Vraag

Bbox3 verbinden met vitoconnect 100


Ik heb serieuze problemen om de vitoconnect 100 te verbinden met het internet. Ik dacht geholpen te zijn door de topic https://nl.forum.proximus.be/internet-10/viessmann-vitoconnect-100-verbinden-via-b-box-3v-modem-43076/index1.html#post599606 maar helaas.

De vitoconnect verbindt succesvol met de router, maar raakt er precies niet voorbij naar de Viessman-server. Hij raakt dus niet op het internet.
Nu staat in de handleiding uitdrukkelijk dat de poorten 80 en 443 open moeten staan. Ik heb dat geprobeerd zoals uitgelegd in bovenstaande link (via MyProximus en "mijn producten") maar dat werkt niet. In tegendeel het loopt nog sneller mis.

Wat mij wel opvalt is dat ik daar nog een BBox 2 zie staan, terwijl ik nu al een maand een Bbox3 heb. Kan dat invloed hebben?

Dynamic IP moet ik ook instellen blijkbaar, hoe werkt dat?
Er wordt een paswoord en gebruikersnaam gevraagd...ik ken er niks van :-(
Mogelijk als dat eenmaal Ok is ben ik geholpen?

Iemand ervaring hiermee, of in het algemaan met het installeren van de vitoconnect op de Bbox 3?

52 reacties

ja, daar verschiet ik niet van 😄
Update! Deze ochtend, out of the blue, ineens lamp 1 vast groen, lamp 2 rood pinken.
Ik wou in de app gaan kijken om hoe laat het gebeurd was, en daar zijn alle gegevens weg, ik heb daar niks meer.
Ik ben het meer dan moe.
Het product is totaal niet stabiel of betrouwbaar en ondersteuning door Viessman of de installateur is onbestaande.

Wou de huidige stand van zaken gewoon even doorgeven; ik ga ga er zelf geen tijd meer insteken, het is de frustratie gewoon niet waard.

Reageer