Vraag

Digitale tv - signaal valt soms weg

  • 26 May 2018
  • 9 reacties
  • 1595 Bekeken

Reputatie 1
Wij hebben sinds een week problemen met het signaal dat de digibox doorgeeft aan de tv.
Meestal kort na het opstarten wordt het tv scherm zwart, dan moeten we via de afstandsbediening van de tv op source drukken en HDMI-1 bevestigen (waar het al op stond). Steken we de HDMI-kabel en de andere HDMI-poorten hebben we daar ook hetzelfde probleem. We hebben al een andere HDMI-kabel geprobeerd en het probleem blijft ook. De dvd-speler, die ook via HDMI werkt heeft dit probleem niet (ook geprobeerd op alle HDMI-poorten).
Zou het kunnen dat de digibox miet vervangen worden? Wij hebben nog altijd een toestel waar Belgacom op staat (ik denk dat het V4 is)

9 reacties

Wat je eens kunt proberen is om de decoder zonder stroom te zetten en dan de bbox ook 5sec stroomloos zetten en laten heropstarten, wel wachten tot de bbox volledig opgestart is (VDSL led moet continu blijven branden) en dan pas de decoder terug onder spanning zetten om nog eens te testen of het probleem daarmee opgelost is.
PS: Defecte decoders worden wel omgeruild.
Reputatie 1
Wat je eens kunt proberen is om de decoder zonder stroom te zetten en dan de bbox ook 5sec stroomloos zetten en laten heropstarten, wel wachten tot de bbox volledig opgestart is (VDSL led moet continu blijven branden) en dan pas de decoder terug onder spanning zetten om nog eens te testen of het probleem daarmee opgelost is.
PS: Defecte decoders worden wel omgeruild.


Dit hebben we ook al geprobeerd (sorry was dit nog vergeten te melden 😋 )
Als hier iemand van Proximus langs komt kunnen ze u dan wel verder helpen.
Je kunt ook altijd bellen naar de helpdesk 0800 22 800.
Reputatie 2
Badge
Hier hetzelfde en de oplossing is idem
Maar dit probleem stelt eveneens bij het opstarten van telenet!
Dus logisch ligt de fout dan bij de tv
Hier een Samsung uhd tv met laatste software versie 1530 van 03/04/2018
Welke tv heb jij?
Reputatie 1
Hier hetzelfde en de oplossing is idem
Maar dit probleem stelt eveneens bij het opstarten van telenet!
Dus logisch ligt de fout dan bij de tv
Hier een Samsung uhd tv met laatste software versie 1530 van 03/04/2018
Welke tv heb jij?


Ook een Samsung uhd tv en software versie 1530, wel raar dat het nog maar sinds vorige week is begonnen dit probleem terwijl die software versie er al een tijd op staat.
Ik vind het dan ook raar dat het probleem zich niet voordoet als de dvd-speler speelt
Reputatie 2
Badge
Inderdaad raar
Maar het is een feit dat de fout identiek is bij Telenet en Proximus
Mijn digibox is een V6 de uwe een V4
TUI: Met een V6 hebben er inderdaad al enkelen dit probleem gemeld op het forum maar voor de andere decoders denk ik niet dat er veel zijn die dit al voor gehad hebben
NB: bij Telenet spreekt men over een digibox maar bij Proximus noemen ze dit een decoder
Reputatie 2
Badge
Sorry 1000x sorry
Ik zal het nooit meer doen een decoder een digibox noemen
1000 maal dan nog …. zo erg was dat nu ook weer niet ☺️

Mss heeft je probleem iets te maken met het HDMI HDCP protocol tussen je tv en de decoder, als die niet binnen de tijd een acknowledge geeft, maar dat zouden de Proximus specialisten beter moeten weten!

Reageer