Beantwoord

Geen signaal bij het veranderen van zenders

  • 13 July 2018
  • 8 reacties
  • 697 Bekeken

Hey Beste Proximus Techs,

sinds een kleine week zit ik met een vrij lastig probleem dat steeds frequenter terug komt (dagelijks).
wanneer tv decoder helemaal is opgestart en ik van zender verander, krijgt mijn decoder zogezegd geen signaal meer. wanneer ik deze opnieuw heropstart, spring hij opnieuw op, maar bij het veranderen van zender, bam opnieuw hetzelfde. Ik heb zowel de BBOX als de modem beiden al enkele malen opnieuw een factory reset gegeven, wat tijdelijke work around is voor een zender te bekijken. op de gui van de BBOX geeft hij status connected aan, wat ook het geval is, maar alsnog bij het veranderen van zender, geen signaal. ook wanneer ik de decoder rechtstreeks verbind met een utp naar BBOX, exact hetzelfde.
call center zegt dat ze alles zien draaien, wat ook het geval is, enkel krijg ik niets meer binnen na veranderen zender.ik wou ook even inloggen op de decoder via putty, maar is natuurlijk beveiligd.
na enkele momenten springt hij dan ineens weer met beeld op.
ik hoop dat ik hier wat help vind, nooit problemen gehad met proximus, maar ik begin toch zo wat na te denken na deze vrij lastige zaak.

Alvast bedankt,

mvg
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 13 July 2018, 21:50

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Jens, kan je ons via een privé bericht even je ljinnummer of je klantennummer doorgeven? Dan kijken we het graag even voor je na. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jef,

kan je eens de decoder herstarten en opnieuw proberen?

MVG,

Wim
Hey Wim,

Blijkbaar stabiel momenteel, wat is er gevonden, aangepast langs jullie kant?
Altijd interessant

Mvg,
Jens
Reputatie 7
Badge +4
Kleine aanpassing gedaan in ons systeem.
Wim,

Blijkbaar stabiel momenteel, wat is er gevonden, aangepast langs jullie kant?
Altijd interessant

Mvg,
Jens
Reputatie 1
Dag Wim,

Ook hier exact hetzelfde probleem. Zie post onder "Familus Fiber, alles kan [...]". Kan hier ook voor gekeken worden aub?

Graag ook wat meer uitleg over deze aanpassing. Meest frustrerend is dat er dikwijls geen uitleg komt bij dergelijke zaken en ook niet over de toegepaste oplossing.
Als er telkens kleine aanpassingen gedaan moeten worden intern, waar zit dan de betrouwbaarheid van het systeem? Wordt dit opgevolgd intern om de stabiliteit te verbeteren? Dit is nu (voor mij) het 3de probleem met de verbinding in een periode van enkele maanden en dat zijn er minstens 2 te veel. Ik wil graag begrijpen en mogelijk hieruit leren.

Alle bijkomende info is welkom dus.
Dank voor de inspanningen,
Thomas
na het veranderen van zender, komt het dan ook terug in orde nadat je de utp verbinding tussen decoder en bbox even onderbreekt.
Reputatie 1
Dag Martin

Probleem blijft hetzelfde. Heb een andere post lopen voor hetzelfde probleem. Ik wacht op meer uitleg mbt tot deze fix, omdat ik met exact hetzelfde probleem zit. Niemand kan of wil dit echter in gang steken - dat is tenminste mijn indruk. Ik zit momenteel bij decoder reset en happy house bezoek als oplossing. Wil echt graag eerst horen of deze fix voor mijn ook toepasbaar is. Dit kan toch zo moeilijk niet zijn om gewoon even te proberen? Dit frustreert mij enorm.

Reageer