Beantwoord

Zes vanaf 6 oktober op preselectie 16

  • 16 September 2016
  • 50 reacties
  • 2382 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
Volgens TV Visie (http://www.tv-visie.be/nieuws/belgie/zes-kleurt-vlaamse-huiskamers-vanaf-6-oktober-rood-wit-en-blauw_79774/) komt de nieuwe zender uit de SBS stal van eigenaar Telenet beschikbaar op preselectie 16. Kan iemand mij vertellen of deze 24/24 zender met series en films in HD beschikbaar komt?
icon

Beste antwoord door xplore_01 3 October 2016, 15:53

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Op welk nummer komt die Zes dan eigenlijk in Brussel, want 16 zal dat niet zijn: is hier ingenomen door AB4. Men zal toch ook geen Vlaamse zender neerpoten midden het Franstalig aanbod, neem ik aan.

Veel logica zit daar toch niet in die lijst in Brussel. Niet alles is gegroepeerd. Er zijn zenders die in de 30 reeks Nederlandstalig zijn en in de 50 reeks, terwijl de 10 reeks en de 40 reeks Franstalig zijn. Als we die logica doortrekken zal het positie 36 zijn bij HD en 58 bij SD, want 56 is al ingenomen door Vitaya. Maar het kan ook iets totaal anders zijn. Het zal gewoon in de normale chaotische Proximus manier zijn. 😉
Reputatie 7
Badge +6
Tja, als wij naar Vitaya willen, moeten we van in de 30 voor de HD zenders ineens naar 56 (de niet HD zenders), ook voor Acht trouwens (57). 😉
Reputatie 7
Badge +1
Tja, als wij naar Vitaya willen, moeten we van in de 30 voor de HD zenders ineens naar 56 (de niet HD zenders), ook voor Acht trouwens (57). ;)
je kunt die zenders toch allemaal verplaatsen en in een eigen volgorde zetten?
Reputatie 7
Badge +6
Daar hebben we het geduld niet voor, Sinjoor: wat een karwei! :8
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb die lijst wel in eigen volgorde gezet. Maar om de drie, vier weken moet je daar toch weer zien, dat niet alle zenders blijven staan. Het zou toch beter kunnen zoal bij TN. Daar heb je dat probleem nooit. Ik weet dat omdat ik die voorkeuzezenders voor mijn ouders in stel op hun TN decoder. Die interface in sowieso veel meer intuïtief dan die van PX.
Reputatie 7
Badge +1
ZES zit sinds vandaag op PX kanaal 16. Zo te zien is deze in SD. Zou jammer zijn als dit zo blijft. Heb wel een vraag. Heb mijn zenders verplaatst. Nu staat op 16, NPO 1.
Maar ZES heeft ook 16. Heb nu 2 zenders op 16 staan. Hoe kan ik dit aanpassen. Als ik ZES verzet wordt de zender die op 15 staat verplaatst naar 16.
Reputatie 7
Badge +2
SD zoals iedereen hier ook gedacht had he. NRJ HIts moest in HD en er was geen geld meer :@:@:@:@
Reputatie 6
Badge +2
SD zoals iedereen hier ook gedacht had he. NRJ HIts moest in HD en er was geen geld meer :@:@:@:@

Ik heb het nog gezegd dat die zender in SD te zien zou zijn.
Ik ga daar nu niet druk over maken, als ik naar ZES wil kijken dan zal ik via Telenet kijken aangezien die zender daar in HD te zien is, jammer voor degenen die enkel Proximus hebben.
Reputatie 3
Bij mij staat de HD versie op kanaal 36
Reputatie 7
Badge +2
Bij mij staat de HD versie op kanaal 36

Dat zou in elk geval goed nieuws zijn.
Reputatie 4
HD maar daarom nog geen HIQ :8
Zes is ook terug te vinden in HD

En zendervoorkeur instellen lukt al maanden niet bij voorkeur instellingen wat ik zie zijn ---/--- programeer dan maar eens je zenders als je de namen niet ziet. En heb nu terug prijs ZES staat nu plots op voorkeurzender nummer 5 bij mij wat ik niet wil. Wanneer komt dat nu eens in orde PX?
Reputatie 3
16 SD
36 HD
Reputatie 7
Badge +6
Voila, dus zowel in HD als SD: iedereen kan er dus naar kijken. maar, zal het wel de moeite zijn? Veel geblaat om weinig wol, als je het mij vraagt.
Wat wij meer en meer krijgen, zijn een hele hoop commerciële zenders, met maar een paar 'nieuwe' programma's en voor de rest herhalingen troef en vooral veel reclame. Zes is daar een mooi voorbeeld van.
Reputatie 7
Badge +6
Voor Brussel is het 36 in HD en 59 in SD, voor de volledigheid.
Reputatie 6
Badge +2
In Wallonië kan men die zender niet ontvangen zeker? Alhoewel VIER en VIJF wel in Wallonië ontvangen kan worden.
Voor Wallonië, het is op kanaal 36 in HD en 229 in SD 🙂
Reputatie 4
Badge +1
Wel raar deze kanaal volgorde in Vlaanderen.
Al de andere nederlandstalige vlaamse HD zenders hebben nu nummers onder de 30, behalve dus de zender zes.

Wie kan deze logica begrijpen?
Reputatie 7
Badge +1
Ondertussen ZesHD op 36 gevonden en onder VijfHD verplaatst. Bij TN nu zowel met digicorder (op 14 geloof ik) als met CI+-module (in favorieten gezet) gevonden.
Reputatie 3
Badge +1
wanneer komt Zes op de proximus tv app ?
Reputatie 3
Op de MS store TV app van mijn laptop staat die er al op.
nog niks op het informatiekanaal
Reputatie 4
Badge +1
Proximus heeft in Vlaanderen dan toch per default het nog goed gezet.
Op 16 staat zes in HD en op 36 zes in SD.
Er is dus toch nog logica in geslopen.
Reputatie 6
Badge +2
ZES is wel niet live te bekijken op de Proximus TV app, dat is zeer eigenaardig.
Zoals iedere Vlaming deze week eens gaan loeren op Zes.

Zal zeker niet mijn zender worden bestaat uit heruitzendingen van oude reeksen die iedereen al weet niet hoeveel keer gezien geeft.
Als wij deze week nemen is er maar 1 nieuwe reeks bij ZES Supergirl die nu in VS aan seizoen drie zit.

In mijn ogen is ZES de zoveelste zender die je nooit rechtstreeks bekijkt maar dat je het opneemt om de saaie stukken door te spoelen.

En staat nu ZES op dat kanaal of op dat kanaal maakt mij niet uit, weet enkel dat ik dikke 3 uur zoet geweest ben om mijn zendervoorkeur te her instellen , zeer lastig als je enkel ---/--- ziet.

Reageer