Aanrekening activatiekosten


Beste,

Deze maand werd mijn GSM abonnement afgesloten, wegens een onbetaalde factuur van februari. Ik geef toe dat ik deze uit het oog verloren was, vandaar ook mijn correcte betaling van maart. Plots kwam ik tot de constatatie dat ik geen uitgaande oproepen meer kon doen met mijn GSM, dewelke ik nodig heb voor mijn werk. Dit allemaal zonder herinnering. Jullie hebben mijn GSM-nummer, dus jullie kunnen gerust een herinnering sturen per SMS. Nu blijkt ook nog eens dat jullie €45 aanrekenen voor heractivering van mijn nummer. Vinden jullie dat er niet een klein beetje over. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ben altijd tevreden geweest over Proximus (Belgacom heel wat minder), maar dit vind ik echt niet kunnen.

14 reacties

Ter info, wat op hun site terug te vinden is:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_remind/particulieren/support/klantenzone/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/wat-gebeurt-er-als-u-niet-op-tijd-betaalt.html
Bedankt, maar die herinneringen werden dus nooit verstuurd. De enige sms die ik ontvangen heb, is om te feliciteren voor mijn deelname in het getrouwheidsprogramma.
Sms'en sturen lukt dus wel degelijk.
E-mail heb ik nooit ontvangen, enkel de mail met de factuur, deze was blijkbaar in een andere map terecht gekomen 🙁 , maar geen enkele herinnering.
Reputatie 4
Badge +2
Hoi JB!

Zou je even je klantgegevens (klantnummer/telefoonnummer) kunnen bezorgen via privébericht aub ?

Dit kan je vinden op

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679


Groetjes, Cindy
Bij mij een gelijkaardig verhaal.
Op 9 november kregen we een e-mail met de melding dat de facturen voortaan per e-mail verstuurd worden. Ik moest daar niets voor doen. Tot zover OK. Maar dan kregen we gedurende enkele maanden geef factuur toegestuurd. Niet per e-mail en niet per brief. Wel werd er op 15 maart een aanmaning verstuurd (kostprijs 15€) met de melding dat bij niet betalen binnen 3 dagen er ook nog een reactivatiekost volgt (kostprijs 30€). Na betaling van alle facturen, maar helaas niet binnen 3 dagen, volgt nu dus een factuur van 45€. Dit is toch geen faire behadeling als de oorspronkelijke fout, het niet sturen van facturen, bij proximus zelf ligt.

De telefonische communicatie met de klantendienst was beneden alle peil, enkel gericht op het zoeken naar foutjes in ons verhaal. Men wilde zelfs niet vertellen hoe ik de gefactureerde bedragen kon betwisten.
Dan heb ik na lang zoeken een manier om via de site een klacht te e-mailen gevonden. Na die e-mail kreeg ik netjes een antwoord dat de klacht toegekomen is en een referentie waarmee de klacht online opgevolgd kan worden. Maar de plaats waar dat opgevolgd kan worden heb ik nog niet gevonden. Volgens de site moet je inloggen en dan onder "mijn klachten in behandeling". Maar die link is nog steeds onvindbaar.
In het begin heb ik ook enkele problemen gehad met de overschakeling naar digitale facturen, net zoals bij Telenet het geval was. Nu probeer ik zoveel mogelijk mijn openstaande facturen te raadplegen.
Wat de afhandeling van dit probleem betreft, kan ik enkel maar heel tevreden zijn.
De communicatie verliep heel vlot en er werd een oplossing aangeboden zonder dat ik er echt moest achter vragen of moest dreigen met de ombudsdienst.
Het melden van problemen is wel wat omslachtig, een e-mailadres van de klantendienst is blijkbaar nergens te vinden en dat zou toch veel gemakkelijker zijn dan alles te moeten aankaarten op het forum of de klantendienst te moeten opbellen.
Reputatie 7
Badge +4
Dag peter,

Kan je via Het Proximus Team klantgegevens sturen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)

Dan kijken we het voor je na.

Mvg,

Koen
Reputatie 1
Ik heb juist hetzelfde probleem. Ik krijg al maanden geen factuur en werd vorige maand afgesloten. Dus alles betaald+een onredelijke activatiekost en nu heb ik alweer geenfactuur ontvangen en ben weer afgesloten. Ik zou graag terug aangesloten worden en gewoon een papieren factuur ontvangen. Das nu de tweede maand dat ik dagen onbereikbaar zal zijn.
Gr stefanie
Reputatie 5
Badge +3
Dag Stefanie, spijt ons dit vernemen, facturen worden reeds per post gezonden. Spijt ons ook te vernemen dat je niet op de hoogte bent. Op 15/04/2017 om 12u20 hebben we je een herinnering gezonden per sms over je openstaande saldo en op 19/04/2017 een brief, tot op heden is dit saldo onbetaald. Groetjes, Nicky
Reputatie 1
Ik heb zaterdag een sms hierover ontvangen en dan ook onmiddellijk betaald om niet terug afgesloten te worden. Dit gebeurde echter dezelfde dag nog. En ik kan nog steeds niets doen.
Mvg stefanie
Reputatie 1
Ik kan terug op myproximus en alles lijkt in orde te zijn maar ik kan nig steeds niet bellen of smsen.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Stefanie, zoals ik het hier kan zien is alles in orde op dit moment, excuses voor de late reactie. Groetjes, Nicky
Beste

Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in jullie werking! Na een vergetelheid van mijnentwege waren er facturen onbetaald gebleven. De facturen kwam via mail en uit het oog verloren. Ik heb ook geen enkele aanmaning gekregen, dus ook van geen kwaad bewust! Toen werd mijn gsm afgesloten en na een telefoontje met de klantendienst vernam ik dan ook dat er een openstaand saldo was en sloten ze mij terug aan. Ik heb de rekening onmiddellijk betaald en om dit nooit meer voor te hebben direct een domiciliëring aangevraagd!
Nu zie ik op mijn volgende facturen 2x een aanmaankost van 15 euro + een reactivatiekost van 30 euro! Dit vind ik toch wel overdreven en heb dan ook 2 dagen geleden telefonisch contact gehad met de klantendienst. Omdat ik ook nooit aanmaningen ontvangen heb, vond ik de aanmaankosten zeker onterecht en de medewerkster aan de telefoon was hiermee akkoord en beloofde mij dat deze 2x 15 euro gecrediteerd ging worden. Aan de reactivatiekost kon ze jammer genoeg niets doen vertelde ze mij... maar ik vind dit wel schandalig veel geld om terug aangesloten te worden! De medewerker aan lijn heeft hier welgeteld een minuutje werk met gehad!
Vandaag krijg ik echter een sms dat er nog een openstaand saldo staat van 15 euro en dat als ik binnen de 5 dagen ga betalen ik het smsje moet beantwoorden met "OK". Dus wat de medewerkster mij beloofde om de 2x 15 kwijt te schelden is niet uitgevoerd? En ik durf de sms ook niet beantwoorden met "OK", omdat ik dan akkoord ben met de schuldvordering? Wil dit dan ook zeggen als ik niet betaal ik binnen 5 dagen terug wordt afgesloten?
Reputatie 7
Badge +4
Beste Lenah, kan je via volgende link ik privebericht het betrokken klantennummer/gsmnummer geven? Dan kijken we dit verder voor je na. Groetjes Freya
Reputatie 7
Badge +4
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Reageer