Hallo,
Ik probeer een camera rc8030 te laten werken met de app ip cam view. Daarvoor dien ik een DynDNS aan te maken en een portforwarding. Beide heb ik gedaan en als ik dat check via een programma via internet dan krijg ik het antwoord "Your ISP/Router/Firewall is not blocking port ****" , maw de poort die ik gekozen heb in portmapping staat open en wordt door niets geblokkeerd.Via een static IP adres kan ik de camera wel zien en krijg ik ook beeld.
Nu probeer ik verbinding te maken via de app ip cam viewer maar dat lukt mij niet. Ik krijg het antwoord " could not connect to given Hostname/Ip and Port. Ik geef nochtans de juiste hostname en poort in. Ook de camera is gekend bij ip cam viewer, want hij staat in de lijst. Wat doe ik fout?
Bladzijde 3 / 3
Martin,
Zoals jij beschrijft, heb ik het ook.
Static bedoel ik intern dat ik alleen van mijn lokaal netwerk kan benaderen.
Als ik mijn publiek IP adres ingeef met de poort werkt het niet, maar als ik mijn publiek adres check met de poort op portalcheck dan geeft de poort groen aan. Als ik daar een ander nummer aan geef dan geeft ze rood aan. Als ik in port mapping bijvoorbeeld 5000 heb en ik geef in portalcheck 443 in dan krijg ik rood.
Als ik het dan goed begrijp dan kan ik binnen juist voorbij poort 5000 maar dan dan sta ik voor de gesloten poort 443 of 80 of 23. is dat juist zo?
Ik gebruik zelf poort 5000, 5001 en 5002 voor 3 camera's van Foscam.
Bedoel je met static IP het intern IP of het extern IP?
Als het werkt met je extern IP (zie http://www.whatismyip.be) en de juiste poort en op die manier werkt het... ligt de fout bij DynDNS.
Zoals jij beschrijft, heb ik het ook.
Static bedoel ik intern dat ik alleen van mijn lokaal netwerk kan benaderen.
Als ik mijn publiek IP adres ingeef met de poort werkt het niet, maar als ik mijn publiek adres check met de poort op portalcheck dan geeft de poort groen aan. Als ik daar een ander nummer aan geef dan geeft ze rood aan. Als ik in port mapping bijvoorbeeld 5000 heb en ik geef in portalcheck 443 in dan krijg ik rood.
Als ik het dan goed begrijp dan kan ik binnen juist voorbij poort 5000 maar dan dan sta ik voor de gesloten poort 443 of 80 of 23. is dat juist zo?
Ik gebruik zelf poort 5000, 5001 en 5002 voor 3 camera's van Foscam.
Bedoel je met static IP het intern IP of het extern IP?
Als het werkt met je extern IP (zie http://www.whatismyip.be) en de juiste poort en op die manier werkt het... ligt de fout bij DynDNS.
Straks ga ik een reboot doen van de bbox, gaat hij dan naar zijn originele instellingen???
als test kan je de camera effen in dmz zetten om te zien of het dan wel werkt, want ik heb de indruk dat je camera niet reageert op die poort 80 !
heb ik gedaan in dmz, maar werkt niet
Als je een reset doet moet je de portforwarding erna terug invoeren
Ok bedankt, maar bij reboot staat alles terug zoals het zou moeten?
bij reboot wel maar eigenlijk zou je mss toch best eens een reset proberen zodat alles terug in fabrieksinstellingen staat en dan je port forwarding terug invoeren.
Martin,
Bij reset; gooit hij er dan alles uit zoals mijn tv decoders en andere devices zoals mijn smartphone die ik ook in de lijst zie staan?
Bij reset; gooit hij er dan alles uit zoals mijn tv decoders en andere devices zoals mijn smartphone die ik ook in de lijst zie staan?
nee dat is geen probleem alleen hetgeen je zelf ingevoerd hebt moet je opnieuw invoeren maar anders niks
dus mijn pc en gsm en decoders en alarmsysteem gooit hij er niet uit?
Dan ga ik dat seffes effe doen
Dan ga ik dat seffes effe doen
nee want daarvoor heb je toch niks zelf ingevoerd hé
Martin,
Bedankt voor de hulp, ik ga je laten.
Morgen ga ik verder proberen om mijn camera's te kunnen benaderen via internet.
Dan zal ik wel weer op het forum verschijnen.
Nog een fijne avond,
Guido,
Bedankt voor de hulp, ik ga je laten.
Morgen ga ik verder proberen om mijn camera's te kunnen benaderen via internet.
Dan zal ik wel weer op het forum verschijnen.
Nog een fijne avond,
Guido,
Ok, maar probeer eerst met één camera, houd het zo simpel mogelijk dus ook zonder dyndns want anders wordt het ingewikkeld om te weten waar het verkeerd loopt.
Voor u ook nog een fijne avond.
Voor u ook nog een fijne avond.
Martin,
Hoe bedoel zonder dyndns?
Hoe bedoel zonder dyndns?
camera moet je eerst kunnen benaderen door in de browser het url adres http://www.watismijnip:pootnummer
in te geven dus zonder gebruik te maken van dyndns dienst want die heb je alleen maar nodig omdat je watismijnip adres kan veranderen bv bij reset van de modem ....
in te geven dus zonder gebruik te maken van dyndns dienst want die heb je alleen maar nodig omdat je watismijnip adres kan veranderen bv bij reset van de modem ....
Hallo Martin,
Het is opgelost;
Met de app kan ik beide camera's zien op mijn smartphone.
Weet je wat het probleem was/is.
Ik kan de camera's niet zien als ik op mijn eigen netwerk zit.
Als ik mijn wifi van thuis afzet en ik ga naar mobiel netwerk, dan heb ik onmiddellijk beeld.
Beetje raar he, maar daar zal ook wel een verklaring voor zijn zeker.
Bottem line, het werkt.
Aan allen die tips en hulp geboden hebben, bedankt,
Een dikke merci,
Het is opgelost;
Met de app kan ik beide camera's zien op mijn smartphone.
Weet je wat het probleem was/is.
Ik kan de camera's niet zien als ik op mijn eigen netwerk zit.
Als ik mijn wifi van thuis afzet en ik ga naar mobiel netwerk, dan heb ik onmiddellijk beeld.
Beetje raar he, maar daar zal ook wel een verklaring voor zijn zeker.
Bottem line, het werkt.
Aan allen die tips en hulp geboden hebben, bedankt,
Een dikke merci,
Het is inderdaad goed nieuws dat het nu werkt, raar dat het alleen werkt als je uw wifi afzet, ik dacht je camera's via wireless lan gekoppeld waren van je bbox.
Hoe sluit ik deze topic af?
Dat kan alleen door het aan de proximus community manger te vragen > klik hier
en geef de link mee van het topic dat je wilt afsluiten
> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/camera-koppelen-aan-bbox3-en-dyndns-42088
en geef de link mee van het topic dat je wilt afsluiten
> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/camera-koppelen-aan-bbox3-en-dyndns-42088
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.