Beantwoord

Afstandsbediening werkt niet meer (aankoop nieuwe TV)

  • 4 March 2018
  • 6 reacties
  • 1053 Bekeken

Beste,

Vandaag overgegaan tot aanschaf nieuwe TV (Sony KDL-43WE750). Volgende probleem met onze afstandsbediening (V5) doet zich voor:
Na de stappen te doorlopen voor het universeel maken van de afstandsbediening doen enkel de volume knop, de aan/uit knop en de inputselectie knop het. Al de rest van de knoppen niet. Wanneer ik mijn decoder herstart werkt de afstandsbediening wel volledig, maar na inactiviteit (+/- 15 min) valt de functionaliteit van de afstandsbediening uit en werken weer slechts enkele knoppen.

Wat ik reeds (meermaals) heb geprobeerd:
- stappen doorlopen zoals beschreven hier: https://www.proximus.be/support/en/id_sfaqr_tv_rc_univ/personal/welcome-on-support/television/install-proximus-tv/remote-control/how-to-make-your-remote-control-universal.html
- Reset afstandsbediening
- Factory reset decoder

Graag hulp bij het vinden van een oplossing.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door evebxl 4 March 2018, 13:34

Bekijk origineel

6 reacties

Na de stappen te doorlopen voor het universeel maken van de afstandsbediening doen enkel de volume knop, de aan/uit knop en de inputselectie knop het.
................
Wanneer ik mijn decoder herstart werkt de afstandsbediening wel volledig

bedoel je hiermee dat deze knoppen alleen maar werken om je TV te bedienen of dat deze knoppen ook alleen maar werken om je decoder te bedienen en voor je hem universeel gemaakt hebt de andere knoppen wel nog werkten om de decoder te bedienen?
Mss ook toch eens met nieuwe batterijen proberen.
Excuses voor de onduidelijkheid.

Na wat verdere tests (incl nieuwe batterijen) komt het er op neer dat de volume knop/aan-uitknop/inputknop de enige toetsen zijn die ingesteld zijn voor de tv. Al de rest van de knoppen blijft proberen verbinding te maken met de decoder, wat ook lukt als ik deze uit de kast haal.

Bedoeling is echter dat de knoppen op de tv werken, zodat ik de decoder terug kan 'verstoppen' in het TV-meubel.
Reputatie 7
Badge +2
Als de decoder onzichtbaar is, vermoed ik dat je de verbinding op radiofrequentie moet zetten. Dan hoef je in principe niet naar de decoder te richten (via infrarood).

Hier staat uitgelegd hoe je radiofrequentie activeert: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_radio/particulieren/welkom-bij-support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/afstandsbediening-via-radiofrequenties.html

Bij mij werkt dit in elk geval.
Als bijkomende info: voor de nieuwe V6 (voorlopig nog testdecoder) wordt dit dan via Bluetooth.
Bedankt. Switchen naar radiofrequentie heeft alles opgelost.
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt. Switchen naar radiofrequentie heeft alles opgelost.

Blij dat ik kon helpen 😉

Reageer