Beantwoord

Hollandse zenders in HD

  • 3 January 2018
  • 25 reacties
  • 1574 Bekeken

Reputatie 2
Is het normaal dat de hollandse zenders bij mij nog niet in HD worden uitgezonden? dank u wel
icon

Beste antwoord door wwilliamm 13 September 2018, 22:41

Bekijk origineel

25 reacties

je kijkt mss naar de SD versie want je hebt ze zowel in HD als in SD
Reputatie 2
wat moet ik doen om naar HD over te schakelen aub. Ik dacht dat dat automatisch gebeurde. dank u wel
Je kan het kanaalnummer kiezen van de HD zenders en die vind je in de zenderlijst
> Hier > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list_apps/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-apps/proximus-tv/functies-van-de-proximus-tv-applicatie/zenderlijst-op-tv-en-tv-app.html

afhankelijk waar je woont kun je kiezen uit Vlaanderen enz....
je kan ook het kanaal nummer zoeken via de afstandsbediening door op de TV-Guide toets te drukken en zo met de pijltjes toetsen naar deze zenders te scrollen en dan zie je daar ook het kanaal nummer staan.
Reputatie 2
dank je wel Martin, ik ga het eens uitproberen, groetjes Monique.
Reputatie 7
Badge +6
Monique,
De 3 NPO's staan normaal gezien op kanalen 20, 21 en 22 en dit in HD.



Groetjes,
Wim
Natuurlijk zal het er ook wel van afhangen indien Monique de zendervolgorde al vroeger zelf veranderd heeft naar haar eigen voorkeur.
Monique,

Ook hier vind je info om je zendervolgorde naar uw keuze aan te passen > volgorde van de tv-zenders veranderen
Reputatie 2
als ik mij niet vergis staan die op plaatsen 20,21 en 22 maar HD staat niet achter de nummers ( sorry maar is vooral mijn echtgenoot die zich daarmee bezig houdt, nogmaals bedankt voor de reacties
Reputatie 7
Badge +6
Monique,
brandt het lampje van HD oranje als je naar kanaal 20, 21 of 22 zapt?

Reputatie 2
het lampje brandt en er staat wel degelijk HD op de posten, als mijn echtgenoot opnames plant van de Hollandse zenders ( vooral misdaadseries) programmeert hij die op 20,21 of 22, die opnames worden dan niet altijd opgenomen in HD en soms gebeuren die opnames op de oude nummers. Wij worden soms stapelzot van de programmatie om op te nemen, er gaat geen dag voorbij of er gebeurt iets raars met de geplande opnames. Wij moeten altijd dubbel nakijken of het programma wel opgenomen wordt en zijn zo al dikwijls afleveringen kwijtgeraakt. Hopen dat er in 2018 een oplossing gevonden wordt bij Proximus........
iedereen hartelijke dank voor de reakties.
Monique.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Monique, met welke opnames heb je precies problemen? MVG, Wim
Reputatie 2
Dag Wim,
verleden week was het met de opnames van Falco en The legacy.
Alle dagen gebeuren er wel rare dingen, ik heb al geprobeerd om alles op te schrijven maar dat is onbegonnen werk. Het is vooral mijn echtgenoot die de opnames doet en ik hoor hem dikwijls vl........
groetjes
Monique.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Monique, zou je man de opnames soms hebben verwijderd? Want ik zie deze als geprogrammeerd staan, maar vind geen opgenomen afleveringen terug. Groeten, Charlotte.
Reputatie 2
Dag Charlotte, ondertussen hebben we de afleveringen al bekeken, van de aflevering van Falco ontbrak 20 minuten opname, de aflevering van The Legacy was ok omdat mijn echtgenoot niet meer als serie opneemt maar iedere aflevering apart programmeert want anders hebben we problemen. Ik veronderstel dat er nog moet gesleuteld worden aan het ganse systeem want staat absoluut nog niet op punt. dank u wel. Monique.
Reputatie 4
Badge +1
als een serie vroeger begint bij een zender of later dan word dit niet direct gemeld aan een Belgische provider waardoor de programma gids niet tijdig word aangepast.
heb die aflevering ook gezien waar je van spreekt en die was niet op het juiste uur gestart zoals op de EPG stond, was wel via satelliet dat ik het heb gezien maar is hetzelfde eigenlijk, de EPG was niet aangepast,
heb ook een stuk gemist.
of als de programmatie die drie maal per dag gepusht wordt naar de decoder niet doorgekomen is, wat af en toe toch wel eens voorvalt.
Reputatie 6
Badge +1
Waarschijnlijk heb je nog serieopnames bij de oude nummers ingepland staan. Bij mij werd dan alles twee keer opgenomen, in SD en HD. Is nu wel opgelost.
Reputatie 6
Badge +1
De zenders die je noemt willen dat niet.
Reputatie 6
Badge +1
Wil je toch graag NL programma's van RTL zien? en ook enkele van SBS? Neem dan een abbonnement op Videoland. Daar zijn heel veel programma's te bekijken, ook in preview. Heel veel van RTL 4. Ook allerlei films en series.
Reputatie 4
Badge +1
en als je in belgie via hun site van videoland probeert een abbo te nemen of aan te vragen dan krijg je de melding dat dit niet buiten Nederland kan en mag en je kan je dus niet abonneren,
in hun FAQ staat dit ook dat je een Nederlands adres moet hebben om een abbo te kunnen nemen en krijgen.
Reputatie 3
Badge +1
Tuurlijk houden ze de NL commerciële zenders weg, VTM zou allemaal nieuwe programma's moeten gaan bedenken als die erbij zouden komen
Reputatie 6
Badge +1
Bij mijj is dat gelukt,heb het nu al enkele maanden.
Reputatie 7
Badge +1
Bij mijj is dat gelukt,heb het nu al enkele maanden.

Vertel hoe het je gelukt is. Heb familie in Nederland en als ik wil kijk ik via mijn laptop en iPad naar Nederlandse zenders. Maar zonder lijkt me dit toch niet mogelijk of wel ?
Reputatie 6
Badge +1
Blijkbaar is er toen bij hun iets niet helemaal goed gegaan. Heb dat toen een paar keer opnieuw moeten proberen, en ineens lukte het. Een vriendin wou het ook en het lukte niet. Bij Videoland zelf beweren ze dat het niet kan, maar het ging wel. Mijn vriendin heeft het dan via haar smartphone gedaan toen ze in NL was en dat lukte toen wel. Nu ook gewoon in B te bekijken bij haar. Ik zit nu in Spanje en werkt hier prima. Heb geen adres in NL en gewoon betaling met Mastercard. Probeer het nog eens en anders als je een keer in NL bent activeren via smartphone
Reputatie 7
Badge +1
Blijkbaar is er toen bij hun iets niet helemaal goed gegaan. Heb dat toen een paar keer opnieuw moeten proberen, en ineens lukte het. Een vriendin wou het ook en het lukte niet. Bij Videoland zelf beweren ze dat het niet kan, maar het ging wel. Mijn vriendin heeft het dan via haar smartphone gedaan toen ze in NL was en dat lukte toen wel. Nu ook gewoon in B te bekijken bij haar. Ik zit nu in Spanje en werkt hier prima. Heb geen adres in NL en gewoon betaling met Mastercard. Probeer het nog eens en anders als je een keer in NL bent activeren via smartphone

Bedankt. Heb een adres in NL via mijn broers of zusters indien nodig. Kijk wel verder.

Reageer