Vraag

11 1N HD Live stream onderbreekt voortdurend

  • 20 December 2017
  • 21 reacties
  • 1002 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo;
De match Mechelen - Club Brugge te zien op 11 1N HD live stream via Chrome en Firefox op Mac OS X 10.12 (de aanbevolen browsers door de Proximus medewerkers en website), onderbreekt voortdurend met stilstaand beeld. De match bekijken via een app op iPad of iPhone werkt wel zonder onderbreking.
Andere streams bekijken via die browsers werken ok.

Ook VrtNU streams werken perfect, dus vraag me niet om de modem te resetten.

Kan je daar dringend iets aan doen aub?

21 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Baudewijn, heb je ook problemen met andere posten/uitzendingen wanneer je via chrome/firefox kijkt? MVG, Wim
Reputatie 2
Badge
Neen. Enkel zender 601 geeft stilstaand beeld, binnen de minuut.
Getest op mac, windows, wifi en ethernet. Chrome en Firefox.
Op TV en iPad geen probleem.
Reputatie 7
Badge +4
Ik ga het doorgeven voor verder nazicht en laat je nog iets weten. MVG, Wim
Wil de match Gent-Charleroi bekijken maar dit lukt niet, de stream stopt inderdaad continue. Probleem is alleen op 601, kan de match wel volgen op de franstalige zender.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jan, ik laat het controleren. MVG, Wim
Reputatie 2
Badge
Hallo Proximus;
wat is de status? Hier alvast niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Baudewijn, dit is momenteel nog in onderzoek. Mijn collega Wim heeft dit gisteren doorgestuurd naar de correcte dienst. Groeten, Charlotte.
Gisteren heb ik de voetbal nog kunnen volgen op de franstalige zender, nu heb ik evenwel op 701 een identiek probleem. Op mijn smartphone werkt het gelukkig nog wel.
Reputatie 2
Badge
Klopt, zowat elke zender op Proximus TV via browser stopt ermee na minuutje of zo.
VRTnu blijft wel perfect functioneren. Geen voetbal evenwel.
Ook ik heb hetzelfde probleem, 11 1H HD life stream via Crome en Firefox, onderbreken de wedstrijden met een stilstaand beeld al enige dagen de wedstrijden op de 6... Nederlands en nu ook op de 7.. De franstalige zender.
Ik heb vorige week probleem telefonisch gemeld en ben 2 x opgebeld geweest, helaas zonder oplossing.
Woensdag heb ik via Proximus-winkel probleem op tafel gegooid, helaas er zou via telefoon contact opgenomen worden .
Woensdag hebben er mij inderdaad 5 verschillende personen gecontacteerd, beginnende om 13 uur tot 21:50 uur , de laatste zou na 10 minuten terugbellen en heb tot 23:30 uur gewacht, helaas...
Donderdag 09:30 uur heeft Proximus zelf contact opgenomen, deze persoon heeft na een uur testen enz... het ook opgegeven. En tot heden is het stil gebleven.
Ondertussen is sinds vrijdag de Franstalige voetbal 7... hetzelfde probleem, na een paar seconden stilstaand beeld.
DRINGEND VERZOEK OM EEN GRONDIGE AANPAK VAN DIT PROBLEEM. En contact te laten verlopen door 1 contactpersoon.
Zelfde verhaal bij mij. Begonnen met het voetbal op 601. Beeld bevriest telkens na pakweg 20 seconden. Op 701 geen probleem. Sedert gisteren ook probleem op 701, 602, enz... , beeld bevriest niet, weergave stopt gewoon met -soms- de melding "browser tijdelijk niet compatibel...".
Laptop of PC, verschillende browsers, wifi of bekabelde verbinding, niets helpt.
Reputatie 2
Badge
Vandaag nog eens geverifieerd Proximus TV via Chrome browser.
Nu onderbreken alle 600, ... zenders en tv een zender binnen de minuut, met stilstaand beeld.

Even noteren dat In de november 'aanrekening' sprake is van een prijsopslag per 1 januari
van 2.65 euro (dat is 4 procent op pack prijs).

Hoe valt dit nog te verantwoorden?
Is dit via wifi-2.4-xxxx dat je dit voor hebt anders mss een proberen op wifi-5.0-xxxx als je toestel (pc/laptop....) die wifi band ondersteunt.
Ter info:
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html

of ook eens proberen op een ander pc/laptop/smartphone/tablet als je die hebt of het dan ook zo is.
Reputatie 2
Badge
Zoals je hierboven kan lezen is de wifi verbinding ok en werken streams van youtube, vrtnu, en een paar zenders van ProximusTV via browser (bvb de franstalige 701) wel ok, ook gerapporteerd door andere klanten.
Ik heb inderdaad alleen je laatste bericht gelezen en was al vergeten dat je de TS was.
In ieder geval nog een prettige zondag en eindejaarsfeesten,
Martin.

NB: reactie van Proximus hier op het forum zal je vandaag en ook morgen niet krijgen.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb inderdaad alleen je laatste bericht gelezen en was al vergeten dat je de TS was.
In ieder geval nog een prettige zondag en eindejaarsfeesten,
Martin.

NB: reactie van Proximus hier op het forum zal je vandaag en ook morgen niet krijgen.

Hallo Martin, bedankt. Blij dat we jou nog hebben. Prettige eindejaarsfeest en het beste voor 2018.
Mvg, Antoon
Reputatie 2
Badge
Wil vanavond Cercle Brugge bekijken op .... 11 2N HD en zender onderbreekt binnen de minuut. Niet dus.
Zelfde probleem. Chrome, Firefox...windows 7 of windows 8 en verschillende apparaten.

Het ZOVEELSTE probleem met proximustv.be. Ik raak er echt enorm gefrustreerd van want telkens er iets opgelost raakt, komt er een nieuw probleem voor in de plaats.

Netflix en eender welke andere videostream (ook live TV) werkt perfect.

Is het een idee om de hele boel er uit te knallen en terug te gaan naar de site van een jaartje geleden? Dat WERKTE tenminste.
Trouwens:

Voor de mensen met dit probleem...je kan "bluestacks" downloaden op je PC. Een android emulator. Daarmee kan je dan de proximus app installeren op je computers en alzo wel de voetbal (of andere zenders) bekijken. Enige nadeel is dat je na een minuutje of 10 ook weer de stream moet herstarten omdat deze, via die omweg, niet genoeg buffert en steeds slechter gaat werken.

Erg als je al via zo'n omweg moet gaan werken maarjah...
Reputatie 2
Badge
Vanavond 1 uur Canvas gekeken en daarna De afspraak, juist op moment dat Nys begint; stilstaand beeld.
1 minuut onderbreking, en daarna na 1 minuut weeral.

Wanneer gaat Proximus een stabiele uitzending kunnen afleveren aan de browser?
Reputatie 2
Badge
Elke zender stilstaand beeld vanuit Chrome en Firefox, binnen de minuut.

Reageer