Vraag

Bbox3

  • 20 March 2018
  • 24 reacties
  • 1321 Bekeken

Hallo,
Ben gebruiker van bbox3 met ethernetbekabeling en adapters (totaal 5) voor 2 desktops en 2 TV's . Onlangs merkte ik op in mijn instellingen (windows 10) dat de Bbox3" stond vermeld als niet verbonden terwijl ik aan het surfen ben . Ook Sagem internet Gateway Device (?) stond vermeld als niet verbonden .
Gisteren kreeg ik de nieuwe update van windows 10 . De Bbox3 staat nu niet langer vermeld bij mijn apparaten en printers . Sagem ... nog wel, doch nog steeds als niet verbonden .
Hoe kunnen we gebruik maken van internet als we niet verbonden zijn ? En wat is die Sagem .... ?
Ik vind het ook eigenaardig dat ik films kan opnemen terwijl de Bbox3 afstaat ?
Mvg

24 reacties

kun je internetten via de bbox3 als je verbonden bent via utp kabel dan is je verbinding in orde.
na de windows update van gisteren zie ik het volgende staan



maar dit is net het zelfde als je un je browser URL adres baar het volgende invult
http://192.168.1.1
om in te loggen op je bbox3 als User en met wachtwoord dat op sticker van de bbox staat
Reputatie 4
Badge +2
Sagem of Technicolor is het merk van uw b-box 3.

sagemcom heeft vier gele ethernetpoorten achteraan die twee per twee aan elkaar staan en technicolor staan die alle 4 mooi aan elkaar
Reputatie 7
Badge +4
Dag Eddy, in principe als de bbox af staat kan je tv kijken noch op internet gaan. Indien je toch nog deze zaken kan dan ben je geconnecteerd met een ander netwerk op één of andere manier. MVG, Wim
na de windows update van gisteren zie ik het volgende staan



maar dit is net het zelfde als je un je browser URL adres baar het volgende invult
http://192.168.1.1
om in te loggen op je bbox3 als User en met wachtwoord dat op sticker van de bbox staat
Voor de update stond daar mijn Bbox3, doch Network infrastructure is nu verdwenen en Sagem staat bij apparaten (5) tussen desktop en PC-scherm .
bij 192.168.1.1 staat de gateway als Realtek PCLe GBE Family Controller (diagnostisch rapport van Norton omdat CPU te langzaam is) .
Dag Eddy, in principe als de bbox af staat kan je tv kijken noch op internet gaan. Indien je toch nog deze zaken kan dan ben je geconnecteerd met een ander netwerk op één of andere manier. MVG, Wim
Hallo Wim,
Die indruk heb ik ook . Zowel bij opstarten TV als desktop verdwijnt beeld een seconde voordat alles verder opstart . Bij mijn pc is dat een cirkeltje dat draait met vermelding HP erboven . Dan verdwijnt het beeld heel even en is het draaiende cirkeltje er nog, maar nu zonder vermelding HP .
Hoe kan ik dit checken dat ik verbonden ben met een ander netwerk ? Op andere desktop met MCAfee stond er op een bepaald ogenblik een apple smartphone bij de onbeschermde toestellen vermeld als accesspoint (heb er een foto van genomen, gelukkig want de dag erna was het verdwenen) .
Mvg,
Eddy
Reputatie 7
Badge +4
Je dient te controleren met welk wifi netwerk je geconnecteerd bent en kijken of dit hetzelfde is als die van je eigen bbox. Indien met kabel dien je op te volgen waar deze naar toe loopt natuurlijk.
Wifi staat af op Bbox3, ook in instellingen en werk op vliegtuigstand om alle draadloze verbindingen zoals bluetooth te vermijden .
Je dient te controleren met welk wifi netwerk je geconnecteerd bent en kijken of dit hetzelfde is als die van je eigen bbox. Indien met kabel dien je op te volgen waar deze naar toe loopt natuurlijk.

Wat bedoel je juist met kabel opvolgen ? Deze gaat van Bbox3 naar adapter en via stroomkabel van adapter naar de volgende adapter ... Sorry ben niet zo thuis in dit alles .
Reputatie 7
Badge +4
Het enige wat ik kan bedenken is dat je adapter connecteert met deze van iemand anders. Woon je in een appartement ofzo?
Bij ipconfig.all staan vermeld :
-Ethernet adapter ethernet Realtek PCIe GBE Famili Controller
-Wireless LAN adapter wi-fi Realtek RTL8188EE 802.11 bgn wi-fi
-Wireless Lan adapter Lan-verbinding *12 Microsoft wi-fi Direct Virtuel adapter hekje 3
-Tunnel adapter Lan-verbinding *13 Microsoft teredo Tunneling adapter
Het enige wat ik kan bedenken is dat je adapter connecteert met deze van iemand anders. Woon je in een appartement ofzo?
Nee, 3-gevel woning . Onze naaste buren zijn een bejaard koppel .
Ik heb ook nog een route.print . Alles wat ik vond tijdens zoeken heb ik uitgeprint .
IPv4 Route Table
Network Destination 0.0.0.0. Netmask 0.0.0.0. Gateway 192.168.1.1 Interface 192.168.1.9. Metric 25
IPv6 Route Table
If metric network destination 16 281 ::/
Gateway fe80::ae84:c9ff:fe66:bee7

Ik kan nu echter niet verder online blijven . Maar neem morgen opnieuw contact op .
Dank voor alle hulp .
Reputatie 7
Badge +4
Maar als je nu de bbox af legt met schakelaar achterkant, kan je dan nog surfen op je pc?
Wanneer ik bbox uitschakel achteraan, kan ik niet meer surfen . Wanneer ik een film programmeer wanneer ik bbox uitschakel wordt deze opgenomen .
Ik heb nu opgemerkt dat ze ook de printerinstellingen (ethernet) hebben veranderd . Vaste verbinding heeft als hardware-adres (MAC) 50:65:f3:53:04:0b . Draadloos hardware-adres (MAC) 50:65:f3:53:04:0c . Poort 9100 is ingeschakeld . Maar dit is waarschijnlijk een andere topic . Ik heb bij "andere apparaten" 5 soorten printers staan die verbonden zijn, de mijne staat niet in verbinding (grijs) .
Ook mijn antivirus Norton is verdwenen . En gister tijdens typen veranderde mijn klavier nog maar eens in querty zodat ik het danig beu was . Ook werken in photoshop (zoals blauwe lucht klonen en het dak van een huis krijgen) ben ik danig beu . Om nog niet te spreken van vensters die op sommige momenten bevriezen (vooral wanneer ik op zoek ben naar mogelijke oorzaken) .
Afin, in feite allemaal teveel om hier op het forum te werpen . Ik heb wel zoveel mogelijk screenshots genomen . Afprinten gaat dus niet meer 😞 . En indien ik naar mijn administrator account ga, hebben ze alle tijd om daar "hun" nodige aanpassingen te doen . Vroeger kon ik switchen tussen mijn 3 accounts en deze wijzigen . Nu krijg ik enkel deze nog te zien die ik op het moment zelf gebruik . En kan ook geen extra account meer aanmaken .
Mvg
je schrijft : Wanneer ik een film programmeer wanneer ik bbox uitschakel wordt deze opgenomen
dit kan want als je de film programmeert terwijl de bbox opstond zal die ook opgenomen worden zelf al zet je de bbox af want dit gebeurt op een Prox server.
Maar als je bbox afstaat mag je natuurlijk niet meer kunnen tv kijken en ook geen opnames meer kunnen bekijken.
Bedankt ! Dit is toch al 1 vraag opgelost . Bijgevolg kan ik zeggen dat ik geen TV kan kijken noch kan surfen wanneer BBOX3 is uitgeschakeld .

Maar waarom is onze BBox3 nergens te vinden in windows 10, noch in instellingen noch bij apparaten en printers ? En waarom is de Sagem Gateway nooit verbonden . Staat zo vermeld in instellingen en bij apparaten en printers staat pictogram in het grijs ?
Maar kun je surfen met je pc/laptop onder windows 10 of werkt dit ook niet.
Factory reset van de bbox helpt ook niet veronderstel ik ?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Bij ipconfig.all staan vermeld :
-Ethernet adapter ethernet Realtek PCIe GBE Famili Controller
-Wireless LAN adapter wi-fi Realtek RTL8188EE 802.11 bgn wi-fi
-Wireless Lan adapter Lan-verbinding *12 Microsoft wi-fi Direct Virtuel adapter hekje 3
-Tunnel adapter Lan-verbinding *13 Microsoft teredo Tunneling adapter


En waarom staat er bij ipconfig enkel 4 adapters (waarvan 2 wireless, terwijl ze allemaal via ethernet zijn aangesloten) vermeld ... we hebben in totaal 5 adapters .
Eentje de realtek famili controller aan BBox3, 2 voor TV en 2 voor desktops . Overal wifi-verbindingen uit . Of mis ik hier opnieuw iets ???
Martin, surfen is geen probleem al moet ik af en toe wel wat wachten op cachegeheugen .

Ongeveer 2 weken geleden waren er problemen met TV-kijken en kregen we melding dat er een serverfout was . Bij proximus hebben ze toen enkele fouten in de bbox ontdekt en deze opnieuw ingesteld .

Is het dan aan te raden dit nu opnieuw te doen ?
wireless adapter worden ook weergegeven bij mij zelf al ben ik verbonden met ethernet kabel.

Het resetten van de bbox3 modem heb ik toch alle enige keren moeten uitvoeren en heeft bij mij toch alleen maar problemen opgelost en geen bijgemaakt.

Reageer