Zijn opnames op harde schijf nu nog mogelijk of niet?

  • 25 October 2015
  • 20 reacties
  • 488 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Er is hier al VEEEEEEEL over geschreven, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en de uitleg wordt dikwijls zo technisch dat een leek zoals ik, en met mij toch ook enorm veel andere kijkers, er niet meer aan uit kunnen.




Kan je nu nog opnemen op harde schijf of niet?


Indien ja, hoe (zonder al te veel technotaal a.u.b)? Indien niet, dan weten we dat ook al weer.


Als je nog de 'oude' interface hebt en een geschikte decoder en je denkt op te nemen op harde schijf en dat gebeurt niet, hoe zit het dan met je opname?


En dan dat hele 'cloud' gedoe, sorry, ik snap het principe wel, maar vooraleer je dat in orde hebt, is er al een film gepasseerd en wie van de oudere generatie, zonder internet etc., gaat nu nog beginnen met apps te installeren, als ze al weten wat een app is? Laat dat nu allicht ook de mensen zijn die een opname langer willen behouden. Trouwens daarvoor moet je dus al de nieuwe interface hebben toch? Wat met de opnames die je ondertussen maakt?


Ik zeg dit trouwens met alle respect voor de 'techneuten' op dit forum, die al veel andere zaken hebben verduidelijkt, maar als gewone gebruiker wil ik gewoon weten wat nog kan en wat niet meer kan.







20 reacties

kan je dat dan niet proberen Marleen met je oude interface op de v5 of je nog een programma in PVR op harde schijf , al dan niet kunt opnemen?


Ik veronderstel van wel want je hebt in dit geval nog de software om dit te doen, dus probeer dit eens als je wilt.
Reputatie 7
Badge +6
Ik kan nog altijd een serie opname instellen en die werkt ook, een serie opname is die niet op harde schijf of is dat ook al veranderd?
Inderdaad met de oude interface zou dit nog op harde schijf moeten zijn, dan mag er in je lijst van opnames geen 60 dagen vermeld staan want anders is het op de server en niet op je harde schijf van je decoder.
Als er nu nog iemand de zelfde test doet met een nieuwe interface op zijn v5 decoder dan weten we al veel meer.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb een V4, maar er staat normaal in de lijst van opgenomen programma's toch een restpercentage van de harde schi rechtsboven? Bovendien staat er dan bij de nPVR-opnames geen aflopende resttijd vermeld bij nPVR-opnames (nu max. 61 dagen)? In de planninglijst is dat moeilijker te zien, tenzij je series programmeert (wat dan staat er serie onder de bitmap). Ook kan je checken of de geplande opnames niet in de onlinelijst staan van de webapplicatie, de TV Overal app. of Px TV app.. Als ze daar staan is het nPVR natuurtlijk.
Eigenlijk is het voor de v5 gemakkelijk om te weten of de opname op je decoder gebeurt of niet , door de harde schijf even los te koppelen via de grendel aan de linker kant.


Maar voor mij is het duidelijk dat opname op harde schijf wegvalt, want aangezien ze nu ook enkel nog al de v3's vervangen door V5-compact

en stel dat opnames op harde schijf bij v5 bezitters wel zou mogelijk blijven, dan kan je u toch al goed voorstellen hoe rood gloeiend de 0800 22 800 lijn zou staan van misnoegde V5-compact bezitters die gestraft worden tov de v5 bezitters !! Voor iedereen gelijk voor de wet vind ik nog altijd het meest aanvaardbare al zal het voor sommigen niet in goeie aarde vallen, maar aangezien PX deze weg ingeslagen is zal er niet veel tegen te doen vallen , denk je dat ook niet ?
Reputatie 1
ik heb een v5 decoder met de nieuwe software. Wanneer ik een aflevering opneem van een serie en stel dit bij opnameopties in op alleen wissen indien schijf vol, zogezegd opnemen op harde schijf dan neemt hij dit nog steeds op in npvr. Want als ik na de opname kijk bij de opnameopties van deze aflevering staat er verwijderen na 60 dagen, dus ik denk dat ik niet kan opnemen op harde schijf wat ik dus wel raar vind. Als ik echter een film opneem, dus geen serie met de zelfde instellingen dan staat er achteraf bij wissen indien schijf vol, dus wel op harde schijf. Het enige wat ik een GROOT NADEEL vind is dat je nergens de dagen van die 60 dagen opname vind. Dus je moet al eerst bij je opnames gaan zoeken wat op de schijf staat en wat op 60 dagen en dan moet je zelf nog gaan tellen wanneer dit verdwijnt uit je opgenomen programma's. Dan is mijn tv avond bijna om als ik kan beginnen te zien naar mijn programma. Hopelijk lossen ze dit nog op.
Reputatie 7
Badge +6
Zoals Sinjoor denk ik al gemeld heeft, krijg je bij 'serie-opnames' geen informatie over de programmatie na 7 dagen. 7 dagen later (tot nu toe) blijkt dat dan wel nog geprogrammeerd te zijn, weer voor 7 dagen. Niet erg gerustellend, als je bv langer met vakantie gaat. Vroeger kreeg je toch een langere lijst van data van geplande serieprogramma's?


Ik heb nog een hoog % harde schijf over. Ik zal nog een reeks programmeren om te zien wat er gebeurt met dat %.


Je serie overlapt mss ergens in tijd met andere opnames en zo wordt het ¨nPVR


als je de ander nieuwe opname doet waarvan je denkt dat die op harde schijf staat, kan je zeker weten door de harde schijf er even uit te swappen, dan mag je naar de opname nit kunnen kijken
Reputatie 7
Badge +1
Dan zouden V5 compact bezitters ook evenveel voor hun decoder moeten betalen als V5 bezitters hé Elsa. Die laatste kost(te) wél het dubbele om dan maar hetzelfde mee te kunnen doen! Er zijn ook nog een hele hoop V4 bezitters die dan van hun gekochte HDD afgesloten worden. Ze zullen dan toch minstens alles wat op die HDD's staat onbeperkt afspeelbaar moeten houden. Voor huurders is het minder dramatisch maar toch zullen ze ook daar de HDD-opnames afspeelbaar moeten houden. Toch is het ook voor hen een vermindering van de mogelijkheden. Alsof je ineens iin een huurhuis je eigen badkamer niet meer mag gebruiken en naar de gemeenschappelijke moet gaan. Een HDD-opname blijft nu eenmaal persoonlijker dan een 'cloud'-opname. De vergelijking loopt mank, ik weet het, maar toch zullen ze het héél goed moeten verkopen.
Reputatie 7
Badge +6
En hoe zit het dan met de huurprijs? Als je een V5 huurt, of V4 betaal je 8 €, voor een V5 compact 5 €, wat logisch is als je er meer kunt mee doen, maar wat met dat prijsverschil als je geen meerwaarde meer hebt, of verdwijnt dat prijsverschil?


En zeg niet dat het gratis is, het zit in de prijs van het pack.
Reputatie 7
Badge +1
Marleen, voor een V5 compact betaal je nu ook al 8€ voor een eerste decoder. Die 5€ is nog enkel voor 2e en 3e decoders (ook voor een V4 of V5 was dat zo)..Die 5€ voor een eerste decoder heeft eigenlijk nooit duidelijk op de website gestaan, maar het werd wel toegepast als je het vroeg. Het was toen ook verantwoord, wan de beperkingen waren toen niet min. Geen opnames mogelijk van buitenlandse of boeketzenders. Nu wordt dat verschil dus weggewerkt, en zal de HDD dus geen meerwaarde meer zijn. De V5 modellen die ze nog in stock hebben zullen ze nu zeker niet meer verkocht krijgen. n huur is er geen prijsverschil meer, dus daar speelt het geen rol, enkel de afmetingen zijn kleiner en er is geen display meer, maar wel afstandsbediening met radiogolven, dus vooral bedoeld voor het in een kast plaatsen. In mijn persoonlijk geval verkies ik toch nog een display met vermelding van zendernaam en naam van de afspelende opname. it was nl. ook al zo bij de V4.


In het nieuw systeem, zouden ze gemakkelijk méér dan 3 decoders per aansluitpunt kunnen toelaten, omdat je nu nooit méér dan 1 stream per decoder gebruikt/kunt gebruiken.
Reputatie 7
Badge +6
Ze hadden ook de huurprijs naar 5 € kunnen verlagen, maar geloven in Sint Niklaas doe ik al lang niet meer!knipoog In Zwarte Piet nog wel (zolang dat nog mag).lach


Ik persoonlijk verkies ook het display en ik hoop dat ze de opnamemogelijkheden, o.a. van de boeketzenders, nu niet weer gaan terugschroeven.


PS: zie jij bij serie-opnames verder dan 1 week?
Reputatie 7
Badge +1
Volledig akkoord Marleen. Maar de aankoopprijs van 125€ kan je al na 15,6 maanden recupereren, waarna je niks me ner betaalt voor de huur. Ook de zwarte Piet discussie vind ik volledig van de pot gerukt. Voor mij heeft die Zwarte Piet een hoge functie als assistent van een bisschop. Dat de nederlanders daar een knecht van hebben gemaakt is hun zaak: Bovendien is dan iedereen die in loondienst werkt een minderwaardige knecht? Het zwart gezicht was van door de schouw te komen (zo werd dat toch aan ons verkocht), al de rest is 'larie en apekool'.
Reputatie 7
Badge +6
Een dame met een gekochte V4 vroeg aan de klantendienst of ze die niet kon inruilen voor de V5 compact, zoals die nu zo mooi heet, aan een speciaal prijsje om ook al die nieuwe interface te hebben en kreeg als antwoord: 'mevrouw, we raden aan onze klanten altijd aan om hun decoder te huren, voor het geval we willen moderniseren.U kan er altijd één huren.' Deuh???
Reputatie 7
Badge +1
Helaas aan 8€ per maand tegenwoordig, er van uitgaand dat deze dame maar één decoder heeft. Maar het was wél naïef te denken dat ze dat zouden doen. Er is wél een actie geweest om een gehuurde V5 mini voor een prijsje over te nemen; ik geloof dat het 50€ was. Elsa weet daar alles over, want die heeft dat toen gedaan.
Reputatie 7
Badge +6
Proximus is ook niet Sinterklaas, hé. En ook niet Zwarte Piet, hoor.knipoog
Inderdaad Sinjoor, het was als een soort compensatie , want veel mensen hebben de v5compact genomen omdat die eigenlijk als eerste decoder een besparing van 4€/maand opleverde, en waarschijnlijk zal PX niet gedacht hebben dat er zoveel waren die daar gingen opspringen, want in het PX center waar ik ga, hebben ze mij gezegd dat ze niet konden volgen omdat er zoveel die wilden omruilen voor een v5compact decoder.

Volgens mij hebben ze dit zelf niet verwacht en ook volgen die persoon in het PX center is er maar een heel klein percentage die er echt ene aankoopt.

Proximus wou terug dat zoals vroeger voor de eerste huurdecoder 8€/mnd zou betaalde worden, maar dan moesten ze die massa klanten die juist om die reden overgeschakeld waren, flink teleur stellen en daarom hebben ze die klanten de kans gegeven om die te kunnen aankopen voor 50€.

Anders had ik hem ook niet aangekocht.

Nu achteraf bekeken zat er natuurlijk meer achter dan dat en ik denk dan natuurlijk inderdaad aan de hun toekomst visie dat er alleen nog cloud opnames mogellijk zouden zijn, want anders gingen deze klanten weer allemaal een V5 willen aangezien ze toch weer 8€/mnd gingen moetn betalen net zoals de v5 bezitters, om dan een eind later te moeten bekend maken, ja maar nu zijn er alleen nog cloud opnames (nPVR) mogelijk en die klanten hadden uiteraard ook al bewezen dat ze eigenlijk met cloud opnames alleen ook al konden overleven ;-)
Leve de Sint en piet en dit zal het humeur wel omhoog brengen :-)) maakt er nog een fijne dag van


https://www.youtube.com/watch?v=OvIR892bius
Reputatie 7
Badge +3
Mij hebben ze gezegd dat wie een decoder V5 met harde schijf heeft, met de nieuwe interface nog altijd zou kunnen opnemen. Maar de harde schijf zou op het einde van het jaar niet meer in het aanbod zitten. Dus wie een V5 met harde schijf heeft, kan er best goed zorg voor dragen. huilend


de nieuwe interface zou er ook helemaal anders uit gaan zien, zei die persoon, die ook de interface getest had.


de eerste decoder kan je mee in je pack huren. Dan betaal je pas huur vanaf je tweede decoder.

Reageer