Vraag

Familus Fiber - Alles kan, behalve live tv kijken: TV geen signaal - Graag reactie en oplossing


Reputatie 1
Klantnummer 617910167 - Familus Fiber (glazvezel) - Decoder V5-mini compact

PROBLEEM
Al ruim een week last van storingen m.b.t. het TV-signaal. Live kijken lukt soms en wordt dan onderbroken door het leuke 'onverwachte fout' scherm. Decoder even van de stroom en heropstarten bracht iedere keer een oplossing.
Sinds gisteren lukt live TV kijken helemaal NIET MEER. Modem en Decoder reeds van stroom afgehaald en gereset, zonder succes. Internet en telefonie werken zonder problemen.

SITUATIESCHETS
Bij opstarten, laadt de SW, krijg ik een vinkje bij de genius verbinding en kom ik op de TV-gids.
Live tv kijken lukt niet (Ik zie in de rechterbovenhoek 'no signal') maar als ik een programma wil bekijken en op 'herstarten' druk, dan lukt dit meestal wel.
Alle lampjes op de Bbox staan aan (behalve DSL, want glaswezel) en werken naar behoren, idem voor het bakje van de glasvezelverbinding (power, optical en LAN). Reeds alle kabels uitgetrokken en heringestoken, zonder oplossing.

OPLOSSING??
Kan iemand van Proximus dit aub in handen nemen? Gaat het hier om een defecte decoder (gok) of een algemene instelling die veranderd is bij proximus op mijn account? Is er een storing? Enorm frustrerend, zeker als voetballiefhebber. Graag dringend reactie en een oplossing.

Alvast bedankt,
Thomas

10 reacties

Reputatie 1
UPDATE
Net met de klantendienst aan de lijn gehangen: geen specifieke en onmiddellijke oplossing voorhanden.
Resets Bbox en decoder bieden geen oplossing. Ik kan nog altijd geen live televisie kijken, maar wel een programma 'heropstarten' en op die manier kijken. Zeer merkwaardig en uiterst vervelend. Alle hulp/aandacht is welkom. Een expert zou mij morgen terugbellen om dit grondiger te bekijken. Wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Thomas, mocht je na de hulp van de expert nog problemen of vragen hebben gelieve het ons te laten weten. MVG, Wim
Reputatie 1
Dag Wim

Ik ben niet teruggebeld geweest door een medewerker, maar het probleem was de dag erna wel verholpen. Het stoort me wat dat hierbij geen uitleg is gegeven (op die manier weet ik de oorzaak niet en is het gissen naar de toegepaste oplossing).

Ik heb een kleine 2 weken zonder problemen televisie kunnen kijken, tot ik een 3-tal dagen geleden opnieuw een gelijkaardig probleem had. Bij het opstarten kan ik televisie kijken, maar bij het veranderen van zender krijg ik nu plots geen signaal. Heropstarten van de decoder geeft een oplossing, maar telkens wanneer ik zap krijg ik geen signaal meer binnen. *Zucht*

Opnieuw reeds alles geprobeerd (van stroom afhalen van modem, decoder, etc...), zonder oplossing. Op dit moment kan ik zelfs geen televisie meer kijken wegens de melding dat er geen verbinding is tussen modem en decoder (met elkaar verbonden op volgende wijze: Modem-UTPkabel-contactdoos-UTPkabel-decoder).

Anyway. Om problemen aan de binnenbekabeling uit te sluiten heb ik mijn decoder via UTP rechtstreeks met BBOX verbonden. Ik zie het LAN-lampje op de BBOX aangaan en weer uit, aan gaan en weer uit, wat erop wijst dat er geen of een slecht contact/verbinding is (moet immers continu branden).
Wanneer ik dezelfde kabel in mijn laptop steek heb ik gewoon een bekabelde, stabiele internetverbinding en is er echt geen enkel probleem. Dit alles wijst op een probleem met de decoder.

Vragen:

1) Ik wil graag een uitmeting van mijn lijn (glasvezel-verbinding) + check van de parameters die de laatste weken gewijzigd zijn bij Proximus om te kijken waar het probleem zit.
Internet (zowel bekabeld als WIFI) en telefonie werken perfect. Enkel televisie niet.

2) Zijn er recent bij Proximus aanpassingen gebeurd waardoor ik deze problemen heb?
Graag een woordje uitleg.

3) Mijn gok is dat het eventueel aan een defecte decoder kan liggen. Hoe kan ik dit fysiek laten checken en eventueel omruilen? Dit zonder veel tijd te verliezen.

Last but not least: Ik begin het stilaan moe te geraken dat er altijd wel iets is en ik overweeg om binnenkort naar een andere provider over te stappen als dit niet opgelost geraakt. Ik ben het echt moe om altijd met een probleem geconfronteerd te worden en altijd te moeten resetten of heropstarten, dikwijls zonder positief gevolg. Om van de frustratie en het tijdverlies nog niet te spreken.

Ik besef dat techniek niet altijd zwart-wit is (issues zijn er nu eenmaal), maar de problemen die ik de laatste tijd heb, zijn er toch wat over. Kan zich hier aub iemand over buigen en dit in handen nemen?
Graag met duidelijke uitleg.

Ik wil gewoon televisie kunnen kijken zonder problemen. Klaar.

Alvast bedankt voor de hulp en actie.
Dit wordt geapprecieerd.

Mvg,
Thomas
Ter info: als het probleem blijft aanslepen mss is dit dan een eventuele oplossing >
http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 1
UPDATE 15-07-18

Ondertussen nog maar eens de BBOX herstart (van stroom gehaald), >20 sec wachten en opnieuw laten opstarten. Ik heb nu terug verbinding ("genius verbinding ok"). Het probleem blijft echter. Ik kan televisie kijken op de zender waarmee opgestart wordt. Vanaf het moment dat ik verander van zender/zap, krijg ik geen signaal meer en blokkeert alles. Decoder van stroom halen en heropstarten geeft opnieuw televisie, maar probleem bij het zappen blijft duren.

Ik ben een gelijkaardige post tegengekomen gisteren van iemand met hetzelfde probleem. Oplossing was een aanpassing vanuit Proximus. Kan hier ook snel naar gekeken worden aub?

Graag ook wat uitleg wat hier de oorzaak van is. Als dit telkens voorvalt en opnieuw rechtgezet moet worden, dan lijkt me dit toch niet echt OK. Ik wil graag weten wat er precies aangepast wordt zodat ik naar de toekomst toe niet altijd mijn verhaal opnieuw moeten doen. Als dit regelmatig voorkomt, wil ik graag dat hier een oplossing voor komt naar de toekomst toe.

Alvast bedankt om dit eens te bekijken.
Mvg,
Thomas
Reputatie 7
Badge +4
Dag Thomas,

Heb je al eens een reset van je decoder gedaan? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Dit kan het probleem van het zappen al oplossen, maar omdat je ook veel andere problemen hebt met je decoder stel ik voor dat je toch eens een happy house technieker aanvraagt. https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html?v1=shorturl&v6=happyhouse

Mvg,

Kim
Reputatie 1
Dag Kim

Bedankt voor de tips, maar dit help allemaal niet. Daarnet decoder gereset zoals beschreven (dus niet enkel van stroom, effectief gereset), zonder soelaas. Ik snap dat dit de eerste zaken zijn die geopperd worden als oplossing, maar ik ben die standaard zaken wat moe gehoord 🙂. Telkens opnieuw. Op de duur begin je de stabilliteit van het systeem in vraag te stellen (in die fase zit ik nu).

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, nl: ik wil graag dat dezelfde fix/oplossing toegepast wordt voor de man met hetzelfde probleem (zie gelijkaardige post op dit forum). Ik snap dan ook niet dat er met een andere oplossing voor de dag gekomen wordt...
Ik herhaal dan ook vriendelijk mijn vraag om dit te doen en te kijken wat dit geeft.

Indien geen oplossing zal er niets anders opzitten dan een happyhouse bezoek aan te vragen. Ik wil er echter zeker van zijn dat alle opties overlopen zijn, voor ik hier ook nogmaals tijd mee verlies (decoder vertoont die problemen sinds start van het WK, ongeveer een dikke maand geleden. Ervoor nog nooit van dit probleem last gehad).

Dank alvast om dit te bekijken,
Mvg,
Thomas
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Thomas,

Ik raad aan om in dat geval via deze link een gratis happy house interventie aan te vragen.

Groeten Geert
Reputatie 1
Dag Geert,

Heb ik daarnet gedaan. Ben benieuwd naar de uitkomst.
Reputatie 1
1 maand later en van een happy house geen sprake. Probleem is er nog steeds (geen tv signaal na het zappen) en mijn geduld raakt echt wel op. Nu vr de 2de x een happy house bezoek aangevraagd, hopend dat ik nu wel gecontacteerd word... Indien dit nu geen oplossing brengt, mag telenet een nieuwe klant verwelkomen. Ben dit echt meer dan moe. De tijd en moeite die ik moet doen om een probleem op de radar te krijgen met bijhorende oplossing of om iemand te pakken te krijgen die dit eens grondig analyseert... Teleurstellend.

Reageer