Beantwoord

Firewall levels op bbox3

  • 7 September 2018
  • 7 reacties
  • 2237 Bekeken

Kan iemand mij zeggen wat de 3 levels van de firewall op de bbox3 juist betekenen ?
Welke poorten worden er bij welk niveau vrijgegeven/afgesloten ?

Bedankt alvast.
icon

Beste antwoord door HadewychT 7 September 2018, 17:33

Bekijk origineel

7 reacties

Goeie vraag heb ik ook nog nergens gevonden.
Reputatie 7
Badge +4
Bekijk alvast even deze thread. Ik vraag intern nog even om deze (oude) info te willen bevestigen.
Inderdaad nu vind ik het ook hier weer terug (is verhuisd naar andere site >
inttvtf/#bbox3firewallinstellingen
Bedank alvast voor deze info, maar is nog redelijk summier.
Als men zegt dat WAN traffic wordt tegengehouden, is dit dan inkomend enkel of ook uitgaand ?
Volgens ik ooit gelezen heb zou dit inkomende zijn maar hopelijk krijgen we feedback met meer details. Ik weet niet of je ook lid bent op het userbase.be/forum , mss weten ze dit daar ook wel.
Reputatie 7
Badge +4
In de b-box GUI krijg je een uitleg van de 3 keuzes. Bij Technicolor is het een mouse-over bericht (zie screenshot), bij Sagemcom een “?” naast de levels, hetgeen een extra venstertje opent met een duidelijke omschrijving van de 3 opties.

Hieronder die omschrijving.

  • Laag: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN of die geïnitieerd zijn op het LAN zijn toegestaan.
  • Matig: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN worden geweigerd met uitzondering van de verbindingspogingen die worden toegestaan door de configuratie van Poortmapping, DMZ of Remote toegang. Alle verbindingespogingen die geïnitieerd worden vanaf het LAN zijn toegestaan.
  • Hoog: Alle verbindingspogingen die komen van het WAN worden geweigerd met uitzondering van de verbindingspogingen die worden toegestaan door de configuratie van Poortmapping, DMZ of Remote toegang. De verbindspogingen die geïniteerd worden van het LAN zijn beperkt tot die verbindingen die expliciet zijn toegestaan door de regels in de firewall. (Veelvoorkomende diensten zijn standaard toegestaan.)
Hadewych,

Bedankt, dat beantwoordt mijn vraag.
Bedankt allemaal voor de snelle reacties !

MVC

Reageer