Beantwoord

Glasvezel - nieuwe kabels ?

  • 12 November 2017
  • 18 reacties
  • 2611 Bekeken

  • Practitioner
  • 26 reacties
Voor het ogenblik zijn mijn apparaten (TV - Pc) met ethernet kabels verbonden met de router. Indien men glasvezel bij mij installeert, moet ik speciale kabels gebruiken om te verbinden met de router of mag ik dezelfde type ethernet kabels gebruiken ?
icon

Beste antwoord door Martin 12 November 2017, 16:25

Bekijk origineel

18 reacties

bij fiber wordt een toestel bijgeplaatst die dan aangesloten wordt aan de bbox/router om dan van de bbox/router weer zoals gewoonlijk met utp ethernet netwerkkabel verder te gaan.
Reputatie 2
Badge
Voor het ogenblik zijn mijn apparaten (TV - Pc) met ethernet kabels verbonden met de router. Indien men glasvezel bij mij installeert, moet ik speciale kabels gebruiken om te verbinden met de router of mag ik dezelfde type ethernet kabels gebruiken ?

Kijk bij deze Fritz modem kan rechtstreeks op een glasvezel en verder met RJ 1 1 of RJ 45 en zelfs USB,

Reputatie 6
Badge +3
Bij de proximus apparatuur idem: het is enkel de kabel die binnenkomt die verandert.. Zie installatie gids Bbox V3+ blz. 12.
Enkel opletten voor analoge telefoon, kabel tot aan bbox ipv aansluitpunt .
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3v-b-box-3-enz.html
glasvezel Intro wordt aangesloten op de wan poort van bbox3 of Fritz!box
De Fritz8box kan wel geen lap leggen aan de Bbox3V+, het enigste nadeel is dat de F!B geld kost en de bbox gratis in bruikleen is.
Reputatie 2
Badge
glasvezel Intro wordt aangesloten op de wan poort van bbox3 of Fritz!box
De Fritz8box kan wel geen lap leggen aan de Bbox3V+, het enigste nadeel is dat de F!B geld kost en de bbox gratis in bruikleen is.
Dat is raar want op de foto is te zien een fiber aansluiting (rechtstreeks op een glasezel kabel) Dus we zitten dus met twee modems .
Tof
ik denk dat het gewoon omzetting is van fiber naar ethernet signaal, maar ik heb er ook geen details van ik ga alleen verder op uitleg van anderen dei ik al gehoord heb die ik denk er toch iets over weten.
Over welke foto heb je het juist eigenlijk.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat tot nader bericht je gebruik zult moeten maken van de hieronder vermelde Px ONTP (optical network termination point) waarop de Px Bbox in utp aangesloten wordt
https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/PXM-10727-Aansluiting-van-eengezinswoningen-fibre-NL-VERSION-CVM.PDF

De hiervoor vermelde Fritz!box 5490 is voor zover mij bekend "niet goedgekeurd voor aansluiting door Px" (en ik vermoed dat Px - althans enige tijd - op een manier gelijkaardig aan KPN Nederland wil/zal tewerkgaan
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/zelf-installeren.htm
Dat is hetgeen ik toch gezegd heb een glasvezelintro (zoals de NTP2007 voor DSL) is voor glasvezel de Optical Intro waarvan dan het optical signal omgezet wordt naar Ethernet voor de BBOX.
Het modem gedeelte van de bbox is overbodig bij fiber dus wordt in feite alleen nog het gedeelte na de modem gebruikt, dus proximus kan even goed met een andere FiberBox kunnen afkomen voor fiber aansluitingen??
Reputatie 7
Badge +4
Uiteraard Martin....
Misschien zelfs iets zoals hieronder ...
http://www.sagemcom.com/broadband/gateways/ftth-gateways/
Ja we kunnen hier nog veel linken plaatsen die we vinden via google, over deze materie 😄
Maar we kunnen spijtig genoeg nog niet in glazen bol kijken, alleen maar googelen wat er te vinden op een ander (wat een ander aanbiedt en apparatuur die er voor bestaat) maar daarmee weten we niet wat Proximus van zin is op dit gebied en dus afwachten wat de toekomst gaat brengen, tot nu toe spreken ze voor fiber aansluitingen, dat deze verder aangesloten worden op de bbox3, en verder is alles speculatief wat we hier posten, tot er ander concrete informatie gepubliceerd wordt door Proximus.
Reputatie 2
Badge
ik denk dat het gewoon omzetting is van fiber naar ethernet signaal, maar ik heb er ook geen details van ik ga alleen verder op uitleg van anderen dei ik al gehoord heb die ik denk er toch iets over weten.
Over welke foto heb je het juist eigenlijk.
Over deze foto
Ja die heeft fiber aansluiting maar zo is het nog niet voorzien door Proximus, of beter gezegd wat we van proximus aan informatie gevonden hebben, wat niet belet dat er ook een FiBox (zal ik ze maar noemen) door proximus later kan uitgebracht worden net zoals dit voorbeeld met je Fritzbox, maar aangezien er zoveel Bboxen al bestaan zullen ze waarschijnlijk eerst verder werken op die manier, enfin het is koffiedik kijken.
Reputatie 2
Badge
Ok bedankt allemaal, Dus afwachten.
graag gedaan en nog een goeienavond
Reputatie 2
Badge
Heeft al iemand ervaring met Glasvezel? Hoe dat ze te werk gaan als je een voortuin of een op rit heeft om dat ze bij mij tussen eind maart en eind mei komen plaatsen.

Groeten Jeroen
Heb al van anderen gehoord dat ze die gewoon trekken in de buis waar je telefoonlijn nu binnenkomt
Reputatie 2
Badge
Eerst hadden ze beloofd ergens in Februari dan tussen eind maart en begin juni. Nu is het eind 2018.

Tof

Dag meneer Goetschalckx,

Onlangs hebt u een aanvraag ingediend voor de installatie van glasvezel op het adres: Hendrik Meyslaan 18 - 2100 Deurne(Antwerpen) (Verd. 3).

Jammer genoeg is het momenteel niet mogelijk op uw adres glasvezel te voorzien. We zullen de installatie dus niet kunnen uitvoeren voor 31 december 2018.

We zullen ter zake opnieuw contact met u opnemen zodra we de exacte datum kennen.

Wenst u uw bestelling te wijzigen? Neem in dat geval contact op met ons op het nummer 0800 33 007.

Dank u voor uw vertrouwen en onze excuses voor dit ongemak.


Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team
Reputatie 2
Badge
Ok dus sinds vorige week hebben ze al glas vezel kabel tot in de garage getrokken met een fameuze kast moet ik zeggen. Maar ze kunnen nog niet er op aansluiten dat moet wachten tot eind van dit jaar, wat wel lang is. Iemand ook al ervaren of is dit al sneller gegaan?

Reageer