Hoe wilt u de MyProximus-widget?

  • 29 January 2018
  • 8 reacties
  • 2744 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
Beste forumleden,

Velen van u vroegen om de MyProximus app widget terug te voorzien op uw smartphone.

Ons team werkt eraan en we willen graag uw feedback zodat deze nieuwe widget aan uw wensen voldoet.

Hierbij enkele vragen die ons kunnen helpen bij het ontwerp van de widget:

• Kiest u de interface van uw smartphone voor het hoofdscherm? Snelkoppelingen? Achtergronden?
• Als de MyProximus-app zijn widget lanceert, welke informatie zou u dan willen zien? Uw verbruik? Uw actieve producten? Uw facturen? Andere suggesties?
• Hoe vaak configureert u uw widgets (widgets toevoegen of verwijderen, enz.)?
• Gebruikte u de widget van de oude versie van de MyProximus app?
• Voor welke andere soorten toepassingen heeft u widgets?

Als u nog andere suggesties heeft, aarzel dan niet om met ons contact op te nemen!

8 reacties

Reputatie 1
Beetje rare en onduidelijke vragen, misschien zijn er daarom nog geen reacties op gekomen, maar in volgorde:

* Eerste vraag is mij eigenlijk niet duidelijk wat er bedoeld wordt. In elk geval moet een widget wat mij betreft geen snelkoppelingen bevatten, maar de data zelf moet direct getoond worden (anders kan je beter naar de website surfen)
* Het verbruik (1) en het factuurbedrag (2) lijken mij de belangrijkste informatie die klanten willen zien op een widget. Een menu met de overige (minder belangrijke) data moet uiteraard ook aanwezig zijn.
* Een degelijk ontworpen en goed werkende widget zal door de gebruiker niet dikwijls verwijderd worden: doet ie zijn werk dan blijft ie staan, loopt hij constant vast of is de getoonde data onbetrouwbaar dan zal de widget er snel afvliegen. Maar de widget moet uiteraard personaliseerbaar zijn. Wat voor mij de belangrijkste info is is dat misschien niet voor een andere klant.
* Ja, ik gebruikte de widget van de oude versie van de MyProximus app bijna dagelijks.
* waarom willen jullie dit weten?
Reputatie 7
Badge +6
Dag Broeckie,
Bedankt voor je feedback.

Hierbij een kleine verduidelijking van wat we van jullie willen horen.
De algemene vraag is meer voor gebruikers die niet weten wat een widget is. Het is meer om de gewoonten van onze gebruikers te begrijpen. Met widgets kunt u in één oogopslag de voor u belangrijke informatie op uw scherm zien: uw toekomstige afspraken, de weersvoorspelling in de komende uren, uw to-do-lijst, enz......
Dit wetende, zou u geïnteresseerd zijn in het hebben van deze snelkoppelingen op uw mobiele telefoon?

Waarom we dit willen weten? Omdat de widget binnenkort opnieuw zal worden geïntroduceerd en Proximus graag wat feedback wil verzamelen over de verwachtingen van de gebruikers.

Mvg,
Wim
Wim

Van mijn kant een minder positieve reactie, maar laat je niet tegenhouden, hoor.

Ik zie het nut van een widget niet in. Misschien omdat ik een kleinverbruiker ben (en van de oude stempel 😉 ), maar ook omdat ik geen krachtige smartphone heb en een widget energie (batterij en processor) vreet en ook nog eens schermoppervlak inneemt.
Voor weer, datum en uur, en voor nog wat zaken voorziet een doorsnee smartphone al heel wat mogelijkheden Een weer app of launcher (moet eens kijken welke apss ik daarvoor geïnstalleerd heb) geven ook dikwijls diezelfde info. Daar moet je al niet mee in concurrentie gaan, vind ik, ook al ben je proximus.
Als het is om je verbruik te zien en daarvoor geen app te moeten opstarten, zoals ik, okee, kan ik inkomen. Maar de proximus app opstarten is voor mij geen moeite hoor.
Ik had bij de oude app vier 1x1 widgets op een van mijn bureaubladen staan. Hierdoor kon ik in 1 oogopslag zien hoeveel krediet, data en SMS'en ik nog over had. De 4e widget toonde de resterende data indien ik herlaad had via de #151*1# code.

Wat ik verkies en wat ik vroeger bij MV had was een simpele 1x1 widget waar al deze informatie in gecombineerd was, zodat ik geen volledige rij van mijn bureaublad moest 'opofferen'.

Helaas krijg ik sinds de nieuwe app incorrecte vervaldata voorgeschoteld en kan ik dus niet langer zien wanneer mijn data vervalt, waardoor de hele app compleet waardeloos is geworden als prepaid (Generation Connect) klant. Ik heb het al meerdere malen gemeld via de feedback optie in de app, maar daar komt geen reactie op, noch wordt het opgelost.

Ben eigenlijk in dit topic terecht gekomen omdat ik op zoek ging naar een apk van de oude versie. Ik hoop dat jullie snel met een oplossing komen want kan mezelf niet langer een tevreden klant noemen. Er is ook geen enkele USSD code om te zien hoelang de data die ik herladen heb via #151*1# nog geldig is.
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,

spijtig om dit te moeten vernemen. Alvast onze excuses voor het ongemak.

Kan je mij je het betreffende gsm nr doorgeven via deze privé-link?:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Ik kijk dit graag na vor jou

Groeten, Aw
Reputatie 6
Badge +3
Hallo, dossier nr 32994060 is hiervoor aangemaakt. De bevoegde dienst zal dit zo spoedig mogelijk oplossen en u ook nog terug contacteren hierover. Alvast onze excuses voor het ongemak. Groeten, Aw
Helaas kreeg ik gewoon een standaard mailtje van een noreply adres om aan te geven dat er problemen zijn met de app. Verder vraagt men de app opnieuw te installeren of feedback te geven vanuit de app door te schudden. Zaken die ik 2 maanden geleden en vorige maand al meermaals heb gedaan, maar waar geen gevolg aan gegeven is. Het lijkt er dus op dat jullie diensten niet onderling communiceren of niet de moeite doen om het op te lossen, maar denken hun klanten tevreden te kunnen houden met een standaard mailtje.

Jammer dat een werkende app vervangen wordt door een defecte app en dat de handige widgets die begin januari beloofd waren er nog steeds niet zijn, niet goed bezig daar bij Proximus.

Ik geef het nog even maar als het niet snel opgelost wordt verander ik wel van provider.
Vandaag mail gekregen over widget. En moest in proximus app een bericht sturen.... gewoon ne chat ? Of naar waar sturen ?

Reageer