Vraag

Bbox3 verbinden met vitoconnect 100



Toon eerste bericht

52 reacties

Reputatie 7
Badge +4
vraag 3
hoe staan de LEDs 1, 2 en 3 op de vitoconnect module p.13?
M_016, ik laat je dit beter verder afhandelen met TS.
Je bent goed bezig.....
ok
vraag 2
Wat moet ik doen als mijn modem wordt vervangen?
Je zult vanuit ViCare-app je nieuw WiFi-paswoord moeten ingeven voor Vitoconnect. Hiervoor is een functie voorzien onder 'instellingen' --> 'WiFi'.


ik veronderstel dat dit aangepast werd bij de vervanging bbox2->3 (WiFi password op BBox3)


Ik heb hetzelfde wifi-paswoord op de bbox3 gestoken dat ik ook op de bbox2 had.
M_016, ik laat je dit beter verder afhandelen met TS.Nogmaals merci om mee te helpen.
vraag 3
hoe staan de LEDs 1, 2 en 3 op de vitoconnect module p.13?


Gisteren was het verhaal telkens hetzelfde:
-bovenste 2 lampen groen dus alles OK
-Binnen de minuut 3 witte lampen = toestel herstart vanzelf
-bovenste lamp groen, 2de lamp eerst heel kort groen, dan geel , dan rood
Alles wijst er dus op dat de vitoconnect wel verbindt met de bbox3, maar dat de bbox3 hem niet buiten laat.

Gisteren nog een fabrieksreset proberen doen o mdan eens van nul te kunnen beginnen.
Sindsdien zit ik met bovenste lamp vast groen en onderste lamp pinkt geel (actie aanmeldmodus of onderhoudsmodus-geen dataoverdracht). Ik vermoed dat laatste want de vitovconnect kan ook niet geconecteerd worden via wifi met mijn telefoon.
Ik geraak daar nu niet meer uit, enkel reset kan nog en dan kom ik weer in dezelfde situatie...

Ik ga nu bbox3 eens heropstarten, is mogelijk een dom idee maar ik weet het nu ook niet meer wat ik nog meer kan doen.
Update.

Ik heb eerst nog eens een finale poging gedaan en ben via de app alsnog met de vitoconnect in verbinding gekomen. Na het ingeven van het paswoord hebben de bovenste 2 lampen een lichtshow gegeven van je welste, ik heb alle kleuren wel eens zien passeren denk ik en was het eindresultat: 1= groen ; 2= geel vast branden.

Dan de bbox3 heropgestart en dit zorgde ervoor dat lampje 2 rood vast begon te branden. Voor mij een bevestiging dat ervoor er wel degelijk verbinding was met de bbox.

Na reset lampje 1 nog steeds groen, lampje 2 vast geel. Pffffff...
Ik heb net ook ergens gelezen dat het paswoord WPA2 moet zijn, is dat standaard zo?
Ik heb net ook ergens gelezen dat het paswoord WPA2 moet zijn, is dat standaard zo?
Om op m' eigen vraag te antwoorden, WPA2 staat geselecteerd bij wachtwoord.
Reputatie 7
Badge +4
p.16
lokaal ter plaatse - bij de vitoconnect met smartphone of laptop vanop het betrokken WiFi netwerk op het internet proberen te geraken

op basis van de info boven wordt de verbinding met de warmtegenerator, Wifi-netwerk en Viessmann server opgebouwd, maar komt de internetverbinding niet tot stand:
dus inderdaad ofwel is uw module "niet (correct) geregistreerd" ofwel is er een lokaal WiFi/internet probleem
Ik heb zonet ook eens getest met een verkeerd paswoord in te geven en dan blijft hij met onderste lamp geel pinken.
Na het ingeven van het correcte paswoord gaat hij wel verder in de eerder genoemde routine: groen/groen naar groen/geelpinken naar groen/geelvast.

Het ligt volgens mij dus niet aan het paswoord en ik vermoed dat er wel een succesvolle verbinding is met de bbox.
LAMP 1 vast groen = succesvolle verbinding vitoconnect met ketel
LAMP 2 vast geel = succesvolle verbinding vitoconnect met WLAN-router
volgende stap is connectie met de Viessman server en dat komt dus niet.
p.16
lokaal ter plaatse - bij de vitoconnect met smartphone of laptop vanop het betrokken WiFi netwerk op het internet proberen te geraken

op basis van de info boven wordt de verbinding met de warmtegenerator, Wifi-netwerk en Viessmann server opgebouwd, maar komt de internetverbinding niet tot stand:
dus inderdaad ofwel is uw module "niet (correct) geregistreerd" ofwel is er een lokaal WiFi/internet probleem


Data op GSM uitgezet en op m'n wifi gegaan terwijl ik aan de vitoconnect sta. Ik kan perfect surfen.
module "niet (correct) geregistreerd --> ik vond nergens terug wat ik daar kan aan doen...
Reputatie 7
Badge +4
De poorten op de Bbox3 staan nog open?

Zelf zou ik ofwel onderstaande proberen
https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnected-faq.html
Controleer of de 2 bovenste LED's op de Vitoconnect nog steeds branden. Het kan nodig zijn om de WiFi-verbinding van Vitoconnect naar je thuisnetwerk opnieuw te initialiseren (door ongeveer gedurende 10 s de toets op de linkerzijkant ingedrukt te houden) en nadien vanuit de ViCare-app de aanmeldprocedure vanaf het begin te hernemen
ofwel uw installateur contacteren voor controle of vervanging van de module (poorten open, WiFi beschikbaar maar geen contact met de Viesmann server dus rest er alleen de module of de registratie die niet ok zijn mijns inziens)
Ik ga hier morgen op verder testen. Moet nu weg.
Nogmaals m'n dank.
Hey persuader,
vlug nog eens tussenspringen, omdat ik zie dat het nog niet opgelost is, mss kun je best eens proberen om contact op te nemen met Raf , waarbij het blijkbaar uiteindelijk bij hem opgelost is geraakt.
> https://www.bouwinfo.be/forum/technieken/elektriciteit/vitoconnect-100-verbinden-b-box-3v-modem daar kun je op bericht sturen klikken of klik hier
of je kunt het ook proberen door hem een PB te sturen >
pb naar Raf sturen
NB: https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnected-faq.html
google search connecting probleem
Hey persuader,
vlug nog eens tussenspringen, omdat ik zie dat het nog niet opgelost is, mss kun je best eens proberen om contact op te nemen met Raf , waarbij het blijkbaar uiteindelijk bij hem opgelost is geraakt.
> https://www.bouwinfo.be/forum/technieken/elektriciteit/vitoconnect-100-verbinden-b-box-3v-modem daar kun je op bericht sturen klikken of klik hier
of je kunt het ook proberen door hem een PB te sturen >
pb naar Raf sturen
NB: https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnected-faq.html
google search connecting probleem


Link had ik inderdaad al eerder gevonden.
Hij is er uitgekomen door enkel bij myproximus de beveiliging op laag te zetten. Naar mijn gevoel zou dat ook moeten volstaan, maar ja het wil maar niet lukken.
Ik die seffens nog een aantal finale testen, denk dat ik daarna aan het einde zit.
Ik heb iets geplaatst onder de man z'n post, je weet nooit dat hij de magische oplossing heeft.
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/viessmann-vitoconnect-100-verbinden-via-b-box-3v-modem-43076/index1.html#post608069
mss best ook een privébericht sturen naar Raf 't zou kunnen dat dit eerder opvalt bij hem, enfin je ziet maar..
Privébericht sturen naar Raf: klik hier
mss best ook een privébericht sturen naar Raf 't zou kunnen dat dit eerder opvalt bij hem, enfin je ziet maar..
Privébericht sturen naar Raf: klik hier

PB gestuurd
Ik heb ondertussen zowat alle mogelijke configuraties ven poorten gewoon, poorten lage beveiligen, poortmapping geprobeerd. Niks werkt.

Het rare is dat het gewoon 3 dagen goed gewerk heeft.
En dat bij de huidge configuratie (poorten open enkel via Myproximus beveiliging laag) eerst alles goed lijkt (lamp 1 en 2 groen vast), maar na 30 seconde de vitoconnect zichzelf heropstart waarna het fout gaat (lamp 1 groen vast, lamp 2 geel vast) .

Ik sta stilaan op het punt om eens goed met m'n wagen over het toestel te rijden, dan heb ik er nog iets van plezier aan... :-(

Ik wacht nog even af of ik nog iets hoor van Raf of m'n installateur. Anders bel ik gewoon zelf naar Viessman. Het kan toch ook gewoon dat het toestel stuk is, of niet?

tenzij hier iemand nog iets anders weet?

Alleszins allebei een dikke mersi voor alle geboden hulp!
En als ik de oplossing vind post ik ze zeker hier.
Bedankt voor je reactie, ik ga er mee aan de slag.
in 'My Proximus' de poorten 80 en 443 vrijgegeven --> check,was reeds het geval
DHCP op 'on' --> check, was reeds het geval
WPA2 wachtwoord --> check, was reeds het geval

a) het advies van rafolen/community viessmann hierboven opvolgen (module uit, bbox uit bbox aan module aan)
Helaas pindakaas. LED 1= Groen vast ; LED 2 = rood pinken

b) Het kan nodig zijn om de WiFi-verbinding van Vitoconnect naar je thuisnetwerk opnieuw te initialiseren (door ongeveer gedurende 10 s de toets op de linkerzijkant ingedrukt te houden) en nadien vanuit de ViCare-app de aanmeldprocedure vanaf het begin te hernemen
Hierna LED 1 = Groen vast ; LED 2 = rood pinken ; LED 3 geel pinken

Als kerstboom kan de Vitoconnect alleszins wel dienen...

De rest van de pogingen zal waarschinlijk voor maandag zijn.

Bedankt iedereen!
Maar de grote vraag blijft (bij mij toch althans) of het nu een probleem is met de bbox of bij de Vitoconnect, spijtig dat er niemand eens de test kan doen door een router achter de bbox aan te sluiten via een ppoe pass trough, om zo via deze router de vitoconnect uit te testen !
Ik denk persoonlijk dat het bij de vitoconnect te zoeken is, gezien er nog zijn die erover klagen althans volgens een installateur van verwarmingsketels, al is het wel één van de concurrentie 😉
Maar de grote vraag blijft (bij mij toch althans) of het nu een probleem is met de bbox of bij de Vitoconnect, spijtig dat er niemand eens de test kan doen door een router achter de bbox aan te sluiten via een ppoe pass trough, om zo via deze router de vitoconnect uit te testen !
Ik denk persoonlijk dat het bij de vitoconnect te zoeken is, gezien er nog zijn die erover klagen althans volgens een installateur van verwarmingsketels, al is het wel één van de concurrentie 😉


Geen idee, ik durf er niet meer aan komen hoor!

Reageer