Beantwoord

Error code SPINACH destiny 2 beta



Toon eerste bericht

416 reacties

nee tv moet je op bbox3 aansluiten en je kan kiezen of je wifi van de bbox uit zet of niet of je kan beide gebruiken om je wifi bereik eventueel uit te breiden bv.

Heb net met Scarlet gebeld, ze hebben zelf toegegeven dat ze een low budget bedrijf zijn en weinig middelen hebben. PPPOE psw/login krijg ik niet te pakken, die hebben ze ook niet.

Ik ga overstappen naar Telenet, ben er klaar mee.

Bedankt voor de hulp en het inzicht in de situatie Martin & Sabine.
Peace
nee tv moet je op bbox3 aansluiten en je kan kiezen of je wifi van de bbox uit zet of niet of je kan beide gebruiken om je wifi bereik eventueel uit te breiden bv.
Beste

De login User dat je ziet staan is de login en paswoord om in te loggen in de webinterface van de router, dit is niet de login van je internet connectie ( PPPoe)

Deze krijg je te zien eenmaal ingelogd in de router bij je internetverbinding.

Mvg sabine


En als ik dus een router op de bbox3 aansluit, en die PPPoe gebruik, geeft de bbox3 mij dan wifi of de router? En moet ik vervolgens de digibox hier ook op aansluiten?

Mvg,
Reputatie 6
Badge +4
Beste

De login User dat je ziet staan is de login en paswoord om in te loggen in de webinterface van de router, dit is niet de login van je internet connectie ( PPPoe)

Deze krijg je te zien eenmaal ingelogd in de router bij je internetverbinding.

Mvg sabine
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/error-code-spinach-destiny-2-beta-40491

Het werkt deze workarround

Mvg sabine


Hey Sabine,

Ik ben een PC gebruiker en heb last gehad van de issue tijdens de beta, ik zal de workaround proberen en dit zal mij dan wel wat extra kosten maar daar sta ik voor open.

Nu nog twee vragen, de PPPOE login/psw, is dat wat er nodig is om te verbinden op je modem/router via browser? Want daar heb ik het psw van, alleen is de user mij niet gekend en staat er "user" in de interface.

En als tweede, ik lees die in jou gelinked bericht "PC gebruikers dienen voorlopig te wachten, normaal zou het probleem tegen de lancering in oktober zeker moeten opgelost zijn." Wat betekent dit juist?

Mvg,
Reputatie 6
Badge +4
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/error-code-spinach-destiny-2-beta-40491

Het werkt deze workarround

Mvg sabine
Het schijnt dat het niet gemakkelijk is bij Scarlet om je pppoe login / wachtwoord te bemachtigen, volgens ik op userbase.be/forum van anderen al gelezen heb, alleen via een technieker en als ik het mij nog goed herinner komt die hiervoor langs en is het niet gratis!
Hey Martin, geweldig, bedankt, dit is alvast zeer behulpzaam.

Indien iemand dit even kan bevestigen dat deze omweg werkt, zou geweldig zijn. Dan schaf ik zo'n router aan en zal ik Scarlet/Proximus telefoneren voor de PPPOE info.
In de handleiding bv hier kan je zien wat je moet doen om pppoe in te stellen.
er zal er wel één bij zijn als je die eventueel aankoopt ook.
https://www.gebruikershandleiding.com/TP-LINK-Archer-C58/preview-handleiding-819393.html

Op de bbox3 moet je niks instellen

anderen die dit lezen en het al op die manier gedaan hebben met een router zouden dit ook kunnen bevestigen of het werkt op die manier zodat je 100% zeker bent.
Je moet geen pppoe instellen op je bbox want die is al ingesteld je moet een pppoe connectie maken in de router die je op de bbox aansluit en hoe dit moet kan je dan wel ergens in de handleiding vinden.

Hey Martin, bedankt voor alle hulp.

Dus als ik het goed begrijp zou ik bijvoorbeeld dit toestel https://www.routercenter.be/product/739519/tp-link-archer-c58.html#product_specifications kunnen aanschaffen om het Destiny 2 probleem te omzeilen? En op de bbox3 moet ik niets instellen?

Hoe stel je de PPPOE juist in, dat is iets waar ik geen ervaring mee heb. Is dat door in te loggen op de nieuwe router via laptop of PC?

Mvg,

(srry voor het hijacken van de thread)
Bedankt RobrechtB, gisteren kreeg de nieuwe router alles werkt
bellen op 0800 22 800 of vragen via privébericht
een privébericht aan Het Proximus Team kan je sturen via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 1
@Ktynn, je providor heeft je PPPoE gegevens meegedeeld bij het afsluiten van je contract (bij proximus kan je je login name ook vinden in MyProximus/internet/instellingen....het password niet). Als je het niet terug vindt even providor bellen.
Je moet geen pppoe instellen op je bbox want die is al ingesteld je moet een pppoe connectie maken in de router die je op de bbox aansluit en hoe dit moet kan je dan wel ergens in de handleiding vinden.
waarom niet je passeert/omzeilt (passtrough) als het ware door je bbox3 van technicolor(deze geeft trouwens het probleem) om een eigen internetconnectie te maken via de pppoe die je maakt in je router, dus je bbox3 komt er voor niks meer tussen enkel als het ware om alss modem op je vdsl(adsl) lijn te geraken.
NB: je kan trouwens gelijkaardig een pppoe internetconnectie maken, ook via je pc die dan direct een internetverbinding maakt.
Het aantal pppoe connecties die je maakt is ook beperkt maar normaal zou je er twee tegelijkertijd moeten kunnen maken, waarvan je bbox er al ene gemaakt heeft.


Geweldig om dit te weten te komen. De vraag is alleen, hoe doe ik dit juist? Waar en hoe moet ik die PPPOE logins ingeven en hoe verkrijg ik die?

(ik geraak trouwens via browser ingelogd op m'n modem, als "user", is dit voldoende en kan ik hier ergens die PPPOE regelen?)

Wat jammer dat dit allemaal zo ingewikkeld is.

Mvg,
waarom niet je passeert/omzeilt (passtrough) als het ware door je bbox3 van technicolor(deze geeft trouwens het probleem) om een eigen internetconnectie te maken via de pppoe die je maakt in je router, dus je bbox3 komt er voor niks meer tussen enkel als het ware om alss modem op je vdsl(adsl) lijn te geraken.
NB: je kan trouwens gelijkaardig een pppoe internetconnectie maken, ook via je pc die dan direct een internetverbinding maakt.
Het aantal pppoe connecties die je maakt is ook beperkt maar normaal zou je er twee tegelijkertijd moeten kunnen maken, waarvan je bbox er al ene gemaakt heeft.
of doen zoals er velen reeds gedaan hebben om van al de miserie af te zijn en dat is de bbox laten voor wat ze is (bv om decoders aan te sluiten en voor de rest werken via een routertje , die je aansluit op de bbox3 (die pppoe passtrough ondersteunt) , die op zijn beurt een tweede pppoe internet connectie maakt (deze 2de pppoe internet connectie maak je met dezelfde login en wachtwoord als van de bbox3) aan de bbox3 hoef niks te veranderen aan instellingen en werk je via je eigen router en daar doe je alle instellingen naar eigen hartenlust.

Sorry maar hier begrijp ik niets van, dus ik koop een toestel dat ik tussen m'n PC en bbox3 steek en dat zou het probleem oplossen?

edit: Heb je mss een voorbeeld van het "routertje" dat ik zou moeten kopen? Want zoals ik het nu begrijp moet ik mijn inkomende verbinding laten gaan door de router en dan deze opsplitsen naar PC en bbox3? Zodat mijn PC een verbinding via de router krijgt ipv de bbox3? Is dat de oplossing? Of ben ik fout? Ik wil deze oplossing zeker proberen :O

edit2: Ik denk dat ik het al iets beter gebruik, dus ik gebruik de bbox3 als modem die de verbinding doorstuurt naar een andere router die ik erop aansluit (dat is dan het gegeven PPPOE pass-through dat ik in de settings van de bbox3 moet regelen?) en vervolgens sluit ik mijn toestellen met kabel aan op de modem die er tussen zit? Een voorbeeld van een goedkope setup/router zou leuk zijn want ik ben hier niet helemaal in thuis 🙂 Kan ik die PPPOE passthrough doen met mijn user login en psw die ik gebruik om via browser in te loggen op mijn modem? Want bij Scarlet krijg ik heel moeilijk extra gegevens.
of doen zoals er velen reeds gedaan hebben om van al de miserie af te zijn en dat is de bbox laten voor wat ze is (bv om decoders aan te sluiten en voor de rest werken via een routertje , die je aansluit op de bbox3 (die pppoe passtrough ondersteunt) , die op zijn beurt een tweede pppoe internet connectie maakt (deze 2de pppoe internet connectie maak je met dezelfde login en wachtwoord als van de bbox3) aan de bbox3 hoef niks te veranderen aan instellingen en werk je via je eigen router en daar doe je alle instellingen naar eigen hartenlust.
Scarlet klant hier, ik heb na ettelijke telefoontjes en mails dit ontvangen in m'n inbox.

"Na overleg blijkt dat onze modem(s) niet compatibel is zodat je het spel dus niet kan spelen.
Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten."

Wat voor complete nonsens is dit eigenlijk? Wat een klucht. Gezien Scarlet een bedrijf van Proximus is, veronderstel ik dat Proximus klanten met hetzelfde probleem opgezadeld zitten.

Modem's omruilen doet Scarlet niet en we worden als consument verplicht over te stappen naar Telenet en 40% meer te betalen voor ongelimiteerd internet (€400 meer per jaar).

Neen bedankt.

Is het nu zo moeilijk om een firmware update door te voeren die de firewall/NAT Strict rotzooi van bbox3 omzeilt/oplost?

Ik weet niet of BUNGIE er nog veel aan zal kunnen doen, ik hoop het, maar geloof er niet meer in. Scarlet's helpdesk is overigens ongelofelijk anti-consument. Hebben amper gehoor naar je klachten en alles moet snel/low-budget gaan.

Als Telenet niet zo duur was, had ik al lang de overstap gemaakt. Daarnaast slaat BUNGIE hier evengoed de bal hard mis.
Okee... vandaag de ruilmodem gaan afhalen bij UPS afhaalpunt... kom thuis doe de doos open... Wat zit er in... weer een technicolor modem. Ik denk... het zal een geupdrade zijn die wel gaat werken nu.
Eenmaal thuiskomen... aansluiten en bam.. 5 minuten internet en rood lampje brandt op de modem.
Bel naar de helpdesk krijg ik daar te horen dat de modem updates aan't downloaden is omdat die pas aangesloten was. Normaal binnen een uurtje zou alles werken zegt de helpdesk medewerker.
Na anderhalf uur wachten nog geen verandering.
Opnieuw bellen naar de proximus helpdesk, krijg ik daar een vriendelijke jongedame aan de lijn die door een paar knopjes drukken de modem terug doet werken. Hupla internet is back!!

Dus de finale test... Destiny 2 spelen...
Na nog geen 15 minuten spelen... rara... foutmelding: networkerror Cabbage op Destiny 2.
herstart het spel en heb ik op zeker 2 minuten tijd 3 keer een disconnect met de destiny servers.

Ik ben het meer dan kotsbeu dat ik nog altijd hetzelfde probleem heb. Meerdere malen hoor ik van mensen hier dat een sagemcom geen problemen heeft met deze foutmeldingen. Dat het specifiek technicolor modems zijn.
En toch weeral sturen ze een technicolor modem op waar ik dus totaal niks mee ben.
Ik vraag me af of ze wel duidelijk luisteren naar wat het probleem is van hun proximus klanten of proberen ze de particuliere klanten te sussen met loze beloftes?
Ik ben het gewoonweg beu. Als trouwe proximus klant word je in de kou gezet en hou je het maar bekeken.
Misschien is het moment aangekomen om eens naar een andere provider te stappen.
Deze zaterdag maar eens een telenet winkel binnen wandelen en zien wat die te bieden hebben.

*rant off*
Een boze proximus klant!
Reputatie 1
Hi,

Joining the Destiny 2 Cabbage club 😉. Via bericht heb ik mijn gegevens doorgestuurd en hopelijk snel ook een omruil Sagemcom modem. Bedankt voor deze oplossing.

Mvg,
Stef
Heb ook een privébericht gestuurd maar tot nu toe nog altijd geen reactie 😞
Ik heb gisteren al een privébericht gestuurd met de vraag voor mijn pppoe logingegevens via het forum alsook via de facebook van proximus en heb nog steeds geen antwoord ontvangen.
Heb not zo'n Privéberichtje gestuurd, hopelijk kan ik snel spelen.

Gr
Als je ingelogd bent op "netwerkverbinding" klikken en naar beneden scrollen tot je een blauwe streep met in 't midden een dikke pijl naar beneden en daarop klikken.

Reageer