Zoemen van de decoder.

  • 25 October 2010
  • 14 reacties
  • 3615 Bekeken

Hallo

Mijn decoder maakt zo'n zoemend geluid . Het duurt soms meer dan een halfuur dat hij zoemt nadat de decoder uitgeschakeld is en 's nachts durft hij ook al eens aanspringen en een tijdje zoemen. Nu had ik graag geweten of dit normaal is?

Nick

14 reacties

Zoemen is normaal ook al is de decoder uitgeschakeld.

Als het zoemen niet te luid is.

Mvg jerom

Ik heb onlangs een nieuwe decoder gekocht bij belgacom (non hd decoder van het merk tilgin). Mijn vorige decoder, die ik huurde, zoomde totaal niet. Deze gekochte decoder zoomt wel hard. Is dit nog normaal of ga ik er beter mee terug?

Is het normaal dat de tilgin decoder nog verkocht wordt terwijl je op de belgacomtv pagina's een ander model ziet?

(tilgin is zwart en de non hd decoder die nu op de belgacom tv pagina's staat is grijs met blauw)

mvg

Bart
Reputatie 6
Badge +1
Grijs met blauw dat was de allereerste. Voordeel van deze was dat het tenminste niet zo'n grote lelijke zwarte bak is als de decoders van nu.
>Grijs met blauw dat was de allereerste. Voordeel van deze was dat het tenminste niet zo'n grote lelijke zwarte bak is als de decoders van nu.

Vond ik ook, maar is nu dat net de reden waarom die look verandert is.. door de vele klachten over dat grijs met blauw. Meeste mensen vonden dat net lelijk.
Die 2de tilgin , die zwarte vond ik ook nog redelijk ça va. Maar smaken verschillen nu eenmaal.

@https:///people/aa8503166a: dat aanspringen is 'normaal'. Is om tv guides en dergelijke te downloaden

Reputatie 6
Badge +1
De tweede zwarte ging ook nog wel, maar de derde? Zo lelijk en groot bah
Reputatie 6
Badge +3
Is het normaal dat de tilgin decoder nog verkocht wordt terwijl je op de belgacomtv pagina's een ander model ziet?

(tilgin is zwart en de non hd decoder die nu op de belgacom tv pagina's staat is grijs met blauw)

Zelf zou ik nooit nog tiglin model kopen want verouderd: kan geen HD aan bijvoorbeeld.

Het blauwe model is nog ouder dus best dat deze niet (meer) verkocht wordt.
bedankt voor jullie reactie.

ben blij dat ik dan toch nog de tilgin gekregen heb en niet het nog oudere model.

En wat met het zoemen?
Het zoemen is normaal (activiteit van de harde schijf), zolang het niet te luid is. Je mag het zeker niet meer horen als uw tv aan staat.
had dat probleem ookWenkbrauw ophalen

je moet alleen onder de decoder een dvdke plaatse,zal je minder of geen gezoem horen

;)
Reputatie 5
Bij mij ligt er een stuk geluidsisolatie onder dat ik over had. Van die zwarte matten met noppen op. Met de noppen naar beneden.Je hoort niets meer van gezoem.:)
>Je mag het zeker niet meer horen als uw tv aan staat.

Ik dacht dat ik mijn decoder nog hoorde toen de TV aanstond, maar was een vliegtuig 😛 :)
<quote="Bart">
Ik dacht dat ik mijn decoder nog hoorde toen de TV aanstond, maar was een vliegtuig 😛 :)
</quote>

Uw decoder verwarren met een vliegtuig? Dan is ofwel uw decoder hééééééél dringend aan vervanging toe, of je moet eens binnenspringen bij Dialogue :P


Is het normaal dat de tilgin decoder nog verkocht wordt terwijl je op de belgacomtv pagina's een ander model ziet?

(tilgin is zwart en de non hd decoder die nu op de belgacom tv pagina's staat is grijs met blauw)

Zelf zou ik nooit nog tiglin model kopen want verouderd: kan geen HD aan bijvoorbeeld.

Het blauwe model is nog ouder dus best dat deze niet (meer) verkocht wordt.


Vreemd .. ik heb zo een grijs-blauw ding met drie pietluttige blauwe ledjes, gekocht als 2e decoder (gerecycleerd door Bcom) en dat werkt voortreffelijk en heeft een 80Gig HD aan boord (de helft van de Cisco decoder die schijnbaar 160Gb aan boord heeft) ... Ik dacht trouwens dat die "lelijke zwarte" bak de eerste Cisco decoder was (V3) en d enog lelijkere glanzende, de nieuwere Cisco (V3b) .. terwijl er nu nog een nieuwere "en route" is (V4) ...
Reputatie 6
Badge +3
Kan dat zoemen ook niet te maken hebben met de ingebouwde ventilatoren? Dit om de harde schijf en interne componenten te koelen.

Reageer