Beste antwoord door Wim VL
Bekijk origineelError code SPINACH destiny 2 beta
tijdens het spelen van de beta van een online game, destiny 2, blijf ik netwerk connectie problemen hebben. ik kan bepaalde delen van het spel niet spelen omdat mijn connectie niet goed genoeg is. wat kan ik hieraan doen?
Bladzijde 16 / 17
NB: je kan trouwens gelijkaardig een pppoe internetconnectie maken, ook via je pc die dan direct een internetverbinding maakt.
Het aantal pppoe connecties die je maakt is ook beperkt maar normaal zou je er twee tegelijkertijd moeten kunnen maken, waarvan je bbox er al ene gemaakt heeft.
Geweldig om dit te weten te komen. De vraag is alleen, hoe doe ik dit juist? Waar en hoe moet ik die PPPOE logins ingeven en hoe verkrijg ik die?
(ik geraak trouwens via browser ingelogd op m'n modem, als "user", is dit voldoende en kan ik hier ergens die PPPOE regelen?)
Wat jammer dat dit allemaal zo ingewikkeld is.
Mvg,
er zijn dus degelijk 2 soorten routers segam en technicolor ik heb dus gebeld naar proximus zelf voor te vragen of ik kon veranderen van router heb dus geluk ze komen hem vv om tussen 17u en 19u dus ik kan jullie wel op de hoogte hpuden jongens deze avond.
mvg
glenn
Ze komen langs? Amai, bij mij versturen ze er ene maar ik ben er 95% zeker van dat ik opnieuw een technicolor ga krijgen.
je heb hier juist gebeld en door mijn abonnement ofzo komen ze deze avond langs voor te vervangen.hou jullie op de hoogte
Je moet geen pppoe instellen op je bbox want die is al ingesteld je moet een pppoe connectie maken in de router die je op de bbox aansluit en hoe dit moet kan je dan wel ergens in de handleiding vinden.
SpArkLeS,
Is dat de bbox3/T die je aangekocht had ?
Is dat dan geen probleem om deze te laten omruilen, ik stel die vraag omdat ik er ook in de tijd ene aangekocht heb.
NB: nog dit ter info:
dit probleem is zeker al goed bekend bij Proximus en dit zeker meer dan 2 jaar geleden al, toen waren er ook die een sagemcom in ruil gekregen hebben voor een Technicolor!
Is dat de bbox3/T die je aangekocht had ?
Is dat dan geen probleem om deze te laten omruilen, ik stel die vraag omdat ik er ook in de tijd ene aangekocht heb.
NB: nog dit ter info:
dit probleem is zeker al goed bekend bij Proximus en dit zeker meer dan 2 jaar geleden al, toen waren er ook die een sagemcom in ruil gekregen hebben voor een Technicolor!
Reputatie 1
@Ktynn, je providor heeft je PPPoE gegevens meegedeeld bij het afsluiten van je contract (bij proximus kan je je login name ook vinden in MyProximus/internet/instellingen....het password niet). Als je het niet terug vindt even providor bellen.
Is dat de bbox3/T die je aangekocht had ?
Is dat dan geen probleem om deze te laten omruilen, ik stel die vraag omdat ik er ook in de tijd ene aangekocht heb.
NB: nog dit ter info:
dit probleem is zeker al goed bekend bij Proximus en dit zeker meer dan 2 jaar geleden al, toen waren er ook die een sagemcom in ruil gekregen hebben voor een Technicolor!
Degene die ik aangekocht had is reeds geswapped maar heb toen terug een technicolor gekregen. Maar heb het probleem toen kunnen verhelpen via PPPOE, helaas werkt dit nu niet.
Heb via twitter bevestiging gekregen dat ze een nieuwe opsturen maar geen zekerheid van Technicolor of Sagem. Ga wrs weer de verkeerde krijgen. 😞
Is dat de bbox3/T die je aangekocht had ?
Is dat dan geen probleem om deze te laten omruilen, ik stel die vraag omdat ik er ook in de tijd ene aangekocht heb.
NB: nog dit ter info:
dit probleem is zeker al goed bekend bij Proximus en dit zeker meer dan 2 jaar geleden al, toen waren er ook die een sagemcom in ruil gekregen hebben voor een Technicolor!
Degene die ik aangekocht had is reeds geswapped maar heb toen terug een technicolor gekregen. Maar heb het probleem toen kunnen verhelpen via PPPOE, helaas werkt dit nu niet.
Heb via twitter bevestiging gekregen dat ze een nieuwe opsturen maar geen zekerheid van Technicolor of Sagem. Ga wrs weer de verkeerde krijgen. :(
waarom bel je gewoon niet direct naar proximus? en leg het uit wie weet komen ze hem vandaag nog vervangen.
Bedankt RobrechtB, gisteren kreeg de nieuwe router alles werkt
Eigenlijk versta ik toch niet goed als ze de klant daarmee kunnen een plezier doen, dat ze daar niet kunnen voor zorgen dat er een sagemcom zal opgestuurd worden, zo moeilijk of zo'n grote moeite, kan dat toch niet zijn ?
Hey Martin, bedankt voor alle hulp.
Dus als ik het goed begrijp zou ik bijvoorbeeld dit toestel https://www.routercenter.be/product/739519/tp-link-archer-c58.html#product_specifications kunnen aanschaffen om het Destiny 2 probleem te omzeilen? En op de bbox3 moet ik niets instellen?
Hoe stel je de PPPOE juist in, dat is iets waar ik geen ervaring mee heb. Is dat door in te loggen op de nieuwe router via laptop of PC?
Mvg,
(srry voor het hijacken van de thread)
Ik geef hier nog iets van meer dan twee jaar geleden als info mee (terwijl we nu toch bezig zijn 😉 )
Q: Ik speel graag games op de playstation, onlangs heb ik Destiny gekocht.
Het betreft een online game, waarbij je met en tegen mekaar speelt.
Ik heb steeds problemen met mijn "modem".
Om het spel te spelen zonder problemen zou ik de instelling
NAT type 2 naar NAT type 1 veranderen.
Kan iemand mij helpen hoe ik dit euvel oplos?
A: Wij hebben net hetzelfde probleem gehad, ook met Destiny.
We veranderden van een Bbox 2 naar Bbox 3.
Toen ik online speelde werd ik steeds uit het spel gegooid.
We hadden een Bbox 3 meegekregen van "Technicolor".
Na lang zoeken en bellen naar helpdesk kreeg ik een medewerker te pakken
die van het probleem afwist en mij vertelde dat de Bbox van "Technicolor"
zijn NAT type niet compatibel is met PS4.
Als oplossing moest ik Bbox 3 moest gaan halen van "Sagemcom".
Alles werkte nadien perfect, zonder ook maar iets te moeten instellen.
De NAT problemen bij sommige X-box of PS spelen is dat de Bbox3/T,
in tegenstelling tot de /S, geen full-cone NAT heeft geïmplementeerd
PPPoE NAT strict to NAT 1 (filmpje)
PS4 PPPoE NAT strict to NAT 1
Proximus Forum: PS4 aansluiten
PS4 aansluiten
Misschien moet je via je MyProximus "CGN" uitschakelen.
CGN geeft vaak problemen met spelconsoles.
Wanneer ingelogd in MyProximus ga je naar "Mijn producten" -> "Internet" -> "Actieve diensten".
Schakel hier CGN uit.
Indien je hierbij hulp nodig hebt mag je me ook altijd je telefoonnummer of klantennummer doorsturen
naar Het Proximus Team zodat we dit even voor je aanpassen.
of dit kan ook via de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
via bv. http://watismijnip.be wordt het publiek IP gedetecteerd en is dat van de BAS, welke de IP adressen verdeeld (81.xxx.xxx.xxx).
Het is pas de CGN achter de BAS welke een privaat IP geeft aan de bbox (100.x.x.x).
Q: Ik speel graag games op de playstation, onlangs heb ik Destiny gekocht.
Het betreft een online game, waarbij je met en tegen mekaar speelt.
Ik heb steeds problemen met mijn "modem".
Om het spel te spelen zonder problemen zou ik de instelling
NAT type 2 naar NAT type 1 veranderen.
Kan iemand mij helpen hoe ik dit euvel oplos?
A: Wij hebben net hetzelfde probleem gehad, ook met Destiny.
We veranderden van een Bbox 2 naar Bbox 3.
Toen ik online speelde werd ik steeds uit het spel gegooid.
We hadden een Bbox 3 meegekregen van "Technicolor".
Na lang zoeken en bellen naar helpdesk kreeg ik een medewerker te pakken
die van het probleem afwist en mij vertelde dat de Bbox van "Technicolor"
zijn NAT type niet compatibel is met PS4.
Als oplossing moest ik Bbox 3 moest gaan halen van "Sagemcom".
Alles werkte nadien perfect, zonder ook maar iets te moeten instellen.
De NAT problemen bij sommige X-box of PS spelen is dat de Bbox3/T,
in tegenstelling tot de /S, geen full-cone NAT heeft geïmplementeerd
PPPoE NAT strict to NAT 1 (filmpje)
PS4 PPPoE NAT strict to NAT 1
Proximus Forum: PS4 aansluiten
PS4 aansluiten
Misschien moet je via je MyProximus "CGN" uitschakelen.
CGN geeft vaak problemen met spelconsoles.
Wanneer ingelogd in MyProximus ga je naar "Mijn producten" -> "Internet" -> "Actieve diensten".
Schakel hier CGN uit.
Indien je hierbij hulp nodig hebt mag je me ook altijd je telefoonnummer of klantennummer doorsturen
naar Het Proximus Team zodat we dit even voor je aanpassen.
of dit kan ook via de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
via bv. http://watismijnip.be wordt het publiek IP gedetecteerd en is dat van de BAS, welke de IP adressen verdeeld (81.xxx.xxx.xxx).
Het is pas de CGN achter de BAS welke een privaat IP geeft aan de bbox (100.x.x.x).
In de handleiding bv hier kan je zien wat je moet doen om pppoe in te stellen.
er zal er wel één bij zijn als je die eventueel aankoopt ook.
https://www.gebruikershandleiding.com/TP-LINK-Archer-C58/preview-handleiding-819393.html
Op de bbox3 moet je niks instellen
anderen die dit lezen en het al op die manier gedaan hebben met een router zouden dit ook kunnen bevestigen of het werkt op die manier zodat je 100% zeker bent.
er zal er wel één bij zijn als je die eventueel aankoopt ook.
https://www.gebruikershandleiding.com/TP-LINK-Archer-C58/preview-handleiding-819393.html
Op de bbox3 moet je niks instellen
anderen die dit lezen en het al op die manier gedaan hebben met een router zouden dit ook kunnen bevestigen of het werkt op die manier zodat je 100% zeker bent.
Dag Glenne,
We zijn aan het nakijken vanwaar het probleem kan komen. Het is ook nog een beta game. Groeten, Jimmy
We zijn aan het nakijken vanwaar het probleem kan komen. Het is ook nog een beta game. Groeten, Jimmy
Hey Martin, geweldig, bedankt, dit is alvast zeer behulpzaam.
Indien iemand dit even kan bevestigen dat deze omweg werkt, zou geweldig zijn. Dan schaf ik zo'n router aan en zal ik Scarlet/Proximus telefoneren voor de PPPOE info.
Indien iemand dit even kan bevestigen dat deze omweg werkt, zou geweldig zijn. Dan schaf ik zo'n router aan en zal ik Scarlet/Proximus telefoneren voor de PPPOE info.
We zijn aan het nakijken vanwaar het probleem kan komen. Het is ook nog een beta game. Groeten, Jimmy
Hey Jimmy beta heeft er niets mee te maken denk ik want was bij hun vorige game ook zo op ps4.
Net gebeld met technische dienst ze kunnen dus echt geen Sagem garanderen. Zo blijft een mens bezig 😞
Het schijnt dat het niet gemakkelijk is bij Scarlet om je pppoe login / wachtwoord te bemachtigen, volgens ik op userbase.be/forum van anderen al gelezen heb, alleen via een technieker en als ik het mij nog goed herinner komt die hiervoor langs en is het niet gratis!
Dat begrijp ik toch totaal niet waarom dit niet kan, dan lossen ze toch het probleem ook niet op als je weer dezelfde modem van technicolor ontvangt!
NB: in die uitleg hierboven schijnt het dat de CGNAT (CGN) tegenwoordig niet meer ingeschakeld wordt op de bbox3's.
NB: in die uitleg hierboven schijnt het dat de CGNAT (CGN) tegenwoordig niet meer ingeschakeld wordt op de bbox3's.
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/error-code-spinach-destiny-2-beta-40491
Het werkt deze workarround
Mvg sabine
Het werkt deze workarround
Mvg sabine
Dat was al gemeld ook. We zijn aan het kijken vanwaar het probleem komt.
Het werkt deze workarround
Mvg sabine
Hey Sabine,
Ik ben een PC gebruiker en heb last gehad van de issue tijdens de beta, ik zal de workaround proberen en dit zal mij dan wel wat extra kosten maar daar sta ik voor open.
Nu nog twee vragen, de PPPOE login/psw, is dat wat er nodig is om te verbinden op je modem/router via browser? Want daar heb ik het psw van, alleen is de user mij niet gekend en staat er "user" in de interface.
En als tweede, ik lees die in jou gelinked bericht "PC gebruikers dienen voorlopig te wachten, normaal zou het probleem tegen de lancering in oktober zeker moeten opgelost zijn." Wat betekent dit juist?
Mvg,
Dag Martin,
We zoals op het forum al gemeld, zijn onze experten aan het kijken vanwaar dit probleem komt. Dus het heeft total geen zin nu om de modem gaan om te ruilen zelfs.
Groeten,
Jimmy
We zoals op het forum al gemeld, zijn onze experten aan het kijken vanwaar dit probleem komt. Dus het heeft total geen zin nu om de modem gaan om te ruilen zelfs.
Groeten,
Jimmy
We zoals op het forum al gemeld, zijn onze experten aan het kijken vanwaar dit probleem komt. Dus het heeft total geen zin nu om de modem gaan om te ruilen zelfs.
Groeten,
Jimmy
Het heeft wel zin want met de bbox3 van Sagecom zijn er geen problemen :D
BTW hier het topic op het Bungie forum:
https://www.bungie.net/en/Forums/Post/230309851?sort=0&page=0
Allemaal gamers van België en Italië blijkbaar
De login User dat je ziet staan is de login en paswoord om in te loggen in de webinterface van de router, dit is niet de login van je internet connectie ( PPPoe)
Deze krijg je te zien eenmaal ingelogd in de router bij je internetverbinding.
Mvg sabine
En als ik dus een router op de bbox3 aansluit, en die PPPoe gebruik, geeft de bbox3 mij dan wifi of de router? En moet ik vervolgens de digibox hier ook op aansluiten?
Mvg,
Ok Jimmy O,
Maar het was er mij meer om te doen dat ik niet begrijp dat proximus niet kan zorgen/verzekeren dat het een Sagemcom is die geleverd zal worden.
Net zoals die mensen vroeger met hun ps4 problemen een bb3/S gekregen hebben om de problemen op te lossen.
Maar het was er mij meer om te doen dat ik niet begrijp dat proximus niet kan zorgen/verzekeren dat het een Sagemcom is die geleverd zal worden.
Net zoals die mensen vroeger met hun ps4 problemen een bb3/S gekregen hebben om de problemen op te lossen.
nee tv moet je op bbox3 aansluiten en je kan kiezen of je wifi van de bbox uit zet of niet of je kan beide gebruiken om je wifi bereik eventueel uit te breiden bv.
Bladzijde 16 / 17
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.