of hiermee de LED terug blauw komt te staan? Denk ook aan tablets en dergelijke en andere toestellen die je niet elke dag gebruikt.

Houd me zeker op de hoogte!

Reageer